• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla !

Ricrob

Patek
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

RicVin skrev:
Tro det eller ej men det ser ut som om jag kommer att kunna delta på en GTG(modell stor) trots tidigare fåfänga försök!!
Får jag sonen till att hämta mig så kanske jag till och med kan ta en folköl i ert trevliga sällskap... :D

Nämen vaf#n! Ska King Dingeling med och så kan inte jag.. Katastrof! :evil:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

Ricrob skrev:
RicVin skrev:
Tro det eller ej men det ser ut som om jag kommer att kunna delta på en GTG(modell stor) trots tidigare fåfänga försök!!
Får jag sonen till att hämta mig så kanske jag till och med kan ta en folköl i ert trevliga sällskap... :D

Nämen vaf#n! Ska King Dingeling med och så kan inte jag.. Katastrof! :evil:


Haha!! Mycket har jag blivit kallad men inte det där :) Lugn bara, vi har inte sett att jag kommer in än. Det är långt in till stan för en lantis som jag. Har man dessutom varit på jobbresa hela veckan så kanske det inte är sååå populärt att åka iväg å snacka klockor när man precis kommit hem :cool:
Men preliminärt är permissionen beviljad..
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

Josef B skrev:
Hmm kan bli svårt att komma, träningsmatch på Stadshagen kl 15...

Äh...ni torskar ändå tvåsiffrigt...whats the point....så...nu kan du komma med...
 
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

RicVin skrev:
masterkiller skrev:
Josef B skrev:
Hmm kan bli svårt att komma, träningsmatch på Stadshagen kl 15...

Vi börjar ju 11.00........
Hmmm..? Om man inte hinner in till 11 när drar ni vidare? Och kommer ni vara kommunicerbara när man väl dyker upp? ;)

Troligvis drar vi in på mässan vid senast 12.30 skulle jag tro...
 

finnirgens

Panerai
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

Klartecken och mindre viktiga aktiviteter bortprioriterade. Kommer!
 

John R

Panerai
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

finnirgens skrev:
Klartecken och mindre viktiga aktiviteter bortprioriterade. Kommer!

Härligt!

Jävlar vad det skall supas imorgon, gott! Finns inget bättre än dagsfyllan!

:)

/John R
 

Josef B

Bestraffaren
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

Visst kl 11, men tänkte om det blir likadant som förra gången.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

Josef B skrev:
Visst kl 11, men tänkte om det blir likadant som förra gången.
Om du med likadant menar karatefylla och en helkväll på stan, så går det bort för mig. Min dotter har födelsedagskalas 15.00 så jag dricker Cola och pyser tidigt.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

Jag skulle druckit cola igår. Då hade jag hunnit in till 11 :-/ Nu måste jag nog muta/hota sonen att köra mig för att komma in över huvud taget... Jag håller utkik efter er på mässan. Har alla KS luvor på sig?
 

Josef B

Bestraffaren
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

Ok, jag kommer! :) Ska bara lämna in några skor.
 

Målarn

The Steak
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

Är där om 10min... Josef jag har laddarn med mig igen ;) haha
 
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

San Gennaro skrev:
masterkiller skrev:
San Gennaro skrev:
Självklart är fyllona harmlösa. Men jag är lite insatt i vad som sker i området, och det sker väldigt mycket transaktioner i området. Speciellt runt hörnet vid Hotel Adlon ska man kanske inte gå en mörk kväll.

Men nu är vi inte där en mörk och läskig kväll...... ;) Vi klarar oss nog och om vi inte gör det kan du säga

Vad vad det jag sa......he he

hoppas jag verkligen inte få säga =) have fun


Hate to say i told you so =)
Men är glad att ni hade det bra trots klientelet på plats.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc ... -knarkkrog

Nästa gång ska jag försöka hänga på en gtg, verkar förbannat trevligt.
 

Målarn

The Steak
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

San Gennaro skrev:
San Gennaro skrev:
masterkiller skrev:
San Gennaro skrev:
Självklart är fyllona harmlösa. Men jag är lite insatt i vad som sker i området, och det sker väldigt mycket transaktioner i området. Speciellt runt hörnet vid Hotel Adlon ska man kanske inte gå en mörk kväll.

Men nu är vi inte där en mörk och läskig kväll...... ;) Vi klarar oss nog och om vi inte gör det kan du säga

Vad vad det jag sa......he he

hoppas jag verkligen inte få säga =) have fun


Hate to say i told you so =)
Men är glad att ni hade det bra trots klientelet på plats.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc ... -knarkkrog

Nästa gång ska jag försöka hänga på en gtg, verkar förbannat trevligt.


We already Knew ;).... Men som MK sa, vi är ju där på morgonen/dagen, TOMT med andra ord :)
 
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari.

Målarn skrev:
San Gennaro skrev:
San Gennaro skrev:
masterkiller skrev:
San Gennaro skrev:
Självklart är fyllona harmlösa. Men jag är lite insatt i vad som sker i området, och det sker väldigt mycket transaktioner i området. Speciellt runt hörnet vid Hotel Adlon ska man kanske inte gå en mörk kväll.

Men nu är vi inte där en mörk och läskig kväll...... ;) Vi klarar oss nog och om vi inte gör det kan du säga

Vad vad det jag sa......he he

hoppas jag verkligen inte få säga =) have fun


Hate to say i told you so =)
Men är glad att ni hade det bra trots klientelet på plats.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc ... -knarkkrog

Nästa gång ska jag försöka hänga på en gtg, verkar förbannat trevligt.


We already Knew ;).... Men som MK sa, vi är ju där på morgonen/dagen, TOMT med andra ord :)


Jaha, sorry.
Men det är ett jävla hak iaf.
När jag tänker på det, kanske det säkraste stället att lägga dyra klockor på bordet.
Alla tror att Uppsalamaffian sitter och har möte =)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

Uppsalamaffian? Det måste väl i alla fall ha varit närmare 20 år sedan Tjock-Steffe med entourage hängde i krog-Stockholm? Hoas gamla hak Broncos på Tegnérgatan var för övrigt Steffes häng när det begav sig.

Jag tror att det är ganska svårt att hitta en krog i stan där risken inte finns att någon gäst har droger på sig. So What?
 
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

JoberMan skrev:
Uppsalamaffian? Det måste väl i alla fall ha varit närmare 20 år sedan Tjock-Steffe med entourage hängde i krog-Stockholm? Hoas gamla hak Broncos på Tegnérgatan var för övrigt Steffes häng när det begav sig.

Jag tror att det är ganska svårt att hitta en krog i stan där risken inte finns att någon gäst har droger på sig. So What?

Ta det lugnt nu så inte blodtrycket åker i taket.
Jag skiter fullständigt i vilket ställe folk sitter på och snackar klockor.
Mina tidigare smileys innebär att jag skriver det med glimten i ögat.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

Jag är inte särskilt upprörd och mitt blodtryck behöver du inte oroa dig över. Att du "skiter fullständigt" i vilka ställen folk väljer för GTG tycker jag dock rimmar illa med tanke på att du väl snart är uppe i tio inlägg på det temat i den här tråden. Hade du inte synpunkter på säkerheten på en tidigare krog också? Förutom att det framstår som lite tramsigt så tycker jag det är synd om någon verkligen skulle ta dig på allvar och låta bli att komma på en GTG.

Är det så viktigt för dig att hinta om hur initierad du är i Stockholms gangstervärld så kan jag tipsa om Dagens brott på Flashback.

I all välmening
JoberMan
 
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

JoberMan skrev:
Jag är inte särskilt upprörd och mitt blodtryck behöver du inte oroa dig över. Att du "skiter fullständigt" i vilka ställen folk väljer för GTG tycker jag dock rimmar illa med tanke på att du väl snart är uppe i tio inlägg på det temat i den här tråden. Hade du inte synpunkter på säkerheten på en tidigare krog också? Förutom att det framstår som lite tramsigt så tycker jag det är synd om någon verkligen skulle ta dig på allvar och låta bli att komma på en GTG.

Är det så viktigt för dig att hinta om hur initierad du är i Stockholms gangstervärld så kan jag tipsa om Dagens brott på Flashback.

I all välmening
JoberMan

I all välmening?
Båda ställena som det varit träffar på har varit sunkhak, och jag har bara frågat deltagarna om dom aldrig tänkt tanken att någon skulle försöka sig på något dumt.
Du verkar ta det personligt, och kan tydligen inte läsa att jag skriver att det var med glimten i ögat.
Härlig inställning.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

San Gennaro skrev:
JoberMan skrev:
Jag är inte särskilt upprörd och mitt blodtryck behöver du inte oroa dig över. Att du "skiter fullständigt" i vilka ställen folk väljer för GTG tycker jag dock rimmar illa med tanke på att du väl snart är uppe i tio inlägg på det temat i den här tråden. Hade du inte synpunkter på säkerheten på en tidigare krog också? Förutom att det framstår som lite tramsigt så tycker jag det är synd om någon verkligen skulle ta dig på allvar och låta bli att komma på en GTG.

Är det så viktigt för dig att hinta om hur initierad du är i Stockholms gangstervärld så kan jag tipsa om Dagens brott på Flashback.

I all välmening
JoberMan

I all välmening?
Båda ställena som det varit träffar på har varit sunkhak, och jag har bara frågat deltagarna om dom aldrig tänkt tanken att någon skulle försöka sig på något dumt.
Du verkar ta det personligt, och kan tydligen inte läsa att jag skriver att det var med glimten i ögat.
Härlig inställning.


Vilka ställen tänker du på?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att anmäla

San Gennaro skrev:
Härlig inställning.
Inställning till vad? Ditt återkommande tramsande om att vi väljer ställen där man riskerar att bli rånad?

Ja, allvarligt talat så får du gärna sluta med det.
 
Re: Sv: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att an

Ja, det verkar påverka dig något oerhört att jag öht frågade om ingen någonsin tänkt tanken att det kunde finnas en risk för att någon hoppar in och snor dyrgriparna när det anordnats träff. Ber så hemskt mycket om ursäkt att du tog det så hårt.

Via Tapatalk
 
Re: Sv: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att an

Jag minns inte det förra stället ni träffades på. Men som jag skrivit tidigare låg det inget mer bakom än en ren och skär fråga i första hand. Andra träffen var på ett ställe jag hajjade till över, och sen skrev "hate to say I told you so" med en länk till Svt som rapporterade om en razzia. Tyckte det var rätt kul att det hände så kort inpå. Var tydligen bara Målarn som inte gick i bitar över det inlägget.

Via Tapatalk
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Sv: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att an

San Gennaro skrev:
Jag minns inte det förra stället ni träffades på. Men som jag skrivit tidigare låg det inget mer bakom än en ren och skär fråga i första hand. Andra träffen var på ett ställe jag hajjade till över, och sen skrev "hate to say I told you so" med en länk till Svt som rapporterade om en razzia. Tyckte det var rätt kul att det hände så kort inpå. Var tydligen bara Målarn som inte gick i bitar över det inlägget.

Via Tapatalk

Vi har två gånger träffats innan mässan på Wasa, ingen sk GTG har någonsin varit där. Det vanligaste stället vi träffas på för GTG:s är en mycket liten kinakrog i mitt kvarter. Garanterat fritt från både banditer och pundare. Det har även varit STHLM Tapas en upscale tapas bar. Mälar Paviljongen, Kungsholmens populäraste uteservering som är helt i avsaknad av sagda banditer och pundare dock folk från HBT gruppen.
 
Re: Sv: Klocksamlarmässa i STHLM 9:e februari. Skynda att an

Så var det ja. Och min fråga när ni sågs på kinakrogen var bara en enkel fråga om säkerheten. Vilket jag fick glada smileysvar på då, bland annat av dig tror jag. Som ny på forumet undrade slog mig helt enkelt bara tanken att ni annonserar på nätet att ni skulle ses, precis som en del gör missaget att berätta på Facebook att dom åker på semester i två veckor och får huset rensat. Inte för att det bor kriminella som grannar då..
Och självklart förstår jag att man måste skriva kinakrog någonstans i tråden för att folk ska kunna ses.

Nog förklarat.

Via Tapatalk
 
Topp