• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Anden

Cartier
2-Faktor
Är ute efter en vinterrock och gjorde ett försök på Suitsupply, men de var inte helt hundra i passform (eller så är jag för tanig för dubbelknäppt) och känns väl tunna för vinter. Tips på annat som är lönt att testa? Budget helst inte över 4000 och ingenting som bara går att få tag på i Sthlm.
 

Korsvold

Omega
Är ute efter en vinterrock och gjorde ett försök på Suitsupply, men de var inte helt hundra i passform (eller så är jag för tanig för dubbelknäppt) och känns väl tunna för vinter. Tips på annat som är lönt att testa? Budget helst inte över 4000 och ingenting som bara går att få tag på i Sthlm.

Jag köpte en enkelknäppt hos Massimo Dutti förra vintern (https://www.massimodutti.com/se/men...001p7996520.html?colorId=401&parentId=7996554). Känns helt klart prisvärd. Tjocklek/värmegrad har jag svårt att uttala mig om men för mig dög i alla fall.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
0AE01317-C7A8-4BF9-B346-15C11822B507.png

Stort tack för alla bra tips tidigare. Beställde hem en Aspesi till slut, mångsidig och materialet känns skönt, trots att jag tänkte köpa något liknande i lite grövre material först. Lite dålig bild men men. :)
 

Floffen

Panerai
Jeans. Vad kör man? Någon som har tips? Är ute efter ett par med lite högre midja, smal men inte tight passform, ingen stretch eller något sånt. Ska kunna funka till en ledigare kavaj alltså.

Kanske har avhandlats tidigare i tråden men kunde inte hitta.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Är ute efter en vinterrock och gjorde ett försök på Suitsupply, men de var inte helt hundra i passform (eller så är jag för tanig för dubbelknäppt) och känns väl tunna för vinter. Tips på annat som är lönt att testa? Budget helst inte över 4000 och ingenting som bara går att få tag på i Sthlm.

Kan man vara för tanig för dubbelknäppt? Tycker mest det ser märkligt ut på korpulenta herrar.
Jag hade nog, om jag vore du, köpt en via typ Ebay, el liknande (en kvalitetsrock) och sen gett den till en bra skräddare...
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Här haglar fördomar ser jag...

Om du kan svälja din fördomsfulla syn på flashback är avdelningen ”kläder och stil” speciellt underkategorin ”klassisk stil” bra och uttömmande.
Ja, har väl sett ett och annat på fb och gillar inte jargongen. Kanske är annorlunda i den avdelningen
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Efter att ha sett Olof1982 och andra instagramprofiler tala väl om LJ x Dressmann-kollektionen var jag inne och kikade lite på den. Var långt ifrån Dressmannpassform och materialen kändes hyfsat påkostade. Knep ett par ullflannellbrallor i mellangrått, 525pix inklusive slag och uppläggning, kommer bild när jag hämtat ut dem. :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Efter att ha sett Olof1982 och andra instagramprofiler tala väl om LJ x Dressmann-kollektionen var jag inne och kikade lite på den. Var långt ifrån Dressmannpassform och materialen kändes hyfsat påkostade. Knep ett par ullflannellbrallor i mellangrått, 525pix inklusive slag och uppläggning, kommer bild när jag hämtat ut dem. :)

Oväntat samarbete, bra såg det ut på hemsidan. Fanns dock inte i motala verkar det som...
 

majsch

Omega
Efter att ha sett Olof1982 och andra instagramprofiler tala väl om LJ x Dressmann-kollektionen var jag inne och kikade lite på den. Var långt ifrån Dressmannpassform och materialen kändes hyfsat påkostade. Knep ett par ullflannellbrallor i mellangrått, 525pix inklusive slag och uppläggning, kommer bild när jag hämtat ut dem. :)
Var tvungen att testa ett par jag med. 100 kr rea på dem redan oxå :)
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Efter att ha sett Olof1982 och andra instagramprofiler tala väl om LJ x Dressmann-kollektionen var jag inne och kikade lite på den. Var långt ifrån Dressmannpassform och materialen kändes hyfsat påkostade. Knep ett par ullflannellbrallor i mellangrått, 525pix inklusive slag och uppläggning, kommer bild när jag hämtat ut dem. :)
Var inne och kika jag med, blev både byxorna, polon och den långärmade stickade "pikén" . Både polotröjorna och de stickade långärmade "piké" kändes riktigt bra för den pengen. Får se hur de håller över tid.
 
Topp