• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Natot är nu diskmaskinsdiskat och soltorkat efter de 18h i koncentrerad målartvätt.

Före:
image.jpg


Efter:
image.jpg

Förbannade envetna jävla natohelvete.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Det har kvar exakt samma färg men har blivit risigt på ett dåligt sätt. :D
Jag börjar förstå nöjet i att läsa om mina vedermödor nu. I share your pain.
Ja, färgen är exakt densamma. Helt oförändrat. Det blev som sagt bara kemiskt fulslitet. :banghead:
Tack för förståelsen. :)

Anyway: Att lägga till handboken om natomodifiering: Målartvätt lämpar sig föga.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Vi kanske är på helt fel spår eftersom ditt gick åt orange när det blekts. Man borde kanske bleka ett brunt eller möjligtvis blått för att få det blekrött.
Good point!
Men om detta är rätt process för blekning så får vi ragga upp en sponsor som förser oss med alla färger. Efter det har vi en manual. Vilken färg blir vad. Sånt vill väll alla veta!? :rolleyes:
 
Ja då var valet av sommarbeater klart, datejust på hemmablekt orange nato. :D

WP_20140401_005.jpg



Bandet krympte rätt rejält under behandlingen och är nu endast 24,5 cm långt, någon som vet hur långt ett Singular-Nato är från början? Singular


Räkna hur många tvärgående "ribbor" det är på natot. Mät tjockleken på en av dem. Mät sedan tjockleken på en tvärribba på referensbiten. Tag differensen i tjocklek och multiplicera med antalet ribbor på natot.
Nå´t ska du väl göra själv;)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Här kommer min lärares svar. Hon är bland annat lärare i Textil Materiallära, det är alltså inte vem som helst.

image.jpg


Av egen erfarenhet är inte klorin heller bra mot olika tyg. Det är för starkt, det förstör natot. Försök hitta ett blekmedel just för textil istället!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Krut, eld och diesel brukar fixa det mesta.

Men i detta fall tror jag på dagligt användande och naturligt slitage.
 
Topp