• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Körde Oud Ispahan idag faktiskt! Väldigt fin oud/ros i mitt tycke!

Om jag minns rätt så är den enda doft som framkallat huvudvärk hos mig: Xerjoff - More than words.

Faktiskt samma här. MTW gav mig huvudvärk. Förbannat potent sak.

DD: Puredistance M (Roja Dove). Det är alltså inte Roja som nödvändigtvis är näsan (eftersom han inte är näsan i någon av hans parfymer). Men bolaget tillverkar denna åt Puredistance. Så detta är en Roja parfym under annan flagg.

1666248773229.png

Oerhört lik Hermes - Bel ami (men med mer tryck). Eller en mindre animalisk Roja - Fetish.

 

johpe

Panerai
2-Faktor
Verkligen jättefin! Tillräckligt "utmanande" utan att gå för långt. :) Håller med din senare mening - More than Words fungerade inte heller med huvudet mitt. :/

Blev två nytillskott till samlingen under förra helgen - nämligen Dior Homme Intense och Prada L'homme. Som tidigare nämnt har jag totalt missat somliga dofter då jag riktade mig in på dofter mer åt nischehållet (i mitt fall inkluderar jag designers Privée-linjer). Därmed har senaste tidens jakt vänt sig åt diverse designerdofter. Dior Homme Original står på listan samt likaså YSL La Nuit. Två andra dofter jag funderar på är YSL Y Le Parfum samt Valentino Uomo Intense, som jag också har frågor kring.

Vad tycker ni om Y Le Parfum? Många kommentarer på nätet benämner den som en "generisk" doft. Tycker den har en viss fräschhet som fortfarande är mörk nog att fungera under höst/vinter. Angående Valentinon: överflödigt att ha den och Dior Homme Original i samma samling?
Har Y Le Parfum och visst är den ganska standard blå parfym, men vissa dagar vill man bara ha en "dumb-reach" som luktar gott o där passar den in bra tycker jag. Och så har den, som du skriver, en lite annorlunda touch av mörkhet/fräschhet som gör att den inte är precis som vilken annan parfym som helst.
 

A_K

Omega
Denna ska va typ som TF Tuscan Leather va? Vad tycker du?
Ärligt talat så vet jag inte. Aldrig varit stort fan av Tom Ford, har några st bara. Alltid tyckt det finns finare parfymer för samma pengar.

Men La Yuqawam som doft… Perfekt för hösten 😍
Och Parfums de Marly - Godolphin påminner mycket om varandra, enligt mig då.


Dom två och Floris - Leather Oud som jag har åt läderhållet. Floris Leather Oud är magisk 😊

Edit: haha såg nu att noterna på TF Tuscan Leather är nästan identiska med La Yuqawam 😂 så du har nog rätt, dom borde likna varandra.
 

Erik83

Cartier
Ärligt talat så vet jag inte. Aldrig varit stort fan av Tom Ford, har några st bara. Alltid tyckt det finns finare parfymer för samma pengar.

Men La Yuqawam som doft… Perfekt för hösten 😍
Och Parfums de Marly - Godolphin påminner mycket om varandra, enligt mig då.


Dom två och Floris - Leather Oud som jag har åt läderhållet. Floris Leather Oud är magisk 😊

Edit: haha såg nu att noterna på TF Tuscan Leather är nästan identiska med La Yuqawam 😂 så du har nog rätt, dom borde likna varandra.
Har du möjlighet att splitta? 😁
 

Jonire

Omega
Ska man tolka detta som att den håller på att bli diskad? Saxat från nyhetsmail..

Vore en mindre katastrof för mänskligheten.
 

Bilagor

  • 6A26DA9E-FAAA-4613-8C76-A7401F5C11A5.jpeg
    6A26DA9E-FAAA-4613-8C76-A7401F5C11A5.jpeg
    152.9 KB · Visningar: 5
Topp