• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Singular

Rolex
2-Faktor
Levis 511 och Pennys - Hiss eller diss🤔
F8EA47CA-E85F-434C-A0F7-1AF8F2CBD919.jpeg
Kanon!
 
Tips på skjortmärke i lägre prisklass dvs under 1000 kr som ändå har vettig kvalitet och kragar. Gärna rutiga, har kollat in Chevaliere men osäker på som har några alternativ.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Önskar införskaffa två Fedorahattar, en i ull och en i Havana-modell. Har ni förslag på tillverkare, gärna svenska om möjligt?
 

Putteman

Cartier
Jag förändras ständigt i kroppen och uppskattar en korrekt passform på skjortor. Är sjukt trött på att allt man köper som sitter bra får hamna på undantag i garderoben när det inte sitter ”rätt” längre.

Funderar på att måttbeställa skjortor för att ”lösa” problemet. Tänker att med måtten klara så borde det vara enkelt att kunna justera dom lite vid behov. Bor i Malmö och är sugen på att gå till Pelote och ta mått o beställa 1-2 skjortor, men tycker det är mycket pengar.

Nån som har erfarenhet i Malmö av att måtta skjortor? Nåt annat alternativ än Pelote som rekommenderas istället? Borde ju också funka att handla där och sen testa att använda måtten till att beställa nåt på nätet också, brukar det bli nogsamt och bra med dessa onlinetjänster? Och någon tjänst där som rekommenderas?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag förändras ständigt i kroppen och uppskattar en korrekt passform på skjortor. Är sjukt trött på att allt man köper som sitter bra får hamna på undantag i garderoben när det inte sitter ”rätt” längre.

Funderar på att måttbeställa skjortor för att ”lösa” problemet. Tänker att med måtten klara så borde det vara enkelt att kunna justera dom lite vid behov. Bor i Malmö och är sugen på att gå till Pelote och ta mått o beställa 1-2 skjortor, men tycker det är mycket pengar.

Nån som har erfarenhet i Malmö av att måtta skjortor? Nåt annat alternativ än Pelote som rekommenderas istället? Borde ju också funka att handla där och sen testa att använda måtten till att beställa nåt på nätet också, brukar det bli nogsamt och bra med dessa onlinetjänster? Och någon tjänst där som rekommenderas?
Det borde finnas skickliga billiga skräddare i Malmö om du letar runt lite, men jag gissar att de inte har butik i absoluta innerstan.
 

Amisuh

Omega
Jag förändras ständigt i kroppen och uppskattar en korrekt passform på skjortor. Är sjukt trött på att allt man köper som sitter bra får hamna på undantag i garderoben när det inte sitter ”rätt” längre.

Funderar på att måttbeställa skjortor för att ”lösa” problemet. Tänker att med måtten klara så borde det vara enkelt att kunna justera dom lite vid behov. Bor i Malmö och är sugen på att gå till Pelote och ta mått o beställa 1-2 skjortor, men tycker det är mycket pengar.

Nån som har erfarenhet i Malmö av att måtta skjortor? Nåt annat alternativ än Pelote som rekommenderas istället? Borde ju också funka att handla där och sen testa att använda måtten till att beställa nåt på nätet också, brukar det bli nogsamt och bra med dessa onlinetjänster? Och någon tjänst där som rekommenderas?
Ska man kopiera storlek (skjortor, byxor etc) sen så tycker jag att Luxire är oslagbara. Ingen koll på hur prisvärt det är längre sen kronan tappat i värde dock
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Såg flera på oscars som hade kostymer med sprund fram?!
Det var inte vackert men man blir ju lite nyfiken vad det kommer ifrån, nån som har koll?
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Senast ändrad:

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Intressant, hade de suttit mer på sidan hade jag förstått det mer för då hade man kunnat ha handen i byxfickan genom sprunnet/snittet och på så sätt fått ett framstycka som inte skrynklade sig när man har handen i byxfickan.
Ja det tänkte jag också. Därför tycker jag timberlakevarianten har något även om jag inte köper det helt. Har sett fler där de sitter ännu längre fram så att mittbiten liksom bara blir 10-15cm (vilket jag har ännu svårare för)
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Personlig reflektion: disgusting! ;)

Men en stilmässig reflektion: Det är ju inte sprund, det är snitt. Sprund har överlappning, det har inte dessa.

Intressant och observant att du såg dessa, btw.
Ah! Jag fick googla det svenska namnet för ”vents” som var det jag kom att tänka på. Men det är väl kanske snarare sprund? Kanske därför jag inte lyckades googla mig fram till detta 😊
Vad är engelska namnet för snitt tro?
 

Number 6

Omega
Oscarsgalan är en stilmässig härdsmälta. Okej att kvinnorna laborerar med diverse kreationer, det hör till - men männen bör väl hålla sig undan både 'sprund' fram och bar överkropp. Eller så är jag bara gammaldags och tråkig.

Omar_Rudberg_Oscars_2024_6d2b372fa2.jpg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Oscarsgalan är en stilmässig härdsmälta. Okej att kvinnorna laborerar med diverse kreationer, det hör till - men männen bör väl hålla sig undan både 'sprund' fram och bar överkropp. Eller så är jag bara gammaldags och tråkig.

Omar_Rudberg_Oscars_2024_6d2b372fa2.jpg
Tycker samtidigt det är kul att det finns forum för att testa lite knepigare grejer utanför en regelrätt catwalk. Trots allt många som klär sig traditionellt också
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Oscarsgalan är en stilmässig härdsmälta. Okej att kvinnorna laborerar med diverse kreationer, det hör till - men männen bör väl hålla sig undan både 'sprund' fram och bar överkropp. Eller så är jag bara gammaldags och tråkig.

Omar_Rudberg_Oscars_2024_6d2b372fa2.jpg
Tycker det är kul när man skojar till det lite.

Mycket Cartier i år eller?
 
Topp