• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mortima SuperDatomatic

Dammen

Cartier
Hej alla!
Har haft denna underbara skapelse i något år men den tycks nästan aldrig få någon handledstid, tror detta beror på att jag inte har något schysst armband till. Just nu bär jag den ibland på ett mycket slitet perlonband. Här kommer lite amatörbilder på den. Kom gärna med förslag på några band som skulle passa, jag vill verkligen bära den mer!

a62f8aba40f5ca7e4ace4db4b79e7742_zps3099e0ce.jpg


532318ec5a3b4ea71cbcae83ba5ec94b.jpg


9181b835e9715eafa4443249ea465192.jpg


60be22f4.jpg


2ea50a8b.jpg


00d91c0a.jpg


b9ef2e96.jpg


cdbd564d2650620da5b3ac2c1293bf96_zps4ff21a6d.jpg


26767cad636edee2cae77895557ab4ef_zpsaba18b22.jpg


7c2d1627b4506d51401240744f54490f_zps3a0705ff.jpg


Tack för input!
Douglas
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tropic eller svart nato (inte perlon)? Och kanske lite polywatch till glaset... ;)
 

_jonte

Patek
Mycket fin!
Tror ett tropic eller isofrane skulle sitta fint. Eller möjligtvis ett schletet rejält läder liknande det till Black Bay...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Perlon fungerar förvånansvärt bra till din dykare som för övrigt är cool...:)
 

Dammen

Cartier
Tropic eller svart nato (inte perlon)? Och kanske lite polywatch till glaset... ;)

Kanske ska ta och prova på Tropic, bästa stället Singularstraps eller?

Det är mina dåliga fotokunskaper som gör att glaset ser så repigt ut skulle jag tro. Tror faktiskt glaset blev polerat innan jag köpte den, den lilla fyrkantiga cyklopen är nämligen ganska tunn. :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske ska ta och prova på Tropic, bästa stället Singularstraps eller?

Det är mina dåliga fotokunskaper som gör att glaset ser så repigt ut skulle jag tro. Tror faktiskt glaset blev polerat innan jag köpte den, den lilla fyrkantiga cyklopen är nämligen ganska tunn. :)

Aha. Singular har ju en modernare variant av tropic som säkert kan funka. Men jag tänkte nog snarare på ett gammalt NOS typ nåt sånt här: http://www.ebay.co.uk/itm/Black-rub...143?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e673f7a0f
 

Dammen

Cartier
Perlon fungerar förvånansvärt bra till din dykare som för övrigt är cool...:)

Tack! Skulle gärna satsa på lite vintage chronos men se för kassa kunskaper för att undvika att hå på en nit. Denna är så billig så det är ej hela världen om den pajar.

Kanske ska skaffa ett nytt perlon då, vart hittar man dem?
 
C

China

Guest
Kul med lite udda klockor, Mortima från Cattin & Cie tycker jag är ganska trevliga med sina Franska inhouse urverk. Ursprungligen hade den här modellen stållänk, men du har redan fått tips på flera trevliga alternativ.
 

Dammen

Cartier
Kul med lite udda klockor, Mortima från Cattin & Cie tycker jag är ganska trevliga med sina Franska inhouse urverk. Ursprungligen hade den här modellen stållänk, men du har redan fått tips på flera trevliga alternativ.

Kul med kunnigt folk! Googlat på denna några gånger men ej hittat ngt, har du kanske lite mer info att dela med dig av? Hur vattensäker var den en gång i tiden, 100% låter lite optimistiskt!
 
C

China

Guest
Kul med kunnigt folk! Googlat på denna några gånger men ej hittat ngt, har du kanske lite mer info att dela med dig av? Hur vattensäker var den en gång i tiden, 100% låter lite optimistiskt!

Jo, 100% vattentät är givetvis en överdrift. Baserat på mina egna erfarenheter så rör det sig om ca 10 Atm, med andra ord helt ok men inte att betrakta som ett dykarur. Jag återkommer om historiken, just nu så har jag inte möjlighet att kolla mitt referensmaterial p.g.a att mycket ligger nedpackat då jag håller på att flytta.

I'll be back, om inte någon annan av de kunniga vintagerävarna på forumet hinner före.;)
 

Dammen

Cartier
Slängde ett öga på baksidan och den hade dessa märkningar:

748b51257200d83ea68e7f05e4b6741f_zpsb52765d0.jpg


6atm det är ju en lite konstig siffra :)
 
Topp