• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

-SC-

Omega
Dagens!

AEA3C1F6-1550-4278-BAC3-C69B291DE06A.jpeg
 
Rensar lite bland Acqua di parma. Finns på köp/sälj om någon är sugen. Kanske har ni nåt kul att byta med?

 

SJ Smythe

Cartier
Skulle gärna beställa ett prov av Sartorial, någon som vet var man kan hitta ett till rimlig fraktkostnad? Penhaligons själva ville ha 15 GBP vilket känns i mesta laget för ett litet prov.

Hittade Blenheim Bouquet på Gents (och beställde av nyfikenhet) men inte Sartorial.

Tack på förhand!
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle gärna beställa ett prov av Sartorial, någon som vet var man kan hitta ett till rimlig fraktkostnad? Penhaligons själva ville ha 15 GBP vilket känns i mesta laget för ett litet prov.

Hittade Blenheim Bouquet på Gents (och beställde av nyfikenhet) men inte Sartorial.

Tack på förhand!
Tror @S.L har Sartorial och kan säkert sälja några milliliter 😊.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Skulle gärna beställa ett prov av Sartorial, någon som vet var man kan hitta ett till rimlig fraktkostnad? Penhaligons själva ville ha 15 GBP vilket känns i mesta laget för ett litet prov.

Hittade Blenheim Bouquet på Gents (och beställde av nyfikenhet) men inte Sartorial.

Tack på förhand!
Jag kan hjälpa dig med Sartorial, finns i listan här:
 

Hitsville

Omega
2-Faktor

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Kunde inte låta bli att dra en beställning på Creed - Royal Oud från noseparis innan prishöjningen.

långhelger är ofta roliga, men nu får det gärna bli 6/4 :D

Ser verkligen fram emot att testa den!
Ska Creed ha en generell prishöjning? Måste ha missat det totalt. Har varit sugen på en flaska Pure White Cologne sen ett tag tillbaka, kanske bör ta tag i saken nu...
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Känner ni att Prada L’homme fungerar väl under sommaren utan att bli för kvävande? Tänkte annars på L’eau-varianten. Brukar annars ha problem rent generellt med longevity...

Tänkte också fråga samma sak om Terre d’Hermes. Parfumen blir lite väl för mycket för det varmare värdet enligt mig. Vad säger ni annars om EdT vs. Tres Fraiche?

Känner att jag fokuserat mer på dyrare/nische-parfymer allt för länge, medan det finns ”billigare” dofter jag missat.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Känner ni att Prada L’homme fungerar väl under sommaren utan att bli för kvävande? Tänkte annars på L’eau-varianten. Brukar annars ha problem rent generellt med longevity...

Tänkte också fråga samma sak om Terre d’Hermes. Parfumen blir lite väl för mycket för det varmare värdet enligt mig. Vad säger ni annars om EdT vs. Tres Fraiche?

Känner att jag fokuserat mer på dyrare/nische-parfymer allt för länge, medan det finns ”billigare” dofter jag missat.
Jag har L’Homme och hade L’Eau för inte alls längesen. Först tyckte jag efter ja jämfört båda under en tid att L’Eau var mycket bättre och fräschare. Det sistnämnda stämmer dock fortfarande 😊 men jag tycker att ingefäran tar över doften på L’Eau samt med tiden upplevde jag den syntetisk 🙄.
Vid drydown är båda dock väldigt lika 😊👍. Min L’Homme kommer användas flitigt under de varmare månaderna.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Känner ni att Prada L’homme fungerar väl under sommaren utan att bli för kvävande? Tänkte annars på L’eau-varianten. Brukar annars ha problem rent generellt med longevity...

Tänkte också fråga samma sak om Terre d’Hermes. Parfumen blir lite väl för mycket för det varmare värdet enligt mig. Vad säger ni annars om EdT vs. Tres Fraiche?

Känner att jag fokuserat mer på dyrare/nische-parfymer allt för länge, medan det finns ”billigare” dofter jag missat.
Det finns Prada L’Homme Water Splash också som jag tycker funkar bra på sommaren.
Kan ordna dekant på den vid intresse.
 
Senast ändrad:

otisred

Omega
Testar Diptyques Tempo idag och påmindes direkt av Frederic Malles Monsieur som jag testade för några veckor sedan.

Om det här är "patchouli" så är det inget för mig. Tyckte inte om någon av dem.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Testar Diptyques Tempo idag och påmindes direkt av Frederic Malles Monsieur som jag testade för några veckor sedan.

Om det här är "patchouli" så är det inget för mig. Tyckte inte om någon av dem.

Vi borde få till en parfym-träff så snart Covid släpper. Jag älskar patchouli men det kan verkligen dofta olika. Från manligt träigt till blött och gräs-aktigt. Och resterande noter kan verkligen accentuera olika delar av patchouli.
 
Topp