Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
WS = Wrist ShotDet fixar vi givetvis!
Ska rota fram en bild på IWC senare.
Vad menas med WS som du skrev?
Sitter perfekt! Har en likadan själv, och det är som natt och dag jämfört med 40mm.liten enligt många, rätt stor enligt mig.
Ser väldigt lagom ut, de säljer för stora idag. Så tjocka har människor inte blivit med åren. Tycker din förtjänar ett bättre helt band som är tunnare runt bandstiften. Då bärs de något större med, även om storleken inte ser ut att vara något problem på bilden33,5 mm. Känns liten när man byter från en Ploprof, men man vänjer sig snabbt. Väldigt bekvämt med liten klocka.
Då är du inte manlig nog!Jag skulle tyvärr inte kunnat ha mindre än 40mm, känns som bara fel. Har dock rätt stora handleder.
Har likadan, den är grym36,5 mm dykarbeater. ska dock sätta på annat armband
Självklart.34 mm och uppåt passar väl de flesta män eller?
Det där är väl inte en liten klocka?
Typ såhär stora? Isåfall förstår jag dig.Jag skulle tyvärr inte kunnat ha mindre än 40mm, känns som bara fel. Har dock rätt stora handleder.
Ser större ut på den där bilden. 36 mm, räknas väl som relativt litet idag?Det där är väl inte en liten klocka?
Okej. Såg större ut. 36 är nog stolpe in!Ser större ut på den där bilden. 36 mm, räknas väl som relativt litet idag?
Säkerligen, även om det ser ut att börja ändras lite. Dock är väl det ett typexempel på hur rådande trender kan leda till en normalisering, där gyllene snitt och objektivt utrökande proportioner kastas ut ur fönstret för att ersättas av slim fit-kostymer eller gigantiska armbandsur.Ser större ut på den där bilden. 36 mm, räknas väl som relativt litet idag?
Ser alltid större ut när man tar närbild! Ser man hela armen och handen ser den betydligt mindre ut. För egen del tycker jag 36 är perfekt för en mer sportig klocka som den här! Går ogärna över 37 mm för någon klocka numera.Okej. Såg större ut. 36 är nog stolpe in!
Hade en 39 mm Rolex som ansågs "passa alla perfekt" men tyckte själv den var för stor. Sålde också!Säkerligen, även om det ser ut att börja ändras lite. Dock är väl det ett typexempel på hur rådande trender kan leda till en normalisering, där gyllene snitt och objektivt utrökande proportioner kastas ut ur fönstret för att ersättas av slim fit-kostymer eller gigantiska armbandsur.
Själv så går nog gränsen vid 34-35mm åt motsatt håll. Större än så ser larvigt ut på min handled. Således såldes exempelvis denna 36mm DayDate. Såg långt ifrån harmoniskt ut på armen, och komforten var åt helvete.
Storlek på handleden?Säkerligen, även om det ser ut att börja ändras lite. Dock är väl det ett typexempel på hur rådande trender kan leda till en normalisering, där gyllene snitt och objektivt utrökande proportioner kastas ut ur fönstret för att ersättas av slim fit-kostymer eller gigantiska armbandsur.
Själv så går nog gränsen vid 34-35mm åt motsatt håll. Större än så ser larvigt ut på min handled. Således såldes exempelvis denna 36mm DayDate. Såg långt ifrån harmoniskt ut på armen, och komforten var åt helvete.
Strax över 16,5cm när bilden togs.Storlek på handleden?
Samma här, haft en 39mm Aqua Terra och provat en Explorer 39, tyckte båda var för stora.Hade en 39 mm Rolex som ansågs "passa alla perfekt" men tyckte själv den var för stor. Sålde också!
Riktigt cool!30mm med integrerad länk, 34,5 "lug to lug" = toppen!
160mm arm eller nåt
36,5 mm dykarbeater. ska dock sätta på annat armband
Håller med den är grymBumpar mig själv efter en vecka bara för att konstatera att storleken är ganska perfekt
No pain no gain34mm går fint - hvis man justerer lenken ordetlig.