Göteborgare
Silver
Har du testat Deepsea på armen, den är VÄLDIGT stor. Om du inte har stora handleder tror jag att Sub kommer att kännas bättre. Men som sagt, testa alla tre och se vilken som känns bäst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SantHar du testat Deepsea på armen, den är VÄLDIGT stor. Om du inte har stora handleder tror jag att Sub kommer att kännas bättre. Men som sagt, testa alla tre och se vilken som känns bäst.
SABLAR vad rätt du har!!!Haha, jag sade till frugan att jag hade satt budget inför senaste köpet, det tog dock några månader att bestämma mig och vips, så tyckte jag att eftersom jag väntat så länge att jag kunde lägga lite till eftersom jag sparat mer och så blir priserna bara vana(prisblind). Lite till så får jag den bättre modellen, lite till så...
Slutade med att budgeten dubblades.
Är jag nöjd med köpet? JA
Var det värt att vänta några månader extra? JA
Du vet innerst inne vad det är vad du vill ha, spara och köp när du har cash.
SABLAR vad rätt du har!!!
Ha ha ha
18-18,5 tror jag..Vad har ni som trivs med era "stora" klockor
Typ SDDS och omega SM 45mm för
Ca mått på handlederna?...
Vad spelar det för roll om någon tjänar en slant om du ändå får den billigare än du kan få någon annanstans?Jo har sett att det finns till salu här men ibland undrar jag när någon haft två i sin ägo men säljer dom?
Kanske gjort bra affärer och tjänar en slant?...
Men klart man får ta sig en funderare
Paneraikillen har ju BRA omdömmen 100%
Det spelar ingen rollVad spelar det för roll om någon tjänar en slant om du ändå får den billigare än du kan få någon annanstans?
Only time will tell!Det spelar ingen roll
Bara undrar varför ngn köper två så dyra klockor ovh säljer dom så fort
Fast vi tänker ju olika
Köper jag en sån klocka för 100-120k så säljer jag den inte efter ngn månad...
Den ser onekerligen fet utDen är gigantisk
105k tar nymans....Vad spelar det för roll om någon tjänar en slant om du ändå får den billigare än du kan få någon annanstans?
jo det har du rätt i!!!Jag brukar tänka "Varför välja när man kan få båda?" Funkar sådär när det gäller partners eller dyra klockor. När det gäller sådana allvarliga saker är det nog bäst att göra grundlig research och testa ordentligt så att du är säker på att du väljer rätt. Och bry dig inte om vad polarna eller jobbarkompisarna säger. Det är du som ska leva med den. Fast det går ju alltid att byta om du ångrar dig...
@RicVinSvårt att svara på utan att veta vad du har mer i klocklådan. Är den tom och detta skulle bli enda klockan... Då är jag benägen att hålla med alla som skriker Sub. Jag har själv en PO chrono. Fast självklart en snyggare modell än den du visar...;-)
Jag älskar den verkligen. Men den är stor.. Jäkligt stor!! Det är ju Deep Sean också. Skulle jag ha denna som enda klocka. Nope! Inte en chans. Då skulle nog jag också tänka Sub!
Deep Sean är cool men samma sak där. Vill du ha den tonade tavlan och limetexten framför ögonen hela tiden?.. Jag tror inte det. Tror man ledsnar efter ett tag. Precis som jag ledsnar på allt det orangea på POn. Då är det gött med ngt mer bärbart och monochromt..
Iofs ingen Sub men Subens elaka brorsa Sea Dweller. Varför inte kolla på den moderna varianten av denna. Lika hård som Dipsyn men mer bärbar och utan det blå och limefärgade. Som du iofs verkar gilla.
Choose wisely my friend!
Svårt att svara på utan att veta vad du har mer i klocklådan. Är den tom och detta skulle bli enda klockan... Då är jag benägen att hålla med alla som skriker Sub. Jag har själv en PO chrono. Fast självklart en snyggare modell än den du visar...;-)
Jag älskar den verkligen. Men den är stor.. Jäkligt stor!! Det är ju Deep Sean också. Skulle jag ha denna som enda klocka. Nope! Inte en chans. Då skulle nog jag också tänka Sub!
Deep Sean är cool men samma sak där. Vill du ha den tonade tavlan och limetexten framför ögonen hela tiden?.. Jag tror inte det. Tror man ledsnar efter ett tag. Precis som jag ledsnar på allt det orangea på POn. Då är det gött med ngt mer bärbart och monochromt..
Iofs ingen Sub men Subens elaka brorsa Sea Dweller. Varför inte kolla på den moderna varianten av denna. Lika hård som Dipsyn men mer bärbar och utan det blå och limefärgade. Som du iofs verkar gilla.
Choose wisely my friend!
Min kompis farsa har en rolex DJ. Den är inte servad på 40 år och den tickar på finfint. (givetvis i behov av service nu men ändå) Rolex egna urverk är magnifika.@RicVin
Jo
du som vet det mesta
Omegas nya coaxial-urverk har väldigt lite friktion ju, Har ROLEX ngn motsvarighet???? ca 10 år mellan stor service är ju väldigt bra!!!
Men helt ärligt... Hur ofta går du med handleden böjd på det där sättet. Håll handen som vanligt så ska du se att den sjunker in överraskande bra i armen. Det är snarare tyngden man stör sig på.Den är gigantisk
Tyvärr extremt dålig på det tekniska.. Sorry:-(@RicVin
Jo
du som vet det mesta
Omegas nya coaxial-urverk har väldigt lite friktion ju, Har ROLEX ngn motsvarighet???? ca 10 år mellan stor service är ju väldigt bra!!!