• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för ca 20k

Jonathan3

Breitling
Hej!
Ska köpa klocka som present för ca 20k (inte enbart jag som chippar in men jag som ska försöka välja). Som ni kan förstå blir man fullständigt galen men jag har fair insikt i smak etc så jag radar upp lite.
Klockan ska vara relativt stilren (typ mer åt speedmaster hållet.. :))
Den ska inte vara för liten tänker mig 42 mm rätt stora handleder.
Jag föredrar en mörk urtavla men öppen för allt.

Har undersökt detta ärende i evigheter känns det som och i nuläget lutar jag åt en Longines Legend Diver men lägger upp en tråd här för input och bra alternativ.
Väl mött!
 

Camo00

Patek
Longines har ju många fina modeller i den prisklassen, gott rykte och enormt fint paketerat med träboxar mm, så det kanske är helt rätt märke som present?!
 

Nilas

Patek
2-Faktor
En LLD är ett bra val. Passar till mycket.
En bild på min för lite inspiration :).
20170324_205708.jpg
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Tudor Black Bay - 41mm (Ligger något över din budget NY, dock hittar du oanvända från Chrono24 inom din prisbild).
grid-m79230n-0002.png

Tudor-Heritage-Black-Bay-2016-in-house-1.jpg
 

Jonathan3

Breitling
Var inne i en butik idag och testa lite olika står mellan tudor black bay, legend diver, sen trillade en tag heuer aquaracer in i bilden också med grå/svart tavla och silvrig dykarring. Ska se om jag hittar bild.
 
Topp