• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa fysiskt guld? Mindre mängder.

inox

Cartier
En amerikansk double eagle eller mexikansk 50 pesos är ju coolast men rätt stor spread på mynt, särskilt gamla och små. Annars är ju krugerrand tidlöst och med rel liten spread. Eller en guldtia, lite mindre pengar. Fast guld är ju rätt dyrt i SEK nu, som allt annat.
Men som kul grej det klart kul
 

Littera69

Omega
Jag är nyfiken på de där automaterna där man kan plocka ut guldtackor istället för kontanter. Har vi någon sådan i Sverige?
 

Frodda

Omega
Precis som du skriver är set mina tankar/åsikter och ej faktabaserade sådana :)
Det är känslan jag fått men även historiskt har väl guldet gått upp betydligt mer?

Är med dig, samtidigt så börjar man se slutet på silver. Så vikten av återvinna silver kommer att öka.
Tänker snarare att bara för guld har gått upp borgar inte för att de naturligt kommer fortsätta gå upp.
 

Crispie

Rolex
D.I.T.C
Kanske finns annan tråd mer lämpad för syftet men den här kändes charmig så bumpar upp den. Dock kapar jag tråden och vänder på steken. Sälja guld! Vem betalar bäst? Guldbrev? Sefina? Guldfynd? Stureguld? Någon som har koll på var man får bäst betalt för guldsmycken? Gäller 18k.
 
Topp