• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

FlipSwede

Rolex
Ah så är nog fallet i dagsläget.
Men generellt på flygplatser ”taxfree” är det fördelaktigt att handla klockor på flygplatser?🙂
Taxfree inom EU finns ju inte kvar.
Schiphol har eller iallfall hade något konstigt undantag.

Men menar du utanför EU så ska du ju betala korretka införselavgifter om du inte ämnar ägna dig åt kriminiell aktivitet.

Så inte tror jag det är/blir många spänn billigare än valfri rea hemma.
För någon rolig Rolex et al lär du inte hitta
 

Rulle

Audemars
Taxfree inom EU finns ju inte kvar.
Schiphol har eller iallfall hade något konstigt undantag.

Men menar du utanför EU så ska du ju betala korretka införselavgifter om du inte ämnar ägna dig åt kriminiell aktivitet.

Så inte tror jag det är/blir många spänn billigare än valfri rea hemma.
För någon rolig Rolex et al lär du inte hitta
Var inte ett undantag utan butikerna gav resenärerna inom EU samma pris

Alltså så fick resenärerna tax-free avdraget som ren rabatt helt enkel
 

Rulle

Audemars
Känns väl som tiderna när man kunde göra fynd på flygplatser är förbi sen länge?
Tror allt har att göra med tur idag...

Gassan på Schiphol sätter ut de dom får i montrarna och saker säljs snabbt där

Blir nog en hel del spontanköp hos dom


Med tanke på kronans värde just nu så blir det svårt att göra klipp utomlands😄
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Tror allt har att göra med tur idag...

Gassan på Schiphol sätter ut de dom får i montrarna och saker säljs snabbt där

Blir nog en hel del spontanköp hos dom


Med tanke på kronans värde just nu så blir det svårt att göra klipp utomlands😄
Absolut, kanske blir snäppet billigare än att köpa klockan du vill ha grått dock? :)
 

Brimi

Cartier
Känns väl som tiderna när man kunde göra fynd på flygplatser är förbi sen länge?
Tyvärr känns det så.
Så klart har jag inte varit på alla flygplatser i världen men sist i Doha var det faktiskt dyrare att handla hos Gucci, Hermès et al än här i Sverige.
Samma när jag kollade en Cartier Tank i Helsingfors som blev några tusenlappar dyrare efter konvertering till SEK.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Tyvärr känns det så.
Så klart har jag inte varit på alla flygplatser i världen men sist i Doha var det faktiskt dyrare att handla hos Gucci, Hermès et al än här i Sverige.
Samma när jag kollade en Cartier Tank i Helsingfors som blev några tusenlappar dyrare efter konvertering till SEK.

Ja så det är väl i princip bara om man skulle ha jättetur och hitta något som är svårtillgängligt.
 

Klockarol

Omega
2-Faktor
Taxfree inom EU finns ju inte kvar.
Schiphol har eller iallfall hade något konstigt undantag.

Men menar du utanför EU så ska du ju betala korretka införselavgifter om du inte ämnar ägna dig åt kriminiell aktivitet.

Så inte tror jag det är/blir många spänn billigare än valfri rea hemma.
För någon rolig Rolex et al lär du inte hitta
Då känns de enklare att håll koll på hemmaplan😊👍
 

FlipSwede

Rolex
Är det ngn som lyckats köpa en rolex på en flygplats låt säga de senaste 10åren?
Garanterat mer än någon eftersom butiken existerar och hyror på flygplatser brukar vara,åt det dyrare hållet.

Att Du Jag och förmodligen I stort sett alla övriga,som frekventerar detta forum enbart erbjuds PM damklockor vid förfrågan är irrelevant.
 

TokyoBlue

Breitling
Jag köpte en Omega på Lindroos på Helsingfors flygplats. De hade inte den modellen jag ville ha, men jag mailade dem innan så de kunde ta hem den lagom till min resa. Eftersom jag flög ut ur EU blev det taxfree, och dessutom en bra rabatt från listpriset eftersom de inte kunde erbjuda tjänsten att anpassa storleken på armbandet. Jag var supernöjd.

Sen pandemin flyger jag inte lika mycket, men nu ser det ut som att de även har Rolex i sortimentet enligt hemsidan.
 
Topp