• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

Ministern

Founder
2-Faktor
Rolex will become a major long-term partner of Formula 1 from the 2013 season onwards, taking on the titles of Official Timekeeper and Official Timepiece. The Swiss-based brand, which is replacing Hublot, will provide the time at every Grand Prix next season and feature trackside in the form of advertising boards.


Bernie Ecclestone
"Without question Rolex is the partner of choice for a world class sporting series like Formula 1," said Bernie Ecclestone, CEO of the Formula One Group. "The brand’s prestige, the excellence of its watches as well as Rolex’s passionate and long-standing commitment to motor sports gives it true credibility.

"Rolex has incredible sporting heritage and therefore Formula 1 is the right place for Rolex to be."
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Läste det. Kul!

Jag hoppas hoppas hoppas dock att det inte kommer en massa pajiga LE-modeller nu. Känns väl iofs inte speciellt troligt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Undra om Bernie ska bjussa på lika bra PR för Rolex som han gjorde för Hublot?

Ecclestone-Hublot-Big.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Fryken skrev:
Läste det. Kul!

Jag hoppas hoppas hoppas dock att det inte kommer en massa pajiga LE-modeller nu. Känns väl iofs inte speciellt troligt.


Tror knappast det, de har sponsrat så mycket utan att hora ut sig som Omega, Hublot, AP etc..
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Per skrev:
Undra om Bernie ska bjussa på lika bra PR för Rolex som han gjorde för Hublot?

Fn, är det där på riktigt? Intressant.

Ni som kan Rolex utan o innan, vilka andra LE finns förutom Dominos pizza, Comex, Tiffany och Arabiska kungahus. Visst fanns det ngn Panama Canal oxå?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ytterst få, i klockvärlden har de väl relativt sett behållit sin integritet! Väntar med spänning på undersköterskans försvarstal :D
 

Målarn

The Steak
leben skrev:
Per skrev:
Undra om Bernie ska bjussa på lika bra PR för Rolex som han gjorde för Hublot?

Fn, är det där på riktigt? Intressant.

Ni som kan Rolex utan o innan, vilka andra LE finns förutom Dominos pizza, Comex, Tiffany och Arabiska kungahus. Visst fanns det ngn Panama Canal oxå?

Jaa det där vore ju Kul att få veta!! Någon som kan säga Exakt hur många/vilka LE det finns?? :mrgreen: ??
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

Jaha, då får man väl börja följa IndyCar istället... :shock:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
leben skrev:
Per skrev:
Undra om Bernie ska bjussa på lika bra PR för Rolex som han gjorde för Hublot?

Fn, är det där på riktigt? Intressant.

Ni som kan Rolex utan o innan, vilka andra LE finns förutom Dominos pizza, Comex, Tiffany och Arabiska kungahus. Visst fanns det ngn Panama Canal oxå?
Finns massor. Företags-logos är inte så kul men där finns rätt så många. Sen finns också lite sportsaker som Cotton Bowl dressare och annat. Panama-klockan finns i både stål och tvåton.

IMG_1188-1.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
leben skrev:
Per skrev:
Undra om Bernie ska bjussa på lika bra PR för Rolex som han gjorde för Hublot?

Fn, är det där på riktigt? Intressant.

Ni som kan Rolex utan o innan, vilka andra LE finns förutom Dominos pizza, Comex, Tiffany och Arabiska kungahus. Visst fanns det ngn Panama Canal oxå?

Det är inga LEs utan mer specialbeställningar - handlare som Tiffany's, Cartier, Serico y Laino et cetera är helt vanliga klockor som fått en extra logga. Samma sak med logotavlorna (Domino's, oljebolag och sånt). Sommozzatori-SD:n är lite speciell med sin bläckfisk, men inget annat än en batch tavlor med speciallogga (som alla arabiska).

Comex och RN är lite mer speciellt det (i fallen 5514/7) är exklusiva referenser - och organisations-serienummer.

Den enda klockan som faktiskt tål att kallas LE är King Midas med sin individuella numrering (som är handgraverad).
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Per skrev:
leben skrev:
Per skrev:
Undra om Bernie ska bjussa på lika bra PR för Rolex som han gjorde för Hublot?

Fn, är det där på riktigt? Intressant.

Ni som kan Rolex utan o innan, vilka andra LE finns förutom Dominos pizza, Comex, Tiffany och Arabiska kungahus. Visst fanns det ngn Panama Canal oxå?
Finns massor. Företags-logos är inte så kul men där finns rätt så många. Sen finns också lite sportsaker som Cotton Bowl dressare och annat. Panama-klockan finns i både stål och tvåton.

IMG_1188-1.jpg

Fast det är väl en djäkla skillnad att ta en beställning på ett gäng klockor och branda dem än att hoppas att någon skall köpa en modell för att man böjer sig framemot..

Fan Per, du känns lite smådum ibland ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ja, inte lätt att vara smådum ibland. Jag liknade dem inte med LE's. Jag försökte bara svara på frågan. Mig veterligt kränger inte Rolex dinkor i begränsad upplaga.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Äh.....Rolex är lika stora reklamluder som alla andra i denna bransch......dock så gör det sin grej kanske lite slugare......eller inte.....och utan mindre stohej!!

För utom tidigare nämnda brandningar......Daytona 24h race, Diverse flyg (ink spöket PANAM) och oljebolag, Serpico Y Laino, Italienska dykaina, 7-up, Cotton Bowl......mfl osv etc......

6305sl1a.jpg

rolex-seadweller-special-police-divers-team-italy-16600-1736ad.png

cb1.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Men är du dum Davvan? De gör en linje på beställning, de producerar inte en skitlinje med förhoppning att någon skall köpa skiten?.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Det är det som avgör ett märkes storhet för dig Spence?... ...om de tar upp orders innan de bygger en specialare el om de gör en specialare o sen får världen välja att köpa el ej...???

...jag kan tänka mig ungefär tusen mer relevanta kriterier... men vad vet jag...

Däremot håller jag med om att Rolex är ett av världens, kanske världens, bästa klockmärken, möjl på annan grund... ;/)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Det låg ju uppe en DJ med musse piggtavla på chron24 för ett tag sedan. Skulle tydligen vara en specialbeställning som julgåva i slutet av 60-talet till folket i Disneys ledning. Ska dock finnas sjukt många redials på den.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Är du kronslut Davvan, läser du överhuvud innan du postar svar? Läs först, analysera sedan, svara sist. Skjut inte ut dumma kommentarer nykter.. Skulle köpte dem om du varit full, nu framstår du bara som korkad..
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Men är du dum Davvan? De gör en linje på beställning, de producerar inte en skitlinje med förhoppning att någon skall köpa skiten?.

Eftersom man kan tvivla på om du är läskunnig så tycket jag din fråga slash påstående är lite underlig!!

Det handlar inte om LE:s...utan att man använder sitt varumärke för stärka andra i sin profilering.
Rolex behöver inte LE:s....man bygger in det i modellen.......Hublot som vi alla älskar och trånar efter har i princip en grundmodell....som man sedan nischar med LE:s....whats the f-ing different???

Sedan har Rolex på tok för många modeller.....smått larvigt!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Skillnaden är denna: älska mig och jag betalar eller älska mig och du får betala. Nog för jag visste att du blivit trög i förorten men nu är det skrämmande..
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Är du kronslut Davvan, läser du överhuvud innan du postar svar? Läs först, analysera sedan, svara sist. Skjut inte ut dumma kommentarer nykter.. Skulle köpte dem om du varit full, nu framstår du bara som korkad..

Haha....härskartekniken du lärt på senaste utbildningen är lite underhållande....men nu är du bara uppblåst och konstig.....dessutom är nog jag aning o-oftare packad än vad herr K är.Har ni skaffat en klausul mot förtal och annat nu så ni slipper VRF klöddet....
 
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

Spencer66 skrev:
Jaha din tomte nu får du förklara dig!

Spencer66 skrev:
Fan Per, du känns lite smådum ibland ;)

Spencer66 skrev:
Men är du dum Davvan?

Spencer66 skrev:
Är du kronslut Davvan

Spencer66 skrev:
nu framstår du bara som korkad..

Spencer66 skrev:
Nog för jag visste att du blivit trög i förorten men nu är det skrämmande..

Spence, skulle det inte vara en vänlig ton här på KS?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Davvan skrev:
Spencer66 skrev:
Är du kronslut Davvan, läser du överhuvud innan du postar svar? Läs först, analysera sedan, svara sist. Skjut inte ut dumma kommentarer nykter.. Skulle köpte dem om du varit full, nu framstår du bara som korkad..

Haha....härskartekniken du lärt på senaste utbildningen är lite underhållande....men nu är du bara uppblåst och konstig.....dessutom är nog jag aning o-oftare packad än vad herr K är.Har ni skaffat en klausul mot förtal och annat nu så ni slipper VRF klöddet....


Pöh, vi kör inte "americane style" här! Ser fram emot min julgåva ;)
 
Topp