• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Komplikationskungarna imponerar. Vad sägs om Longines då?

Chuck

Patek
2-Faktor
Denna vecka kommer bli ihågkommen som "Great 44/14" på KS, Vecka 44 2014 då det brast för oss alla när dubbla sjuka PPs unboxades.

Och så finns det en Longines i stål med tid,datum,dag,månad,kronograf,månfas för 21000kr för oss banklåns slavar

ab0187fcd611f99e7101aa8ce4e6cc92.jpg


PP är PP, men vad säger ni om ovan klocka, 21000kr för en sjuhelvetes massa komplikationer låter rätt bra? Men hur bra är det?

Air yourselfs
 

Jaguaren

Omega
Den är riktigt fin ju. Blåa visare gillar jag.

Longines blir min nästa dyra klocka men först måste jag få tummen ur och sälja de klockor som bara ligger och samlar damm.

Men tyvärr finns inte tiden och orken för det just nu.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg! Tror dock inte att man köper den som substitut till en PP. Och varför skulle man? Den där behöver man ju inte skämmas för!

En affordable complicated watch helt enkelt [emoji1]

Har för övrigt sett att seagull gör likadant jobb för 4000kr, förmodligen en helt annan finish då..
 

vonhall

Rolex
Denna vecka kommer bli ihågkommen som "Great 44/14" på KS, Vecka 44 2014 då det brast för oss alla när dubbla sjuka PPs unboxades.

Och så finns det en Longines i stål med tid,datum,dag,månad,kronograf,månfas för 21000kr för oss banklåns slavar



PP är PP, men vad säger ni om ovan klocka, 21000kr för en sjuhelvetes massa komplikationer låter rätt bra? Men hur bra är det?

Air yourselfs

Tycker att det är en skithäftig klocka för en rimlig peng! Så har du möjlighet så köp den :)
 

Vesper

Rolex
Är detta en ny modell? Eller ska dom komma med något liknande? Har ett svagt minne att någon liknande longines har varit uppe på tapeten tidigare.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Du har säkert redan koll men om du nu skulle ha råkat missa det säljs det en ny på Chrono24.
Har förstått att du föredrar svensk AD men om den nu inte tillverkas och är svår att få tag på kanske det kan vara ett alternativ?

image.jpg

I detta alternativ så vet jag att sannolikheten att de skall få tag i en inte är jättehög. Tack för infon dock, var där jag såg den första gången.
 

DrDre

Patek
Är det ngn som vet hur kostnaden för en service ser ut på dessa 7751? Bara lite dyrare än ett 7750, eller i ett helt annat härad? Kan de flesta urmakare serva dem?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltid gillat den och varit oförstående till att fler inte köper den. MEN 40mm. Kanske upplevs som lite för stor med alla de detaljerna på en ljus tavla.
 
Topp