• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till sambo

CHA

Omega
Hej

Själv är jag på jakt efter en 40-års present till min fru i skrivande stund, har efter övervägande landat i en Cartier Tank på länk WSTA0052. Hon behöver en bra vardagsklocka gärna på länk som fungerar till det mesta men behöver inte vara vattentät då hon har fått en dykare innan av mig. Denna går ju även att kombinera med band i önskad färg.

Några tankar och ideér om alternativ eller bra dåligt med Cartier och denna modell?

1683544438730.png
1683544438730.png
 

martaSM30

Audemars
Hej

Själv är jag på jakt efter en 40-års present till min fru i skrivande stund, har efter övervägande landat i en Cartier Tank på länk WSTA0052. Hon behöver en bra vardagsklocka gärna på länk som fungerar till det mesta men behöver inte vara vattentät då hon har fått en dykare innan av mig. Denna går ju även att kombinera med band i önskad färg.

Några tankar och ideér om alternativ eller bra dåligt med Cartier och denna modell?

1683544438730.png
1683544438730.png
En tank är alltid en tank (mkt bra)💁🏼‍♀️. Jag tycker tank är snyggast i mindre format och skulle därför satsa på den mindre varianten.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Hej

Själv är jag på jakt efter en 40-års present till min fru i skrivande stund, har efter övervägande landat i en Cartier Tank på länk WSTA0052. Hon behöver en bra vardagsklocka gärna på länk som fungerar till det mesta men behöver inte vara vattentät då hon har fått en dykare innan av mig. Denna går ju även att kombinera med band i önskad färg.

Några tankar och ideér om alternativ eller bra dåligt med Cartier och denna modell?

1683544438730.png
1683544438730.png
Gav min sambo den mindre tanken när hon fyllde 30. Valde den med länk (som hon använder 85% av tiden) och har i efterhand köpt band till den. Hon trivs väldigt bra med den och bär den varje dag.
 

CHA

Omega
En tank är alltid en tank (mkt bra)💁🏼‍♀️. Jag tycker tank är snyggast i mindre format och skulle därför satsa på den mindre varianten.
Hej Tack för svar. Japp har själv funderat på det men hon trivs bra med lite större diameter då hon har hyfsade handleder. Men detta är ett av mina kval helt klart. Får väl gå och testa på en expedit? ;)
 

martaSM30

Audemars
Hej Tack för svar. Japp har själv funderat på det men hon trivs bra med lite större diameter då hon har hyfsade handleder. Men detta är ett av mina kval helt klart. Får väl gå och testa på en expedit? ;)
Beror såklart på storlek på handled. Bara att testa och se vilken look man trivs med. Kommer bli bra, lycka till!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej Tack för svar. Japp har själv funderat på det men hon trivs bra med lite större diameter då hon har hyfsade handleder. Men detta är ett av mina kval helt klart. Får väl gå och testa på en expedit? ;)
Den är lite stor på de flesta herrhandleder, klassiska herrstorleken är 23 mm bred.
 

genjo

Omega
Jag köpte en Sjöö Sandström Royal Steel Classic till damen när hon tog examen. Hon har burit den i princip varje dag i ett par år nu. Den kommer i många olika tavelkonfigurationer och är en bra första "finare" klocka. Det finns mig veterligen ingen tvåtonsvariant, dock..

image
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Rolex. Mer hållbar och kan användas dagligdags i ur och skur.

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var och testade igår hos Cartier och jag tror det blir den något större varianten i vilket fall. Tycker det blir lite mer statement.
Kör bara! Köpte som sagt en Tank Solo Large till min fru och hon bör vara supernöjd för den är använd dagligen i flera år nu.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Åh jo, oxiderat guld. Betydligt mer sliten i vilket fall med mjukt 18K
Tveksamt, använder man något typ varje dag kommer du inte se oxidering (ytkorrosion). I vilket fall är korrosionen försvinnande liten jämför med rollen ovan. Den är verkligen helt sjuk, bara att skrota.

Med det sagt tror jag inte en guldtank hade överlevt den behandlingen ovan. Men boetten hade iaf sett bättre ut.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Kolla ännu en gång. Aldrig sett en boett med så mycket korrosion. Tom på ovansidan av bandhornen. Helt sjuk.
Det är nog det värsta jag sett i den vägen. Undrar om det finns en TikTokvideo där någon kines sitter med en liten pensel och borstar fram den ur den ursprungliga ägarens smuts. Den måste ha varit inbakad i en calzone av gammal hudkräm och lort de sista åren.
 

PitchW

Breitling
Hej, behvöer lite tips på en klocka till min tjej. Hon äger ingen för tillfället så de blir hennes första. Har en budget på ca 10k.
 

Endusima

Cartier
2-Faktor
Jag tycker verkligen inte att man skall köpa en dyr klocka till någon som inte är klockintresserad. Man kan köpa något fint och bra som inte kostar tiotusentals kronor, om det faller i god jord kan man alltid köpa nåt dyrare sen.

Jag slår ett slag för denna tank som jag rekommenderat till två väninnor som båda är mycket nöjda. (SUP250P1)

1000003152.jpg
 
Topp