• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i Rhodos?

ollkli

Rolex
2-Faktor
Var inne hos honom igår.
En svart Sub och en svart GMT av sportmodellerna var det han valde att visa mig.
8000:- Euro för Suben, 7.950:- Euro för GMT.
Vågade inte att försöka förhandla priset men det kanske var tur?
8000:- euro med dagens kurs kändes inte helt rätt.

Så en AD som ligger över listpris alltså? Låter ju inte i närheten av okej
 
Var inne hos honom igår.
En svart Sub och en svart GMT av sportmodellerna var det han valde att visa mig.
8000:- Euro för Suben, 7.950:- Euro för GMT.
Vågade inte att försöka förhandla priset men det kanske var tur?
8000:- euro med dagens kurs kändes inte helt rätt.

Jag var där för lite över en vecka sedan. Då sa han att han skulle få in en hel del klockor mellan den 15-17 aug. Subben och GMT:n hade han då med när jag var där. Så inget nytt verkar ha kommit in då mao.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Nej det borde inte vara ok. Han sa att det är vad den kostar här. Vet inte vad den listar i Euro?
Men om det är som han säger blir den i alla fall dyr med våran fantastiskt starka krona...
116610ln: 7850€
116710ln: 7650€

Enligt:
https://www.est1905.com/about-rolex/rolex-price-list/#

Detta är ju skrivit innan prishöjningen så de begärda priserna du fått är nog rätt rimliga nu efter prishöjningen.

Billigare att köpa i Sverige då.
Om du får tag i en dvs :)
 

f.carlsson

Cartier
Jag var där för lite över en vecka sedan. Då sa han att han skulle få in en hel del klockor mellan den 15-17 aug. Subben och GMT:n hade han då med när jag var där. Så inget nytt verkar ha kommit in då mao.

Då måste han haft två stål subbar inne isf (om de är stål du syftar på), var där för två veckor sen och köpte en stål sub nämligen. Tyckte de var en smidig affär, han är flummig men trevlig. Och de går pruta, även på sportmodellerna.
 
Då måste han haft två stål subbar inne isf (om de är stål du syftar på), var där för två veckor sen och köpte en stål sub nämligen. Tyckte de var en smidig affär, han är flummig men trevlig. Och de går pruta, även på sportmodellerna.

Jag sa att jag skulle köpa en stålsub om han kunde matcha priset här hemma i Svedala, men det gick ej.... Han avstod hellre! Priset jag skulle få då var 8050:- Euro. Den du köpte, var den avplastad och klar redan?
 

f.carlsson

Cartier

GWD

Panerai
Har varit förbi Rolex två ggr nu. Snubben verkar ju aldrig ha öppet, försökte titta in genom skyltfönstret såg inte mycket. Frågade i grannbutiken om öppettider de sa att han kommer och går lite som han vill.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Är på Rhodos just nu. Nån som har färska uppdateringar på läget?
Panerai (nån Base), Rolex (ev OP39) och Breitling (någon Blacksteel modell) mest intressant.
- Men Euron (11.15) kanske sabbar möjligheterna till en bra affär :-(
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
10.66 ligger euron på just nu :)
-Såg det nu, växlade när det var mer ogynnsamt :-(
Har köpt många klockor i Grekland, dock ej på Rhodos. Brukar ha ordentligt med euro med mig, det har alltid varit mycket värdefullt med kontanter vid prisförhandling :)
Nu är det nog nästan bättre för mig att använda kort om jag hittar nåt intressant.
- Hade du några tips eller var det bara eurokursen du ville diskutera?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
27/6 2019
Kom just hem från Rhodos och tänkte ge mig på en kort uppdatering av läget avseende klockor.
Tidigare har det funnit ett relativt stort och varierat utbud av märken att se och klämma på i Rhodos stad.
Tyvärr har det blivit avsevärt sämre nu.
Kounakis har släpp Panerai och Cartier, och ser mer eller mindre, bara ut att ha Longines kvar. Såg inga Breitling heller, vilket är något de sålde tidigare.
Varken Glashütte, VC, IWC eller Omega gick längre att hitta.
Hos Sarlis (Rolex) fanns DJ i olika utförande (endast 36mm) samt någon Airking, allt annat var sålt innan det kom in till butik. De hade även ett visst sortiment av Tudor.
På flygplatsen har de börjat sälja Tag Heuer, men det var ett mycket litet sortiment.
Såg att Hamilton, Baume and Mercier, Hublot, Seiko, Suntoo och lite annat, fortfarande finns representerade.

Så, sammanfattningsvis, ett betydligt sämre utbud av klockor att spana på!:(
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
27/6 2019
Kom just hem från Rhodos och tänkte ge mig på en kort uppdatering av läget avseende klockor.
Tidigare har det funnit ett relativt stort och varierat utbud av märken att se och klämma på i Rhodos stad.
Tyvärr har det blivit avsevärt sämre nu.
Kounakis har släpp Panerai och Cartier, och ser mer eller mindre, bara ut att ha Longines kvar. Såg inga Breitling heller, vilket är något de sålde tidigare.
Varken Glashütte, VC, IWC eller Omega gick längre att hitta.
Hos Sarlis (Rolex) fanns DJ i olika utförande (endast 36mm) samt någon Airking, allt annat var sålt innan det kom in till butik. De hade även ett visst sortiment av Tudor.
På flygplatsen har de börjat sälja Tag Heuer, men det var ett mycket litet sortiment.
Såg att Hamilton, Baume and Mercier, Hublot, Seiko, Suntoo och lite annat, fortfarande finns representerade.

Så, sammanfattningsvis, ett betydligt sämre utbud av klockor att spana på!:(
Trist att höra, ska till Rhodos snart och hade tänkt kika runt lite men då blir det inte så alltså:(
 

GWD

Panerai
27/6 2019
Kom just hem från Rhodos och tänkte ge mig på en kort uppdatering av läget avseende klockor.
Tidigare har det funnit ett relativt stort och varierat utbud av märken att se och klämma på i Rhodos stad.
Tyvärr har det blivit avsevärt sämre nu.
Kounakis har släpp Panerai och Cartier, och ser mer eller mindre, bara ut att ha Longines kvar. Såg inga Breitling heller, vilket är något de sålde tidigare.
Varken Glashütte, VC, IWC eller Omega gick längre att hitta.
Hos Sarlis (Rolex) fanns DJ i olika utförande (endast 36mm) samt någon Airking, allt annat var sålt innan det kom in till butik. De hade även ett visst sortiment av Tudor.
På flygplatsen har de börjat sälja Tag Heuer, men det var ett mycket litet sortiment.
Såg att Hamilton, Baume and Mercier, Hublot, Seiko, Suntoo och lite annat, fortfarande finns representerade.

Så, sammanfattningsvis, ett betydligt sämre utbud av klockor att spana på!:(
Har också varit på Rhodos nyligen. En kväll strosade vi runt i gamla stan lite halv klapp och stannade till vid Kounakis. Hade en liten pratstund med ägaren själv och hans dotter. Om jag minns rätt i mitt halv klappa tillstånd så sa han att de slutat eller tappat Omega. Vill minnas att han sa, kravet från Omega är 40 st sålda klockor per år för att få vara AD. Låter lite kan jag tycka, nog borde det väl gå att kränga 40 st med tanke på allt folk som vistas där. Men men jag kanske minns vårat samtal fel.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Kom hem från Rhodos för några veckor sedan. Instämmer i stort med ovanstående omdömen, även om det fanns rätt intressanta Breitlingmodeller. Tyvärr blev inte priserna så lockande ens med rabatten de gav.
Panerai finns inte alls på Rhodos längre.
Sarlis hade bara AirKing i sportRolex-montern och priset var inte bättre än i Sverige. Tudor fanns det en hel del, han plockade fram ur kassaskåpet när vi pratat lite :) inga bra priser på det som var intressant dock.
Hublot, UN och Tag såg jag också, men det var inget som intresserade mig.
Åker till Kreta om ett par veckor, har bättre koll på affärerna där. Får se om det ser likadant eller bättre ut där :)
 
Topp