• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

stigge

Omega
2-Faktor
Efter att ha testat både storlek M och L i Private White VC rocken så erkänner jag mig besegrad.

Testade först largen, den var på tok för stor. Beställde den i medium, som i mitt tycker hade kunnat få vara 4 cm bredare runt bröstet. Den gick att ha på sig den med en skjorta, om jag inte rörde mig en millimeter.
Tråkigt, då den är fantastisk.


Har sjukt svårt att köpa kläder off the rack.
Min kroppsform är inte lämpad för de jag söker. Breda axlar/bröst, smal midja(50) och stora lår.
Någon annan som har besvär med detta?
Skryt lagom.....;)

Förstår vad du menar och då skulle jag inte direkt vilja påstå att min kropp skiljer mot andra män med liknande kroppar.
"problemet" har en ganska stor koppling till dagens rådande mode. Även om jag själv föredrar något mer slimmade kläder (dock inte ålskinnstight....) så kan det ibland bli lite väl tight, fast storleken egentligen är korrekt.
T ex kan axelmåttet på en kavaj skilja 5cm mellan olika tillverkare i samma storlek.
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Skryt lagom.....;)

Förstår vad du menar och då skulle jag inte direkt vilja påstå att min kropp skiljer mot andra män med liknande kroppar.
"problemet" har en ganska stor koppling till dagens rådande mode. Även om jag själv föredrar något mer slimmade kläder (dock inte ålskinnstight....) så kan det ibland bli lite väl tight, fast storleken egentligen är korrekt.
T ex kan axelmåttet på en kavaj skilja 5cm mellan olika tillverkare i samma storlek.

Det var inget skryt. Mer att det finns välbyggda män som vill klä sig elegant och stiligt. I kläder med bra passform som inte kommer från något företag med mindre smickrande passformer eller tryckta med texten Gasp. ;)
 

Harley

Omega
Det var inget skryt. Mer att det finns välbyggda män som vill klä sig elegant och stiligt. I kläder med bra passform som inte kommer från något företag med mindre smickrande passformer eller tryckta med texten Gasp. ;)
Gasp är mitt absoluta favoritmärke annars! :) Men jag har samma problem som du. Började nytt jobb idag som har klädkod Kostym, skjorta & slips (?!) Hur f** ska detta gå tänkte jag. Är 180cm & 100kg men man får bita i det sura & lämna till skräddare. Men då blir det åxå riktigt bra! Väl värt dom extra hundringarna.
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Gasp är mitt absoluta favoritmärke annars! :) Men jag har samma problem som du. Började nytt jobb idag som har klädkod Kostym, skjorta & slips (?!) Hur f** ska detta gå tänkte jag. Är 180cm & 100kg men man får bita i det sura & lämna till skräddare. Men då blir det åxå riktigt bra! Väl värt dom extra hundringarna.

Tog bara Gasp som ett exempel. Hade lika gärna kunnat skriva träningskläder. :)
Jo men det är lite drygt när midjan är en storlek 50 och låren 54, det är så mycket att ta in i midjan och förstör byxans snitt. Lär väl inse att jag behöver gå bespoke och skaffa en sjuhelsikes välbetalt jobb. ;)
 

kalufsen

Panerai
Mazzarelli / GT

7E7332CA-B20E-4553-95B9-544B751AD323.png
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Efter att ha testat både storlek M och L i Private White VC rocken så erkänner jag mig besegrad.

Testade först largen, den var på tok för stor. Beställde den i medium, som i mitt tycker hade kunnat få vara 4 cm bredare runt bröstet. Den gick att ha på sig den med en skjorta, om jag inte rörde mig en millimeter.
Tråkigt, då den är fantastisk.


Har sjukt svårt att köpa kläder off the rack.
Min kroppsform är inte lämpad för de jag söker. Breda axlar/bröst, smal midja(50) och stora lår.
Någon annan som har besvär med detta?
Jag lider av samma problem. Men det beror delvis på att jag är relativt kort (173 cm). Mitt bröstmått ligger på 104 cm (oftast large) och 84 cm runt midjan (small/medium). Dock är large oftast för stora i övrigt (tex armlängd). Samma gäller för låren och midjan.
 

Oew

Rolex
Tog bara Gasp som ett exempel. Hade lika gärna kunnat skriva träningskläder. :)
Jo men det är lite drygt när midjan är en storlek 50 och låren 54, det är så mycket att ta in i midjan och förstör byxans snitt. Lär väl inse att jag behöver gå bespoke och skaffa en sjuhelsikes välbetalt jobb. ;)
Se till att inte träna för mycket bara, finns ingen skräddare som kan få en kostym att se bra ut på en bodybuilder
0E528C5B-2382-4756-A874-D5AE4D2EF845.jpeg
 
Att oroa sig för att man ska bli för muskulös för kostym är inget man alls behöver oroa sig för om man inte käkar kilovis med dunderhonung. Alternativt att man tränat någon styrkesport på elitnivå halva sitt liv och samtidigt ligger på en kroppsfettprocent över 30%.
Visst letar man RTW på Dressman så blir det ju knepigt men de MTM-tjänster som finns idag är så prisvärda och är så pass utbrett att skulle man inte kunna överväga ett sådant alternativ så lägger man nog heller inte så stor vikt vid hur en kostym sitter ö.h.t.

"öÖÖh, jag kan inte ha jeans längre assååå, för muskulös jööö" - Nej, du är bara oaptitligt fet och/eller letar bland stuprörsjeans på damavdelningen.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Också kollat på A&A. Vad är ditt generella intryck? Värt pengarna? Passform? True to size?
Mitt intryck såhär efter första dagen av användning är holy shit!!!
Sitter som en pansarvagn, oerhört bra stickad, varm, bekväm, kvalitativ o sjukt jävla snygg:)
Värd 4 papp??
Jo faktiskt iom att jag mer ser den som mer en jacka än en tröja o jag kommer att kunna ha den några år. Kommer nog tom att ta sin tid att "gå in den"..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Efter att ha testat både storlek M och L i Private White VC rocken så erkänner jag mig besegrad.

Testade först largen, den var på tok för stor. Beställde den i medium, som i mitt tycker hade kunnat få vara 4 cm bredare runt bröstet. Den gick att ha på sig den med en skjorta, om jag inte rörde mig en millimeter.
Tråkigt, då den är fantastisk.


Har sjukt svårt att köpa kläder off the rack.
Min kroppsform är inte lämpad för de jag söker. Breda axlar/bröst, smal midja(50) och stora lår.
Någon annan som har besvär med detta?
Tyvärr....
Typ alltid samma problem o jag är knappast nån Arnold haha
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Eller göra som oss andra och bli fetare!

Haha, inte en chans!

Se till att inte träna för mycket bara, finns ingen skräddare som kan få en kostym att se bra ut på en bodybuilder
0E528C5B-2382-4756-A874-D5AE4D2EF845.jpeg

Nej, jag vet. Så trist när kläderna sitter som skit.

Tyvärr....
Typ alltid samma problem o jag är knappast nån Arnold haha

Det är så jäkla trist. Känns som att branschen tror att alla män är 178 cm och väger 74 kg sen spikrak kroppsform.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
För nån som inte klär sig i kostym dagligen (och inte burit en sen en begravning 2011) ser det rätt okej ut.
Edit: Bättre?
47.-Terry-Crews.png
Jag gör inte heller det och är långt ifrån att veta vad som är "rätt" och "fel" det finns många i den här tråden som dock kan just det. Jag tycker armarna är för tighta hela vägen, fult när spetsen på skjortan sticker ut från kavajen, svart slips = begravning vilket han inte verkar vara på, dessutom ful slips igen med både form och knut, med sånna breda slag borde man kanske ha fluga rakt av?, knappen som är knäppt ser ut att vilja sticka iväg och det leder till ett konstigt veck i höjd med bröstkorgen, näsduken ser dassig ut. Chelsea boots är väl hårdraget rent fel det också? Det här är verkligen bara var jag tycker de som "kan" de här får gärna kommentera för det är kul att lära sig vad som är "rätt" :)
 
  • Like
Reactions: ZQT
Topp