• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Även Longines har Bauhaus-design. Och låångt innan Nomos fanns ;)
61D3B571-F5E4-49FA-88EA-DBFF57AEE418.jpeg
 

Jimmybring

Breitling
Mycket nöjd, väldigt stilig men maffig klocka. Bråkar lite med länkarna då min handled verkar vara i en dålig omkrets för att sitta helt perfekt, men fick till det rätt bra iallafall.
Vet inte om det är standard men fick med en Longines penna och med tillhörande skinnetui vilket var en trevlig överraskning!

IMG_5636.jpg
 

Flaco

Cartier
Mycket nöjd, väldigt stilig men maffig klocka. Bråkar lite med länkarna då min handled verkar vara i en dålig omkrets för att sitta helt perfekt, men fick till det rätt bra iallafall.
Vet inte om det är standard men fick med en Longines penna och med tillhörande skinnetui vilket var en trevlig överraskning!

IMG_5636.jpg
snygg klump! grattis! :cool:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Mycket nöjd, väldigt stilig men maffig klocka. Bråkar lite med länkarna då min handled verkar vara i en dålig omkrets för att sitta helt perfekt, men fick till det rätt bra iallafall.
Vet inte om det är standard men fick med en Longines penna och med tillhörande skinnetui vilket var en trevlig överraskning!

IMG_5636.jpg
Vilken storlek är det på den? Ser ut att sitta perfekt :)
 

Mackan502

Breitling
Mina vänner, trevlig fredag till er! Fick nya armband idag och vilken skillnad!! Jag är helt överraskade med hur klockan ser ut och känns.
 

Bilagor

  • IMG_20200228_135738__01.jpg
    IMG_20200228_135738__01.jpg
    344.3 KB · Visningar: 12
  • IMG_20200228_135626.jpg
    IMG_20200228_135626.jpg
    289.1 KB · Visningar: 12

Swisswatches

Cartier
Mycket nöjd, väldigt stilig men maffig klocka. Bråkar lite med länkarna då min handled verkar vara i en dålig omkrets för att sitta helt perfekt, men fick till det rätt bra iallafall.
Vet inte om det är standard men fick med en Longines penna och med tillhörande skinnetui vilket var en trevlig överraskning!

IMG_5636.jpg
Det fick inte jag. Aja så kan det gå. Hur ser pennan ut förresten?
 

Jimmybring

Breitling

WiktorK

Omega
Suget efter en Hydroconquest har gjort sig påmint.. Ifall någon sitter på en blå 41mm och funderar på att avyttra denna så är jag intresserad,.
 

Shorl

Omega
Har kollat runt lite på var man ska skicka klockan på service. Longines skriver en ”suggestion” på 2300kr för full service men alla butiker vars hemsidor jag har kollat tar minst 3000-3500kr. De andra klockorna jag har, från andra tillverkare, kostar ungefär så mycket som tillverkaren ”rekommenderar”. Någon som har koll på varför och om det finns billigare ställen i Göteborgsområdet?

Det handlar om en HydroConquest automatare från 2016 med 2892-verket.
 

Mackan502

Breitling
Har kollat runt lite på var man ska skicka klockan på service. Longines skriver en ”suggestion” på 2300kr för full service men alla butiker vars hemsidor jag har kollat tar minst 3000-3500kr. De andra klockorna jag har, från andra tillverkare, kostar ungefär så mycket som tillverkaren ”rekommenderar”. Någon som har koll på varför och om det finns billigare ställen i Göteborgsområdet?

Det handlar om en HydroConquest automatare från 2016 med 2892-verket.
Har du kollat hos "Chronext"? Du måste skicka klockan till Tyskland men de är väldigt duktiga ock rekommenderade.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har kollat runt lite på var man ska skicka klockan på service. Longines skriver en ”suggestion” på 2300kr för full service men alla butiker vars hemsidor jag har kollat tar minst 3000-3500kr. De andra klockorna jag har, från andra tillverkare, kostar ungefär så mycket som tillverkaren ”rekommenderar”. Någon som har koll på varför och om det finns billigare ställen i Göteborgsområdet?

Det handlar om en HydroConquest automatare från 2016 med 2892-verket.
Har du frågat butikerna du varit i kontakt med varför dom inte följer Longines riktpris? Är det så enkelt att vi har andra priser i Sverige kontra Schweiz? Har de andra klockorna du refererar till samma urverk?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tjena, blir mitt första inlägg här i tråden! :) Har en HydroConquest jag köpte 2016 vars krona alltid fastnar i gängan när jag försöker "dra upp" klockan. Är det någon annan som råkat ut för detta? Har flera dykare men inte stött på detta problemet med någon av de andra.
En enkel sak att prova kan ju vara att ta loss bommen och sätta tillbaka den i ett annat läge...
 

Shorl

Omega
Har du frågat butikerna du varit i kontakt med varför dom inte följer Longines riktpris? Är det så enkelt att vi har andra priser i Sverige kontra Schweiz? Har de andra klockorna du refererar till samma urverk?
Tänker typ Omega som kostar 5500kr, alltså enligt riktpriset (1120/2892 också). Longines har skrivit ut riktpriser i SEK inkl. moms vilket fick mig att tro att det var anpassat för svenska marknaden. Om jag inte har missförstått så ägs de även båda av Swatch group... Ska ringa och höra också.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Oj oj oj vad läcker! Inte sett den tidigare, får man fråga vad det är för referens?
Minns inte att den har någon speciell ref, dom brukar bara kallas Bauhaus Jumbo. Men det var populärt på 1940 talet, så de flesta tillverkare hade liknande modeller i storlekar mellan 37-39mm. Dock inte så vanligt med 12-3-6-9 designen som 12-2-4-6-8-10 som den på bild ovan
 
Topp