• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockjakt, GTM master 16710.

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hur upplever ni rassel med 16710 utan SEL? Är länken bekväm ändå? Gör SEL stor skillnad?

Rasslar lite mindre med SEL, såklart. Och det beror på dina preferenser, precis som om du vill ha lume eller ej. Beror på dina preferenser. Men länken är extremt bekväm oavsett. Har använt min i nästan dagligen i 1.5 år.
 

Figo

Breitling
2-Faktor
Ja det är väl vettigt med Quickset funktionen? Är 16710 inte det bästa valet av både nytt och vintage?
 

Figo

Breitling
2-Faktor
haha jag med, men det är enda jag har haft av de modellerna.
Men sugen på en fat lady är jag! Nånting med dess vitguldsindex, känns inte som att det kommer ut så mycket gmt på blocket av intresse.
man vill ju ha ett fullset enligt mig.
 

Figo

Breitling
2-Faktor
Priset har stuckit så otroligt mycket på begade rolex överlag de senaste 3 åren.
Jag gav 37.500 för min Gmt master II från 2006 för kanske 4 - 5 år sedan.
Den var aldrig polerad och fullset, numera har jag sett att folk vill ha över 50+ för dessa.
Så korkat att man sålde den.
 

Figo

Breitling
2-Faktor
Är såklart partisk men jag tycker det :)
Ny här, jag kanske skulle ha gjort såhär.
Ledsen för spam.
  1. haha jag med, men det är enda jag har haft av de modellerna.
    Men sugen på en fat lady är jag! Nånting med dess vitguldsindex, känns inte som att det kommer ut så mycket gmt på blocket av intresse.
    man vill ju ha ett fullset enligt mig.

    Priset har stuckit så otroligt mycket på begade rolex överlag de senaste 3 åren.
  2. Jag gav 37.500 för min Gmt master II från 2006 för kanske 4 - 5 år sedan.
    Den var aldrig polerad och fullset, numera har jag sett att folk vill ha över 50+ för dessa.
    Så korkat att man sålde den.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Ny här, jag kanske skulle ha gjort såhär.
Ledsen för spam.
  1. haha jag med, men det är enda jag har haft av de modellerna.
    Men sugen på en fat lady är jag! Nånting med dess vitguldsindex, känns inte som att det kommer ut så mycket gmt på blocket av intresse.
    man vill ju ha ett fullset enligt mig.

    Priset har stuckit så otroligt mycket på begade rolex överlag de senaste 3 åren.
  2. Jag gav 37.500 för min Gmt master II från 2006 för kanske 4 - 5 år sedan.
    Den var aldrig polerad och fullset, numera har jag sett att folk vill ha över 50+ för dessa.
    Så korkat att man sålde den.
Gav 34k för min 2002:a för två år sen. Inget cert men box medföljde. Har inte fått den värderad - vad tror ni här att man kunnat få, runt 42-43k kanske eller är det optimistiskt? Om man benchmarkar mot Chrono 24 är det snarare upp mot 45k...
 

Tapiren

Cartier
Jag har letat efter en sådan klocka ett tag försöker således bevaka marknaden, är den i hyggligt skick skulle jag säga att runt 45 är realistiskt, det har sålts några här på KS senaste månaderna för något mer, men då fullset.
 

Figo

Breitling
2-Faktor
Gav 34k för min 2002:a för två år sen. Inget cert men box medföljde. Har inte fått den värderad - vad tror ni här att man kunnat få, runt 42-43k kanske eller är det optimistiskt? Om man benchmarkar mot Chrono 24 är det snarare upp mot 45k...

Men det låter ju som ett bra pris ändå! ja du skulle lätt få 40 +tror jag utan problem. Jag tycker att du har den bästa årsmodellen också där runt 2002 och framåt började man väl integrera sprintarna och skapa mer balans i armbandet. Sen har du ju schysst superluminova vilket jag tycker drar upp värdet ytterligare.
Man får kanske förlika sig med att original cert inte är nödvändigt för ytterligare 10-15k.
 

Figo

Breitling
2-Faktor
Jag har letat efter en sådan klocka ett tag försöker således bevaka marknaden, är den i hyggligt skick skulle jag säga att runt 45 är realistiskt, det har sålts några här på KS senaste månaderna för något mer, men då fullset.

Kul, jag måste börja hålla lite koll då! Har du sett några Fat ladys eller är majoriteten 16710? jag har sett riktigta fantasi priser på 70-80 tal av Gmt uppemot 60-70 och inga många fall är det inte ens full set.
Där tycker jag att det börjar bli svårt att motivera det priset, det är ändå en begad klocka med antal år på nacken.
 

Figo

Breitling
2-Faktor
Men det låter ju som ett bra pris ändå! ja du skulle lätt få 40 +tror jag utan problem. Jag tycker att du har den bästa årsmodellen också där runt 2002 och framåt började man väl integrera sprintarna och skapa mer balans i armbandet. Sen har du ju schysst superluminova vilket jag tycker drar upp värdet ytterligare.
Man får kanske förlika sig med att original cert inte är nödvändigt för ytterligare 10-15k.
Men det är en märklig prisutveckling för i Sverige är vi ofta billigare än i typ Tyskland men det märks inte på chrono tycker jag.
Förmodligen de stora husen som försöker hålla uppe prissättningen.
 
Topp