• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kluven

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Explorer 1 på jubilee går inte av för hackor ;)

Lycka till

image.jpg
 

Rasmus

Breitling
Började med en DJ men bytte senare till en ExpII och var har varit nöjd med båda. Explorern är väldigt mycket klocka för pengarna imo!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Exp II är en av få Rolexar jag skulle kunna tänka mig, så därför svarar jag den (men bara om du hittar ett OK exemplar). Tröttnar du snabbt så är det ju bara att sälja.

Eller exp 1 då om det är den som lockar, men i så fall den mindre storleken. SHS är inte sexigt.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Vilket härligt engagemang! ;)

Utan att veta vilken stil du kör med, så skulle även jag (som majoriteten här) föreslå en Explorer II:a.
Ungdomligare & mer allround helt enkelt. Gör inte bort sig i några sammanhang.

Eftersom detta är din första klocka, inte din enda klocka nå´nsin, så är det en bra start & sedan kompletterar du med en snygg DJ (eller vad du då kommit fram till att du "behöver") längre fram!

Men; se till att prova en Expolorer innan du slår till! Gärna parallellt med en DJ. Det är först då du verkligen får känslan för den!

Lycka till!
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Har du ett kostymjobb köp en DJ, annars hade jag köpt en Explorer 2.
Vad du än väljer kommer du älska den :)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Stilen är jäkligt varierad, sitter just nu i en vit skjorta och slips. Annars är det dagligen bara skjorta på jobbet och gärna någon kavaj. På fritiden är jag som "alla" höll jag på att säga, men ett par jeans och en enfärgad tröja. En Classic fit RL skjorta som inte är istoppad är också gött när man är ledig.

Fan ni gör det svårt för mig grabbar, men ärligt talat, man kanske bara ska köra? Fördelen med Rollie är ju att det alltid finns köpare om man ångrar sig :)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
En annan fundering är att många Explorers som säljs just nu saknar cert osv, vad innebär det vid framtida service och andrahandsvärde? Är det värt att lägga 3-4k extra bara för att få full set?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
En annan fundering är att många Explorers som säljs just nu saknar cert osv, vad innebär det vid framtida service och andrahandsvärde? Är det värt att lägga 3-4k extra bara för att få full set?

Cert är inte krav vid service eller om du vill ha ett värderingsintyg.
Men utan tillbehör tappar den sitt värde någorlunda.
Ska du sälja sen är fullset mer lättsålt. Frågar du mig hade jag försökt hitta en fullset...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
En annan fundering är att många Explorers som säljs just nu saknar cert osv, vad innebär det vid framtida service och andrahandsvärde? Är det värt att lägga 3-4k extra bara för att få full set?
Det är upp till var och en, men är klockan över två år är det som sägs, utan egentlig funktion.

Priset är högre för fullset givetvis. Du betalar mer och får igen det då du säljer. På samma sätt utan cert och box, du förlorar inget ekonomiskt på att köpa bara klocka.

Jag har några klockor fullset, några utan, mig kvittar det om det inte är för garantin givetvis.
Är det en klocka som du kommer behålla livet ut och låta gå i arv, ja kör fullset då.

Vid service/reparationer spelar det ingen roll.
 
Topp