• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nationell GTG!

P-A

Sir Spamalot
Hej kära klockmedmänniskor!

Jag har suttit flera gånger nu i min ensamhet när det har varit GTG´s över hela landet fler ggr än vad jag kan räkna på mina fingrar. Jag vet att jag inte är ensam om just den saken och vill därför göra något åt detta!

Så mitt förslag är följande:
Samtliga medlemmar på KS träffas på ett hotell någonstans i Sverige.
Vi kommer på en fredag eller lördag, träffas, har ett studiebesök någonstans, äter och dricker gott och nördar ner oss totalt hela kvällen och skingras dagen efter för att återgå till våra vanliga liv.

Vad tycker ni om det förslag?
Vart ska man isf träffas?
vad ska man titta på?

Ett exempel:

Träff på Elite Hotel i Linköping,
Studiebesök på urmakarskolan i Borensberg.
Mat, dryck och nörderi på Bishops Arms i Linköping.

Man skulle även kunna slänga in en föreläsning eller liknande?

Om man gör detta till ett årligt evenemang så kan jag lova att butiker m.m. Är villiga att sponsra med give aways och en massa annat roligt.
Samt att om man är många personer så kan man få ett bra paketpris för hotell och mat eller så.

Vad säger ni? Ska vi köra?
Jag är villig att vara med och hålla i detta, men har gärna någon mer med mig.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
P-A skrev:
Hej kära klockmedmänniskor!

Jag har suttit flera gånger nu i min ensamhet när det har varit GTG´s över hela landet fler ggr än vad jag kan räkna på mina fingrar. Jag vet att jag inte är ensam om just den saken och vill därför göra något åt detta!

Så mitt förslag är följande:
Samtliga medlemmar på KS träffas på ett hotell någonstans i Sverige.
Vi kommer på en fredag eller lördag, träffas, har ett studiebesök någonstans, äter och dricker gott och nördar ner oss totalt hela kvällen och skingras dagen efter för att återgå till våra vanliga liv.

Vad tycker ni om det förslag?
Vart ska man isf träffas?
vad ska man titta på?

Ett exempel:

Träff på Elite Hotel i Linköping,
Studiebesök på urmakarskolan i Borensberg.
Mat, dryck och nörderi på Bishops Arms i Linköping.

Man skulle även kunna slänga in en föreläsning eller liknande?

Om man gör detta till ett årligt evenemang så kan jag lova att butiker m.m. Är villiga att sponsra med give aways och en massa annat roligt.
Samt att om man är många personer så kan man få ett bra paketpris för hotell och mat eller så.

Vad säger ni? Ska vi köra?
Jag är villig att vara med och hålla i detta, men har gärna någon mer med mig.

Nyfiken fråga bara, varför skall vi träffas där knappt några klocksnackare bor? Det borde vara i Stockholm, Göteborg eller Malmö med tanke på medlemsantalet i respektive stad..
 

P-A

Sir Spamalot
Absolut, det var mer ett exempel som jag angav.

Första träffen kan med fördel hållas just i Stockholm!
 

P-A

Sir Spamalot
Jag har jobbat mycket inom hotell och kan därför kanske ordna ett bra pris.
Men jag lovar ingenting.
 

David

Bödeln
Jag föreslår Svappavaara så att det blir ganska rättvist för de allra flesta. Tyvärr finns det inte något hotell, men det går finfint att tälta.
 

Ricrob

Patek
Jag känner eventansvariga på både Clarion Söder och Marriott och speciellt Clarion är sällan sena på give/take happenings.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
GTG är alltid trevligt. Kvällens höjdpunkt kommer som vanligt att vara mitt Alpina fickur.
 

P-A

Sir Spamalot
Lite med denna tanke är också att försöka få med de som vanligtvis inte är med på en GTG. de som bor långt borta isv.
Så det kommer att läggas en tid längre in på året. kanske efter semester men att det fortfarande är varmt ute.
Slutet på Aug eller början på Sept?

Vilka känner för att jobba med detta med mig?
Någon admin vore bra och någon till.

Jag utnämner mig själv till sammankallande tills att jag får höra annat :)
Så skicka PM den som önskar.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanonbra ide!! Som ni vet är jag ju inte helt främande för att åka till GTG på annan ort än hemma. Snarare så att jag varit på fler långt bort än nära...
Men med tanke på den usla uppslutningen på mina GTG så avstår jag arrangörskapet ;)
 

Josef B

Bestraffaren
Jag är på, men tidpunkten passar inte eftersom eventuellt så konmer det finnas andra evenemang som sker under den tiden ;)
 

P-A

Sir Spamalot
Tummen upp! :D

josef: jaså? var skulle kunna vara viktigare än din andra familj? ;)
Är verklgen hela hösten bokad?
och säg inte barn, det är det man själva har föräldrar till! hehe
 

P-A

Sir Spamalot
Jag var precis i kontakt med Grand Hotel i Stockholm, och som det verkade på dem så kunde de givetvis ordna saken.
Jag ska återkomma med några datum så kommer de att kontrollera priser.
Sen så rekommenderade hon att vi skulle boka en festvåning för om vi var mellan 30 - 60 pers och åt trerätters så var själva lokalen utan kostnad. och då är det fina lokaler :)
Fördelen med det är att vi kan nörda loss något brutalt utan att störa andra och säkerheten känns väl garanterad.

Vi får titta på datum efter att vissa saker är bestämt.
Jag vill tex veta vem som hjälper mig i detta :)
 
C

Crowolf

Guest
Det hade varit riktigt kul. Jag är på! Dock inte med att arrangera och så. För mycket skit med mitt eget som ska omvandlas till bolag..bla bla bla.
Men fan vad kul!!!

/pope
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Rum och 3-rätters på Grand Hotel? Låter fantastiskt trevligt men jag tror det blir ganska så tunt med en prislapp på 1000kr för mat + dricka + ev rum. Räntar snabbt på till en halvrisig klocka. :)
 
Topp