Fin klocka!Inga kommentarer här inte
Jag har en känsla av att explorern inte är lika igenkännbar som t.ex sub eller dj för den oinsatte. Vilket är rätt skönt.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin klocka!Inga kommentarer här inte
Fin klocka!
Jag har en känsla av att explorern inte är lika igenkännbar som t.ex sub eller dj för den oinsatte. Vilket är rätt skönt.
Ett och ett halvt år senare och ett 20-tal flygresor ingen har bett mig ta av mig klockan och det har heller aldrig pipit.
Jag kan iofs. köpa att det piper random så att de kan ta stickprover att kolla av, men konstigt att man ska behöva ta av klockan då.För info piper bågarna regelbundet helt utan anledning. Det är en slumpmässig funktion som är inbyggd. X antal personer om dagen ska kollas noga helt utan annan anledning än att man anser att det slumpmässiga undersökandet av resande ger större säkerhet. Källa: Gubbe i säkerhetskontrollen efter att bågen pipit när jag i princip bara hade kortbyxor och t-shirt på mig. Allt annat låg i korgen.
Vet inte exakt om det finns några regler för exakt vad som måste tas av eller om det är upp till den enskilda kontrollanten (och till dess apparaten blir tyst)?Jag kan iofs. köpa att det piper random så att de kan ta stickprover att kolla av, men konstigt att man ska behöva ta av klockan då.
Inte med en IWC Big Pilot på handleden... Tyvärr ;(funkar perfa även i de scanners de har i USA
Förr SMP, nu GMTc - båda på länk. Europa och Asien mest. I vår får vi se vad som händer i USA, sist gick det bra med RayBan piloterna på huvudetIntressant. Jag tar alltid av klockan för att minska risken att pipa. Flyger du på olika länder/destinationer? Länk? Gör själv ett 50-tal flygningar per år och upplever att känsligheten är olika i detektorerna.
Varför tar man ens av sig klockan vid kontrollen?
Troligtvis en s k urban legend.Numer tar jag aldrig av mig klockan, inte ens om de mot förmodan ber mig om det
Men en kompis började prata om att larmbågen inte skulle vara bra för klockan utan att det är bättre att den åker genom röntgen. Finns det någon forskning eller bevis man kan hänvisa till?