För att vara riktigt ordentligt tråkig och ovetenskaplig så ser jag när jag tittar i min lilla lista 68 stycken mer eller mindre identifierade exemplar av Viggen.
Någonstans runt 75% av dessa har jag bevis på, resten är hörsägen eller mer eller mindre lösryckta rykten (dock så pass trovärdiga så att de hamnat på min lista).
För ca 1 år sedan fanns 28 av dessa kvar inom rikets gränser.
@Per du har en poäng gällande
JE då han står för en ansenlig mängd av de osäkra på min lista, dock finns det andra personer i denna smala intressesfär som hade varit mer intressanta att med tvångsmedel avkräva både det ena och det andra
Som sagt när det kommer till stålar så (på historiska föremål) så är vår herres vägar högst tveksamma ur ett moraliskt perspektiv :-(
Jag vet att det ter sig lite mystiskt att jag inte publicerar min lista, jag vill inte vara mystisk eller hemlighetsfull men det är så enkelt att min tid räcker inte till att göra den begriplig :-( Jag svarar dock på allt som jag vet och hjälper hjärna till då någon behöver hjälp allt efter tillgänglig tid och förmåga. Som sagt lite tråkigt svar men kanske lite input till någon.