• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min SKX007 går +2-3 min/h?!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har det alltså gått över 2 månader och jag har fortfarande inte fått tillbaka/hört nånting om min klocka. Har mailat och frågat hur det går, men får bara till svars att den inte är klar. Fantastisk kundservice. :)

(Det skulle alltså ta 2 veckor. Förstår att service kan ta lång tid, men lovar man något bör man åtminstone informera kunden om varför det överskrider tidsramen)
Så går det tyvärr när man inte lyssnar på de råd man får.
 

BartVader

Omega
Så går det tyvärr när man inte lyssnar på de råd man får.
Man lär av sina misstag. Tyckte väl att det generella rådet i tråden var att gå till en urmakare, och eftersom Magnussons är AD för Seiko kändes det som ett vettigt alternativ. Tyvärr hann jag inte se ditt råd om urmakarn på Linné innan klockan redan var inlämnad. Isåfall hade den kanske redan varit färdig nu, vem vet. :)

EDIT: Just det, jag har fått svar från Magnussons. De vill byta hela urverket. 2700kr kostar det inkl trycktest men jag får det för 1900kr pga den långa väntetiden. Eftersom det fortfarande rör sig om ca 150% av nypriset meddelade jag att jag avstår. Betalar dock för felsökningen så ska försöka få ett konkret svar på vad som är defekt/trasigt.
 

BartVader

Omega
Det var inte mycket.
Vad stod det på ev. Papper du fick?
100-200 spänn kan fraktbolaget ta för att deklarera paketet. Sen kommer momsen på det. (25%)
Följande står på pappret från DHL:
Faktura Tull & Moms
Övriga skatter 50kr
Tull 0kr
Införselmoms 96kr
Moms, utläggsersättning 12kr

Men jag tror dem fifflar med siffrorna för under "Value" står det 386kr.
 

Jonte73

Audemars
Man lär av sina misstag. Tyckte väl att det generella rådet i tråden var att gå till en urmakare, och eftersom Magnussons är AD för Seiko kändes det som ett vettigt alternativ. Tyvärr hann jag inte se ditt råd om urmakarn på Linné innan klockan redan var inlämnad. Isåfall hade den kanske redan varit färdig nu, vem vet. :)

EDIT: Just det, jag har fått svar från Magnussons. De vill byta hela urverket. 2700kr kostar det inkl trycktest men jag får det för 1900kr pga den långa väntetiden. Eftersom det fortfarande rör sig om ca 150% av nypriset meddelade jag att jag avstår. Betalar dock för felsökningen så ska försöka få ett konkret svar på vad som är defekt/trasigt.
Nytt verk går på 400 kr har jag för mig.
Kanske ett alternativ ?
 
Topp