• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av att måttsy en frack i Stockholm? Blugiallo har tyvärr inga frackmönster. Tänker mig något kring 10k som max (för frackrock och tillhörande byxor).
 

Christoban

Cartier
Sökte igenom tråden två år tillbaka utan resultat - nån som kan rekommendera en jeansmodell/märke till grövre uddakavaj? Söker alltså en diskret och smal till regular silhuett med normal till hög midja. Gillar annars Nudie men absolut inte till detta.
Ytterligare ett tips: gå till secondsunrise på söder i Stockholm eller göteborgmanufaktur i Göteborg. Massor av selvedgemodeller från olika märken baserade på 40s, 50s och 60s 501or med just rak siluett och högre midja. Själv kör jag TCBs 50s som efter ett par tvättar fyller precis den funktion du nämner för min del!
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Har lite frågor gällande Woolrich Arctic parka. Hoppfull om att några i tråden sitter på svar.
Hur upplevs storleken?
Motsvarar kvaliten priset?
Hur klarar de +2 regn och blåst i Göteborg?
Du kommer svettas något otroligt.

Håller inte riktigt med, använder min när det är 2-3 grader i Sthlm. Älskar den, inne på 4:e säsongen nu.

Tycker dom är små i storlekarna. Har en sen tre år tillbaka, hänger dock mest i flrrådet. Har en gul fjällräven expedition som jag trivs bättre med. Dock inte optimal för regn.


Har en av deras mer tekniska jackor som är lite kortare än parks längd och den håller värmen fint i både +/-0 och ner till -20 (-32c var lägsta jag kört den i och då med baslager)

Men deras kvalite är det verkligen inget fel med 👍🏼

IMG_2905.jpeg
Tänkte att det är kul med lite återkoppling i tråden.

Köpte en begagnad arctic parka i strl M för att prova.
Väldigt nöjd med jackan. M var i minsta laget men funkar absolut.
Tack för er input.
 

Bruset

Panerai
”Kläderna gör damen”
Frun söker en jeansskjorta. Budget Max 2 k. Inga preferenser förutom god kvalitet.
Vi har båda försökt kika men svårt att veta var man ens ska börja. Tips?
 

Number 6

Omega
Hur skulle ni matcha den här kavajen? Jeans, vanliga bomullsbyxor? Ljusa, mörka färger? Materialet är lin.

IMG_8157.jpeg
Hade gärna matchat med vita/offwhite byxor i linne eller tunn bomull, högre midja med slag och frontveck. T.ex dessa:

Till det en tunn merinoull pike i mörk chokladbrun. Kräver förvisso varmare temperaturer än vad vi har nu
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Hur skulle ni matcha den här kavajen? Jeans, vanliga bomullsbyxor? Ljusa, mörka färger? Materialet är lin.

IMG_8157.jpeg
Hade gärna matchat med vita/offwhite byxor i linne eller tunn bomull, högre midja med slag och frontveck. T.ex dessa:

Till det en tunn merinoull pike i mörk chokladbrun. Kräver förvisso varmare temperaturer än vad vi har nu
Tänkte skriva samma gällande byxfärg.
Hade även kunnat köra på blåa jeans.
 
Hade gärna matchat med vita/offwhite byxor i linne eller tunn bomull, högre midja med slag och frontveck. T.ex dessa:

Till det en tunn merinoull pike i mörk chokladbrun. Kräver förvisso varmare temperaturer än vad vi har nu
Tack. Snygga byxor!
 
Hade gärna matchat med vita/offwhite byxor i linne eller tunn bomull, högre midja med slag och frontveck. T.ex dessa:

Till det en tunn merinoull pike i mörk chokladbrun. Kräver förvisso varmare temperaturer än vad vi har nu
Byxorna ser fina ut men funderar alltid över hur de funkar på oss med lite kulmage? Ser ju alltid schysst ut på IG och modeller men när man inte har sexpack/platt mage så känns det som att det blir mkt märkligt med passform och man nästan måste ha lägre sittande så de kommer ”under” magen eller superhöga med hängslen som då hänger löst över magen vilket KRÄVER kavaj ☺️

Jäkla störigt…
 

Number 6

Omega
Gbg Manufaktur och Second Sunrise är ju bra men har begränsat urval till damer. dessutom går man gärna över 2k för skjortor. Tre alternativ är Levis, Lee och Wrangler. Alla till modest pris och bra kvalitet. Jag föredrar Levis. Även Gant och RL gör denimskjortor för dam i duglig kvalitet, lite mer dressat. Några tips nedan.



 

Lindrothh

Cartier
Letar febrilt efter vårjacka, med möjlighet att bära tidig sommar också. Saknar dessvärre inspiration för tillfället, någon som har tips? Funderade kring Barbours klassiska modeller, men gillar även vintage militärplagg, safarijackor, och overshirt. Alla tips mottages!
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Letar febrilt efter vårjacka, med möjlighet att bära tidig sommar också. Saknar dessvärre inspiration för tillfället, någon som har tips? Funderade kring Barbours klassiska modeller, men gillar även vintage militärplagg, safarijackor, och overshirt. Alla tips mottages!
Fjällräven Vardag Jacket med en tunn väst under funkar för mig.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Letar febrilt efter vårjacka, med möjlighet att bära tidig sommar också. Saknar dessvärre inspiration för tillfället, någon som har tips? Funderade kring Barbours klassiska modeller, men gillar även vintage militärplagg, safarijackor, och overshirt. Alla tips mottages!
Är själv sugen på denna, med finalsale 15% rabatt så landar den närmare 3000
1709018806846.png
1709018722250.png
 

Number 6

Omega
Letar febrilt efter vårjacka, med möjlighet att bära tidig sommar också. Saknar dessvärre inspiration för tillfället, någon som har tips? Funderade kring Barbours klassiska modeller, men gillar även vintage militärplagg, safarijackor, och overshirt. Alla tips mottages!
Det är svårt att hitta en mer "versatile" vårjacka än en vaxad klassisk Barbour. Eller vårjacka... i Göteborg är den vår, sommar, höst och vinterjacka. Jag har en Bedale och en Bristol och den första har banne mig rest över hela världen i jobbresor under 10+ år. Jobbmiddagar, fritidsaktiviteter, hämta barn, gå på stan, gå i skogen, osv. Jag kanske är tråkig men det är de bästa plaggen jag någonsin haft.
 
Senast ändrad:

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Schysst, tack! Har du haft möjlighet att se den i verkligheten? Alltid lite skeptisk till när det blir "för mycket nylon".
nää tyvärr men du kan säkert kolla med cavour om dom har fler bilder att tillgå. Vet att jag ställde en specifik fråga förut om annat plag och fick då hjälp med bilder och svar. Annars kanske dom uppmanar dig att beställa den och skicka tillbaka om du inte är nöjd :)
 

Psykel

Patek
Det är svårt att hitta en mer "versatile" vårjacka än en vaxad klassisk Barbour. Eller vårjacka... i Göteborg är den vår, sommar, höst och vinterjacka. Jag har en Bedale och en Bristol och den första har banne mig rest över hela världen i jobbresor under 10+ år. Jobbmiddagar, fritidsaktiviteter, hämta barn, gå på stan, gå i skogen, osv. Jag kanske är tråkig men det är de bästa plaggen jag någonsin haft.
Medhåll där! Jag har en Beaufort, vilket är den längre varianten av Bedale. Sjukt mycket jacka för pengarna och funkar året runt så länge det inte är snorvarmt eller snorkallt! Rymlig och bra också, så även om det är snorkallt så går det fint att bygga lager under.
 

Lindrothh

Cartier
Det är svårt att hitta en mer "versatile" vårjacka än en vaxad klassisk Barbour. Eller vårjacka... i Göteborg är den vår, sommar, höst och vinterjacka. Jag har en Bedale och en Bristol och den första har banne mig rest över hela världen i jobbresor under 10+ år. Jobbmiddagar, fritidsaktiviteter, hämta barn, gå på stan, gå i skogen, osv. Jag kanske är tråkig men det är de bästa plaggen jag någonsin haft.
Ja, man kanske bara får infalla sig i ledet! Tycker bara jag ser den lite allt för ofta för att det ska vara kulatt bära. Å andra sidan är det få liknande jackor som är lika fina. Kul att höra att den håller sig så bra :)
 

Number 6

Omega
Ja, man kanske bara får infalla sig i ledet! Tycker bara jag ser den lite allt för ofta för att det ska vara kulatt bära. Å andra sidan är det få liknande jackor som är lika fina. Kul att höra att den håller sig så bra :)
Men då har jag en idé: Köp en Sapper, det är ju en Barbour i M65 modell - så får du en som inte alla har.
 
Topp