• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kom över en ovanlig Omega Seamaster Aqua Terra " Bahamas " Hjälp

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Var sugen på den där förut, riktigt fin, men inte särkillt ovanlig om jag minns rätt, såg den inne hos flertalet AD. Hörde aldrig talas om "Bahamas" google verkar inte heller ge så mycket stöd till det (denna sida är typ den enda som man hittar). Är väl mer att det finns ganska många AT-kombinationer så blir inte så många av varje sort.

Så en riktigt fin klocka jag skulle välja framför exp II, fast du drar ALLDELES för stora växlar på att den skulle unik på något sett.
Skrev att den verkar ovanlig, men inte unik:)
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Jag hade fel beträffande smeknamnet Bahamas på klockan...Hittade däremot 2 andra benämningar på denna combo:)
Die Omega Seamaster Aqua Terra in der überaus seltenen Referenz 2503.33.00 mit den gebläuten Zeigern und Indizes, Codename „Bayerische AT“ oder „Blaue Mauritius“

Diese Uhr ist ungleich seltener als die schwarze oder die silberne Omega Aqua Terra (AT) der von 2002 bis 2008 gebauten AT mit 2500er Co-Ax Werk.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag har en ref 2503.50 som jag gillar mycket, det är väl samma men med annan färgsättning. Den bärs fint både på länk och band.
image.jpeg


Jag antar att din har blånerade visare och index? På första bilden ser det nästan målat ut om du inte lekt ordentligt i ett fororedigeringsprogram. Jag tvivlar på "Bahamas" grejen och tror inte den är speciellt ovanlig.

Här min Broad Arrow med liknande färgsättning, dock gräddvit urtavla
image.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor

Veratio

Cartier
Hade en sån där som användes av min ex för några år sedan! Fin, köptes för 1 100 dollar vilket man måste säga var ett rätt ok pris, dollarn var låg då, tror det blev under 8 000 kr.
Såld nu, tjänade några kronor förstås, men fin klocka! Grattis!
 
Topp