• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

kalufsen

Panerai
Pansarvagn aka Frank Clegg

IMG_7663.PNG
IMG_7664.PNG
 

Poppe

Cartier
Strumpor! Var handlar ni knästrumpor? Har kollat lite på Berg och Bergs utbud. Tänkte testa lite olika, har ni några fler bra tips?
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Strumpor! Var handlar ni knästrumpor? Har kollat lite på Berg och Bergs utbud. Tänkte testa lite olika, har ni några fler bra tips?
Berg&Berg är riktigt bra. Bresciani som gör deras strumpor och mycket bättre än så blir det inte. Mitt äldsta par är nu fyra år och det finns liv kvar :)
Annars tycker jag Pantherella håller lika bra klass. Likaså Corgi, men de brukar vara svårare att få tag i i Sverige.
 

Floffen

Panerai
Har lyckats få ett hål på armbågen på en av favoritkavajerna... Grått hundtandsmönster så jag tänker att man skulle kunna sy på grå armbågslappar. Någon som har tips var man kan köpa sådant tyg i små kvantiteter?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har lyckats få ett hål på armbågen på en av favoritkavajerna... Grått hundtandsmönster så jag tänker att man skulle kunna sy på grå armbågslappar. Någon som har tips var man kan köpa sådant tyg i små kvantiteter?
Ett råd: lämna in den till en skräddare. Om du inte är en fena på att sy kommer det där aldrig bli bra om du gör det själv.
 

MartinGFX

Cartier
Råkade slita av en knapp på en kavaj i helgen. Vart i Stockholm går man för att köpa nya? Vem vänder man sig till om man vill tillverka ett par custom?
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Har lyckats få ett hål på armbågen på en av favoritkavajerna... Grått hundtandsmönster så jag tänker att man skulle kunna sy på grå armbågslappar. Någon som har tips var man kan köpa sådant tyg i små kvantiteter?
Sätter väl sällan tyg ? de flesta kemtvättar/skräddare har färdiga lappar i mocka och i olika färger.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
tumblr_o0zgijitlb1r8s8xwo1_500.jpg

163f26d4371135cc1863f4c4cae84df9.jpg

Är det någon som vet var jackan är ifrån? Eller vart man kan hitta en liknande till ett bra pris? :)
 
Senast ändrad:

Ernesto

Patek
2-Faktor
tumblr_o0zgijitlb1r8s8xwo1_500.jpg

163f26d4371135cc1863f4c4cae84df9.jpg

Är det någon som vet var jackan är ifrån? Eller vart man kan hitta en liknande till ett bra pris? :)

Vet inte exakt vilken jacka han har men liknande hittar du bland annat från Aspesi, Belstaff och Private White. Orkar du kan du googla runt på Noboru Kakuta, kanske har någon skrivit vad han har på sig.

Broadway & Sons kanske kan ha något också :)
 

daveid

Cartier
2-Faktor
En sådan här? Jag har en i medium, Aspesi M65. Dra ett pm om det är intressant.
IMG_4369.JPG
IMG_4368.PNG
Tack för tipset, Aspesin ser riktigt fräsch ut men känns inte helt rätt med materialet.
Vet inte exakt vilken jacka han har men liknande hittar du bland annat från Aspesi, Belstaff och Private White. Orkar du kan du googla runt på Noboru Kakuta, kanske har någon skrivit vad han har på sig.

Broadway & Sons kanske kan ha något också :)
Stort tack för tipsen, ska kollas upp! Googlade runt en del innan jag skrev inlägget, han verkar vara väldigt anonym på internet. Han klär sig sjukt bra enligt mig.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Sprätta märket på armen så kommer du rätt nära till en hygglig peng. Har själv en grön och är riktigt nöjd.
IMG_0744.PNG
Tack för tipset, ska prova om jag hittar den i butik, den ser lite för funktionell ut för min smak men det kan funka. Jag har Parajumpers Desert Windbreaker just nu fast i Navy/svart just nu, enl bild (nedan) och den känns ganska nära stilmässigt men ser för sportig ut i modellen ("sportigt" material) för att flyga med annat än jeans. Det är speciellt kragen, längden och materialet på jackan som Noboru hade på sig som gör att jag tycker den är sjukt snygg. Tack för alla tipsen, det uppskattas. :)
parajumpers-windbreaker-desert-jacket-p812631-2172931_image.jpg
 
Topp