• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken av dessa klassiker ska bli min nästa klocka?

  • Rolex Datejust 116200

    Röster: 33 29.7%
  • Rolex Submariner 114060

    Röster: 43 38.7%
  • Omega Speedmaster

    Röster: 26 23.4%
  • Ingen av dessa, skriv gärna förslag i tråden

    Röster: 9 8.1%

  • Totala väljare
    111

Rulle

Audemars
Har en 116610 ... Och har lika "stora handleder som du.. Så kallade "tjejhandleder" haha ! !

Ibland känns subban lite för stor men det är dom jävla banhornen som fuckar med ens syn! Fast hur som helst, jävla snygg klocka !
Jag hade kört på 114060 för en lite roligare klocka...

116200 är snygg men jag hade nojjat som fan för att få repor på metallringen.. Kanske bara jag men man det är svårare att repa subens ceramiska ring! (Sen känns 116200 allmänt mer blinig! )

Har fått massa kommentarer om mina klockor men ALDRIG någon kommentar om min sub ! (Vilket jag faktiskt är rätt nöjd med på nåt sjukt sätt för folk dömer en så
Jävla fort dom ser att det är en rolex)



MEN såg att det skrevs om 116000 innan! Jag har börjat gilla den mer och mer och denna bilden från insta gör mig tokig!

image.jpg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Har en 116610 ... Och har lika "stora handleder som du.. Så kallade "tjejhandleder" haha ! !

Ibland känns subban lite för stor men det är dom jävla banhornen som fuckar med ens syn! Fast hur som helst, jävla snygg klocka !
Jag hade kört på 114060 för en lite roligare klocka...

116200 är snygg men jag hade nojjat som fan för att få repor på metallringen.. Kanske bara jag men man det är svårare att repa subens ceramiska ring! (Sen känns 116200 allmänt mer blinig! )

Har fått massa kommentarer om mina klockor men ALDRIG någon kommentar om min sub ! (Vilket jag faktiskt är rätt nöjd med på nåt sjukt sätt för folk dömer en så
Jävla fort dom ser att det är en rolex)



MEN såg att det skrevs om 116000 innan! Jag har börjat gilla den mer och mer och denna bilden från insta gör mig tokig!

image.jpg
Det är så jxxla gött när man bara blir helt förlorad i en bild av nåt man verkligen suktar efter! Jag har en nyinköpt Explorer 1016 som jag är galet nöjd med och rent av lite kär i också men när jag trålade nätet inför köp var jag helt förhäxad av ett annat ex pga bilderna. Den saknade både box och cert och hade inte ens länk men jag kunde bara inte sluta titta på den! Som det föll sig kom vi inte överens om priset och jag satsade på den jag nu har vilket jag är glad för idag (som inte heller har vare sig box eller cert men väl länk, min kommentar har absolut ingen sensmoral).
Mvh
JohnZ
 
Senast ändrad:

Rulle

Audemars
Haha JAG ÄR HEL SÅLD PÅ DEN BILDEN! .... Vf vet jag inte men klockfan e bara så jävla snygg på bilden...

Är det nu man verkligen ska inse att man har stora problem?

Btw...snackar lite med en tjej och kom nyss in på klockor... Hon bara "ja, jag köpte en jätte dyr klocka för ett tag sedan.. Skulle bara ha den men det sved, den kostade ju 1500 :-"
 

Räven

Cartier
Har en 116610 ... Och har lika "stora handleder som du.. Så kallade "tjejhandleder" haha ! !

Ibland känns subban lite för stor men det är dom jävla banhornen som fuckar med ens syn! Fast hur som helst, jävla snygg klocka !
Jag hade kört på 114060 för en lite roligare klocka...

116200 är snygg men jag hade nojjat som fan för att få repor på metallringen.. Kanske bara jag men man det är svårare att repa subens ceramiska ring! (Sen känns 116200 allmänt mer blinig! )

Har fått massa kommentarer om mina klockor men ALDRIG någon kommentar om min sub ! (Vilket jag faktiskt är rätt nöjd med på nåt sjukt sätt för folk dömer en så
Jävla fort dom ser att det är en rolex)



MEN såg att det skrevs om 116000 innan! Jag har börjat gilla den mer och mer och denna bilden från insta gör mig tokig!

image.jpg
Folk som dömer mig för att jag har en Rolex, är folk som jag ändå inte vill ha att göra med.
 
Jag gillar nog ändå att folk känner igen det man har på armen. Med rätt folk får det igång en diskussion om kvalitet eller kanske ännu hellre om just klockor. Fel folk som dömer en för att man har en dyr klocka är ändå folk jag helst skulle slippa umgås med så det är ingen större förlust. Däremot kanske jag inte skulle bära en Rolex på en anställningsintervju om jag inte kände den jag skulle träffa. Ibland är det ju faktiskt viktigt att framstå som lite ödmjuk.
 
Jag skulle köra på 116200 utan att tveka. Den är riktigt snygg och jag tror det är en klocka som funkar till det mesta. Med det sagt så måste jag nog tillägga att jag redan har en 114060 som jag är väldigt nöjd med.
 
Förutom att min 116200 hann bytas mot en 116000 innan Speedy:n landade i fredags, så kan jag nu bekräfta att alla tre klockorna är mycket trevliga :)

Trippel.jpeg

Jag såg bytet och som jag förstår var det främst de polerade delarna du inte kom överens med. Just nu lutar det åt en 114060 av samma anledning men även en 116200 på jubilee ligger bra till. Är faktiskt riktigt snyggt med den släta ringen till jubilee tycker jag.

På 116000 finner jag de stora arabiska siffrorna inte helt optimala. Skulle dock kunna tänka mig en sådan med stavindex om de fanns utan dubbelindex.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Jag såg bytet och som jag förstår var det främst de polerade delarna du inte kom överens med. Just nu lutar det åt en 114060 av samma anledning men även en 116200 på jubilee ligger bra till. Är faktiskt riktigt snyggt med den släta ringen till jubilee tycker jag.

På 116000 finner jag de stora arabiska siffrorna inte helt optimala. Skulle dock kunna tänka mig en sådan med stavindex om de fanns utan dubbelindex.

Om det blir en DJ igen någon gång så blir det jubilee/slät ring/tuxedo-tavla/rouletteindex.

Ja, jag önskar också att det fanns en sådan tavla till 116000, även om jag tycker att de är okej med arabiska siffror i det här sammanhanget.

Av de tre klockorna så tror jag att 114060 är den klockan som det är minst troligt att jag säljer.
 

Galten

Breitling
Hej!
Vilken klocka blev det? Har du några bilder ur olika vinklar med klockan anpassad till din handled? Jag går också i samma tankar - en Submariner på en sjuttoncentimetershandled. Eftersom jag hört att den nya modellen är större, funderar jag på en begagnad av samma modell som du själv visade på bilden.
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Hej!
Vilken klocka blev det? Har du några bilder ur olika vinklar med klockan anpassad till din handled? Jag går också i samma tankar - en Submariner på en sjuttoncentimetershandled. Eftersom jag hört att den nya modellen är större, funderar jag på en begagnad av samma modell som du själv visade på bilden.
Jag bär 5-siffrig på 14,5cm. Bild nedan. 6-siffrig på 17cm är inga problem utan är snarare normen.
6EB331B9-7528-40AC-B645-63CB79E3E768.jpeg
 

Galten

Breitling
Stort tack för detta.
Och den femsiffriga har något kortare skänklar och passar bättre för oss utan stora handleder, eller hur? Då blir det kanske något värt att titta på när jag uppnått något speciellt i mitt liv, som att ha bestigit ett visst berg t.ex.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tycker modellen är snygg och gillar estetiken och storleken. Min undran är snarare om de polerade delarna snabbt blir fula med småbarn och annat klockan kommer att utsättas för.
Välj en svart eller vit med den släta glasringen och Oysterlänk så har du en klocka som är sjukt bekväm (Easy link o armbandet är suveränt på sommaren också), fungerar i nästan alla sammanhang (jag fortsätter att hävda att dykare o kostym på jobbet är som jordgubbar med senap) även bad och som är allmänt trevlig o hållbar. Sedan tycker jag inte du skall oroa dig över repor. DJn blir faktiskt bara bättre när den blir lite ingången och det där med att polerat är känsligare än borstat stämmer inte alltid. Det beror på typ av repa och hur ljuset faller när du tittar på repan. Efter ett antal år så jämnas borstat o polerat ut sig. Det borstade blir blankare och det blanka blir mattare. Så skit i det. Köp en DJ o ha den livet ut!
 
Välj en svart eller vit med den släta glasringen och Oysterlänk så har du en klocka som är sjukt bekväm (Easy link o armbandet är suveränt på sommaren också), fungerar i nästan alla sammanhang (jag fortsätter att hävda att dykare o kostym på jobbet är som jordgubbar med senap) även bad och som är allmänt trevlig o hållbar. Sedan tycker jag inte du skall oroa dig över repor. DJn blir faktiskt bara bättre när den blir lite ingången och det där med att polerat är känsligare än borstat stämmer inte alltid. Det beror på typ av repa och hur ljuset faller när du tittar på repan. Efter ett antal år så jämnas borstat o polerat ut sig. Det borstade blir blankare och det blanka blir mattare. Så skit i det. Köp en DJ o ha den livet ut!

Det blev en DJ till slut. Blå tavla, slät ring och jubilee-länk. Är ganska många år sedan inköp nu faktiskt.

20180529_114938.jpg
 
Topp