• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan den vara tät?

_z_

Omega
Hmm. Har läst hela tråden men funderar, hur gör dom när dom trycktestar? Tänkte gå in på Bergströms & trycktesta min Black Bay i veckan & tror faktiskt att dom gör det gratis då den är köpt där men vi får se :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Gjorde trycktest på en Rolex Submariner hos urmakare i Kristianstad, kostade 150 kr.

Hade inne min BB för lite ruckning hos Bergströms i Malmö. Trycktest ingick antagligen i servicen.

500 spänn är ocker IMHO. Speciellt när man känner till vad jobbet innebär.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Förstår inte hur dom tänker.
När jag kom in i butiken talade allt för att dom tryckte den medan jag väntade, det var det som gjorde mig så jäkla sur.
Dom hade inte gjort det på de andra 27 timmarna och sen kräva 500kr...urk!
Nästa gång jag trycker en klocka blir det inte hos dom.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Gjorde trycktest på en Rolex Submariner hos urmakare i Kristianstad, kostade 150 kr.

Hade inne min BB för lite ruckning hos Bergströms i Malmö. Trycktest ingick antagligen i servicen.

500 spänn är ocker IMHO. Speciellt när man känner till vad jobbet innebär.
Bergströms i Malmö är bra.


Skickas från min iPhone
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har äkthetskollat 2 klockor hos Rob E. i år, senast nu i veckan. En trycktestades också. Endast äkthetskoll kostar 750kr. För trycktest fick jag betala 250kr till.
Betalade 550kr senaste gångerna och de säger att de inte lämnar ut den utan att trycktesta den eftersom de öppnat den. Men jag vet att de inte är speciellt koncekventa gällande priset. Det beror mkt på vem som står i kassan. 450-550kr har jag alltid betalat.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Men det är helt fantastiskt att Helsingborg bara har en butik som är åf för rolex.
Ger dom helt fria händer till prissättning.
Tänkte jag skulle ha ett par extra bandstift, men vågar inte fråga om priset.. Haha
 

Icaras

Rolex
Men det är helt fantastiskt att Helsingborg bara har en butik som är åf för rolex.
Ger dom helt fria händer till prissättning.
Tänkte jag skulle ha ett par extra bandstift, men vågar inte fråga om priset.. Haha
Vet inte om filuren i Helsingör kan provttycka. Är ju närmre och billigare för dig än Malmö :D
Camo00
 
Sorry att jag bumpar en gammal tråd.
Är på semester i min sambos föräldrahem utanför Torekov. Finns det någon i närheten som kan trycka en klocka? Inom radien Halmstad ner till Helsingborg? Får en nykomling skickad till mig nu i kommande vecka.
 

Schildfat

Cartier
Tror ni Ur och Penn kan trycktesta en klocka? Har ju tänkt tanken att ploppa ned den i ett glas vatten och se ifall det bubblar något men det är lite väl dumt... Någon i Umeå som kan trycktesta?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Tror ni Ur och Penn kan trycktesta en klocka? Har ju tänkt tanken att ploppa ned den i ett glas vatten och se ifall det bubblar något men det är lite väl dumt... Någon i Umeå som kan trycktesta?
Jag har trycktestat en Rolex hos stjärnurmakarna på Götgatan i Umeå. Även servat en annan klocka där alltid bra bemötande! har för mig att de tog 150 kr för trycktest.
 
Antagligen inte..
Jag frågade om de trycktesta i butik, han kollade på min arm och sa "ja, men Breitling skickar vi" så jag bara gick.
Vet du hur en provtryckning går till? Finns det något som kan gå sönder om man trycker dom för hårt? Har inga som helst belägg för min teori, men bygger man inte successivt upp tryck tills man når den punkt klockan klarar?
 

Makkanxd

Rolex
Vet du hur en provtryckning går till? Finns det något som kan gå sönder om man trycker dom för hårt? Har inga som helst belägg för min teori, men bygger man inte successivt upp tryck tills man når den punkt klockan klarar?
Ingen aning faktiskt!
Antar att det alltid kan gå fel men om en butik är ad för ett märke och kan trycktesta på plats så förstår jag verkligen inte varför man inte gör det. Är personalen i butiken inte kompetent nog? Då borde de inte sälja heller.
Sen om de inte vill trycktesta en Rolle har jag bättre förståelse för
 
Topp