• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

JLC

Panerai
2-Faktor
En dag som denna delar jag med mig av min extremt vulgära egentillverkade älgkniv (vår egen jämtlandsälg).

2.jpg


IMG_4482.JPG
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Inser att jag inte "behöver" en Fällkniven GP... Tänkte ge er tokar chansen innan jag lägger ut en annons. Köpte för sent för att få den till det gamla priset men innan den värsta prisstegringen. Gav 2,1 k med frakt vilket jag också släpper den för. Oanvänd, fullset med trälåda, silkespapper och hela rasket. PM:a om du är sugen. Finns i Sthlm. Ska försöka lägga upp en bild i morgon, den har fin ådring på träinläggen.
IMG_9471.JPG
 

Jooiie

Omega
Hur är Spydercos lite billigare knivar kvalitetsmässigt? Söker ny kniv för EDC och jobb där den tenderar att få leva ett hårt liv och känner därför att jag inte vill lägga supermycket pix. Har annars kollat på deras Chaparral i kolfiber/G10 som verkar riktigt smutt, någon som provat eller har en?

Andra förslag mottages tacksamt. Runt samma prisklass som en Chaparral ($120). :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hur är Spydercos lite billigare knivar kvalitetsmässigt? Söker ny kniv för EDC och jobb där den tenderar att få leva ett hårt liv och känner därför att jag inte vill lägga supermycket pix. Har annars kollat på deras Chaparral i kolfiber/G10 som verkar riktigt smutt, någon som provat eller har en?

Andra förslag mottages tacksamt. Runt samma prisklass som en Chaparral ($120). :)

Spydercos är legit. För den summan får ju ju en Delica och en sabla massa växel. Alt en Native och växel.
 

Reverso

Panerai
God kväll på er knivtokar!

Jag är väl ingen knivtok men jag uppskattar kvalitétsknivar både i kök och till friluftsliv.

Äger 2 stycken Brusletto Villmann (gillar inte handtagen, de är för mjöliga, har tejpat dom med hockeytejp för bättre grepp.) samt en Eka Swede 10. Till köket har jag ett rejält set från Wüsthof Classic-serien.

Är det någon som har beställt knivar från Etsy.com? Sett att det finns en hel del som säljer handsmidda knivar till förmånliga priser!

Är det säkert att köpa därifrån?
 
God kväll på er knivtokar!

Jag är väl ingen knivtok men jag uppskattar kvalitétsknivar både i kök och till friluftsliv.

Äger 2 stycken Brusletto Villmann (gillar inte handtagen, de är för mjöliga, har tejpat dom med hockeytejp för bättre grepp.) samt en Eka Swede 10. Till köket har jag ett rejält set från Wüsthof Classic-serien.

Är det någon som har beställt knivar från Etsy.com? Sett att det finns en hel del som säljer handsmidda knivar till förmånliga priser!

Är det säkert att köpa därifrån?
Ang Etsy: Hoppas de är bra, de kar mycket kul, framförallt begagnade o moddade klockor. Tänkte slå till på ett par sådana här någon gång för att pröva
il_570xN.1245423541_hoyu.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
God kväll på er knivtokar!

Jag är väl ingen knivtok men jag uppskattar kvalitétsknivar både i kök och till friluftsliv.

Äger 2 stycken Brusletto Villmann (gillar inte handtagen, de är för mjöliga, har tejpat dom med hockeytejp för bättre grepp.) samt en Eka Swede 10. Till köket har jag ett rejält set från Wüsthof Classic-serien.

Är det någon som har beställt knivar från Etsy.com? Sett att det finns en hel del som säljer handsmidda knivar till förmånliga priser!

Är det säkert att köpa därifrån?
Jag har varken köpt knivar eller klockor därifrån, men andra saker. Det har funkat kanon. Men jag antar att det där precis som på andra köptorg, det gäller att "köpa säljaren".
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Lite sugen på paracord som fångstlina till min f1, var köper man 50-100cm mörkgrönt/svart?
Låter som för kort för att det ska vara lönt att köpa. Vanligtvis säljs det väl på 100 fots-längd?

Själv köper jag basfärger på 1000-fotsrulle från supplycaptain.com, lönar sig snabbt. Hade det inte varit nedpackat inför flytt hade jag kunnat bjucka.
 

Esh

Omega
2-Faktor
Kära ks-vänner!

Denna filur gjorde jag i träslöjden på högstadiet för många år sedan. Tanken var då att slipa en egg på denne så att den gick att använda som brevkniv. Hann dessvärre inte med det och sen dess har den legat i en låda tills jag åter fann den för inte så länge sedan. Finns det någon kär ksare som har tillgång till rätt verktyg och skulle kunna hjälpa mig med detta?

Den är inte överdrivet vacker men den har feeling!

IMG_0965.JPG IMG_0967.JPG IMG_0966.JPG
 
Topp