• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Förenade Studenter - En tråd för alla oss som pluggar

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
seiksu.jpg

Ses vi på föreläsningen imorgon :bookworm:;)
Haha, lustigt! :D
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
89 för egenplockad sallad, inte helt säker på hur ingredienserna förhåller sig till varandra men tycker de är betydligt generösare på grafitti, sen är det _aldrig_ 50 pers i kö som det är på GGs vid Jurren varje lunch. :D
Ouch! 89 vs 45 :D Och jag äter typ 5 stycken i veckan. Man får gå dit innan 1130 eller efter 1245 och be om lite extra pasta så kan man äta till man storknar ;)
 
Nyligen tagit studenten och blivit antagen till indek i Linköping (reservplats 17 Chalmers). Kommer dock tacka nej och jobba ett år för att spara ihop en buffert samt bestämma huruvida jag skall läsa indek eller maskinteknik samt vilken av de fyra "stora" skolorna jag skall läsa på (bestäms troligen av var man lyckas få boende :dead:). Hur många köpoäng bör man räkna med för en studentlägenhet i säg Göteborg, Linköping & Lund? Att stå i bostadskö i Stockholm känns inte aktuellt med tanke på väntetiden.
Kan vara kul med en uppdatering så här ett år efteråt.. Valet föll på Maskin CTH och är helnöjd hittils. Roligaste klockorna jag sett i klassen är några Seamasters. Redan fått snacka klockor med en hel del folk så det är kul:)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Pluggar juridik på SU, och börjar läsa företagsekonomi på SU till hösten :) Finns säkert en del KSare här på SU, sett en del skojiga klockor genom åren
Kul att svara på det här när man är på andra sidan! Examen tog jag, men företagsekonomin blev aldrig färdigläst :) Sen tog det bara någon månad innan jag hade jobb klart!

Lycka till med pluggandet mina vänner, man både saknar det och är överlycklig att man slipper det
 

Hutti

Cartier
Läser ekonomi på Örebro universitet.
Inte sett något alls i min klass förutom en rolex substans, som jag fick testa vid ett blackjack bord på fyllan ;)

Och detta var min första post här, blev studier i Lund efter FEK A.

Jobbat ett år som revisor nu, men har en tenta kvar så kan inte säga att jag är civilekonom riktigt ännu. Trevlig tråd!
 

Lindrothh

Cartier
Försöker väcka liv i denna. Någon som har erfarenhet av det här med reserv? Blivit 43 respektive 36 på Lund och Uppsala. Meriten ligger 0,39 över förra årets andra urval på Lund, Uppsala något sämre. Är man körd eller finns det nån chans?
 
Topp