• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Jag antar att det här är ett tydligt tecken på att jag inte ska köra ketodiet samtidigt som konditionsträning?

Puls med keto.jpeg


Det här är ett tio minuter långt joggpass på löpbandet följt av två minuter vila för att registrera pulsnedgången (35 slag). Maxade på 169 bpm. Hastighet 8 km/h. Jag är inte otränad, men brukar inte springa. Men pulsen bara sticker iväg!
 

zeke_varg

Omega
Jag antar att det här är ett tydligt tecken på att jag inte ska köra ketodiet samtidigt som konditionsträning?

Puls med keto.jpeg


Det här är ett tio minuter långt joggpass på löpbandet följt av två minuter vila för att registrera pulsnedgången (35 slag). Maxade på 169 bpm. Hastighet 8 km/h. Jag är inte otränad, men brukar inte springa. Men pulsen bara sticker iväg!

Ska du komma igång med löpning el bara värma upp kroppen för annat?

Om du vill köra in med mer löpning och kanske orka längre sträckor skulle jag dra ner på tempot och börja därifrån. Gå inte på för hårt från start. Öka vecka för vecka så kommer kondisen.
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Är på jakt efter nya (långdistans) löpskor med hög dämpning och som kompenserar för pronation. Blev tipsad om Hokas Gaviota 5. Någon som har erfarenhet av dessa eller andra som uppfyller kriterierna? :)
 

joca

Patek
2-Faktor
Stadium outlet har bra rea på Hoka.
Knep dessa som kändes helt ok på morgonens 5km. Lite hårdare än mina Clifton men ändå bekväma för en glad amatör :)


IMG_5904.jpeg
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Någon som kör Topo? Min svåger kan inte sluta snacka om dem så beställde ett par Topo Cyclone 2 igår som ska anlända imorgon. Blir att ta en tur med dem direkt. Min fot är väldigt bred framtill så ser fram emot att testa deras breda toe box
 
Topp