• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan med på semestern?

don.h

Cartier
klart killarna ska med och få armtid. Ska man sen ut och borsta på under kvällstid i städer med mkt rån och ficktjuvande kanske den kan få vila på hotellrummet
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
På badsemester med fröjd och gamman är det plastklocka som gäller.

image.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
I Hamburg just nu efter ha bilat till Provence. Jodå, finklockan var med. Det enda kymiga tycker jag är att ha den kvar på hotellet under dagen när man bär beatern. Kassaskåp finns oftast men inte alltid. Inlåst i resväskan då. Alternativet att ha den med i ryggsäcken känns ju inte heller helt bra. Var lite i valet och kvalet men vad fasen, klockan skall ju användas och trist att lämna den hemma.
 

Rookien

Panerai
Givetvis ta med och bära.
Enda gången jag varit tveksam va när jag va i Norra Afrika , men även då hade jag en dyrare klocka på mig.
Rena "semesterfirarställen" har jag alltid på mig, även om jag tror det är där rån och framför allt ficktjuvandet är som värst.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
I Hamburg just nu efter ha bilat till Provence. Jodå, finklockan var med. Det enda kymiga tycker jag är att ha den kvar på hotellet under dagen när man bär beatern. Kassaskåp finns oftast men inte alltid. Inlåst i resväskan då. Alternativet att ha den med i ryggsäcken känns ju inte heller helt bra. Var lite i valet och kvalet men vad fasen, klockan skall ju användas och trist att lämna den hemma.
Jag låser oftast in en papperslapp med texten "Sorry we're backpackers, nothing of value here :)" för att slipa rotande. En väska är sista stället jag lämnar värdesaker i på ett hotell.

Har du märkt hur ofta folk kommer in "bara för att kolla läget" under en dag på vissa hotell? Finns en stor business runt det hela.

Om du har tråkigt på rummet nästa gång:
 

wesly

Omega
Blev en beater, kom fram till att jag vill göra trycktest först.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    110.8 KB · Visningar: 37
  • Like
Reactions: JLW

ludde28

Omega
Nej. Tar med mig endast 1 mindre värdefull kloocka (sol o bad sem).
Semester är semester o då kan allt hända ;-)
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Åker till Kreta för sol och bad imorgon, den här trion tar jag med mig:
P1000397.jpg

Speedy:n - utresan och inresan är ju på Speedy Tuesday, därför följer den med :)
GMT 2:an - tja, frugan tycker att den är finast av mina klockor, vad gör man inte för husfriden :D
Tissot:en - min beater följer med till stranden på dagarna, har dessutom inbyggd termometer så jag vet hur varmt det är :)
 
Topp