• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite OT: Klocksnack och makten

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Måste dela med mig av det här känner jag. :)


Såg en rejäl spik i statistiken för impressions i Google Webmaster Tools för den 19e mars. Från att ligga runt 13–15,000 i impressions till att ta ett jättehopp till 348,800. Tänkte först att någon nu probe:ar efter säkerhetshål i vår mjukvara, men allt är uppdaterat så jag var inte särskilt nervös.

1.png


Tog sedan en titt i listan över sidor. Inget ovanligt där: Förstasidan, Baselworld-tråden och en referenstråd ...men sedan fick jag syn på en ganska ovanligt tråd. Något om preliminär skatteuträkning — https://klocksnack.se/threads/preliminär-skatteuträkning.36824/
Intressant... Jag gjorde en sökning (och bad även andra göra samma sak) på trådens namn: preliminär skatteuträkning

3.png


Klocksnack.se landar (fortfarande) på plats 5. Hur i helv... gick det där till. Tråden är skapad den 18e mars.
Jag besöker skatteverket.se och tar en titt bland gamla nyheter. Hittar den här nyheten dagen efter tråden skapades.

2.png



Tydligen så skapades tråden på Klocksnack.se i perfekt tid för att indexeras av Google och sedan presenteras lagom i tid till att Skatteverket publicerade sin nyhet dagen efter.
Nu var det endast 3% som gick vidare till Klocksnack.se, men hur som helst så dök sidan upp på 5e plats (eller 2a plats, efter skatteverket.se som man så vill).

Companies, learn from this! :cigar:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hade varit intressant att få veta hur många som nya medlemmar vi fick i samma veva :)
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Perfekt sätt att marknadsföra sig. Ökningen av medlemmar var säkert de som inte visste om oss och sen även visade sig få en viss skatteåterbäring. Nästa steg är att få en reklambanner på skatteverket.se direkt under "belopp för utbetalning". :)
 
Topp