• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Bomier skrev:
daviden skrev:
Bomier skrev:
Tjena,

Micke E har, Aka Bomier... Har varit beroende i en langre tid, samlingen bestar mestadels av vintage Rolex och vintage Omega. En hel del andra marken har ocksa smitit in... :D

Ar bosatt i Asien (Thailand) sedan nagra ar tillbaka.

Jag ar inte en flipper, men har haft funderinar pa att avyttra en del av samlingen till forman for nya projekt... men det har inte blivit av annu.

Ser fram emot att folja detta forum ocksa! (Och kommer bidra nar tillfalle ges! :eek: )

Mvh
Micke E

Hur hamnar man i Thailand? Tröttnar på kalla vintrar och jante? :)

Jag har jobbat utanför Sveriges gränser i över 10år och har under den tiden haft Thailand som bas... Sen dök det upp ett jobb här, så nu blir det nog ett tag till...

Har 2 små barn som trivs mycket bra i Thailand.
Är för övrigt uppvuxen i Sollentuna, norr om Stockholm.

Jag förstår. Ser fram emot några exotiska klock-shots då. :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Victor heter jag.

Hängt på TTT några månader. Forummodellen där har drivit mig till vansinne så det är skönt med lite nytänkande, även om jag också har reggat mig på nya TTT. Haft Tissot och Certina men varit mer eller mindre ointresserad. För ett halvår sen började jag få upp ögonen för en god väns klockor. Speedy, AT, SM och SD. Trevliga allihopa.

I helgen köpte jag så min första "riktiga" klocka. :D Ska försöka posta en nyinkommet-tråd senare i kväll. Börjar redan planera nästa inköp.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
Victor heter jag.

Hängt på TTT några månader. Forummodellen där har drivit mig till vansinne så det är skönt med lite nytänkande, även om jag också har reggat mig på nya TTT. Haft Tissot och Certina men varit mer eller mindre ointresserad. För ett halvår sen började jag få upp ögonen för en god väns klockor. Speedy, AT, SM och SD. Trevliga allihopa.

I helgen köpte jag så min första "riktiga" klocka. :D Ska försöka posta en nyinkommet-tråd senare i kväll. Börjar redan planera nästa inköp.

Välkommen! Klart du ska köra en klassisk paketöppnartråd! Vi älskar ju sånt! :mrgreen:
 

naggge

Panerai
Kör en liten presentation. Vissa känner nog igen mig, nickade Olof på ett tidigare forum som många nog har hängt på.
Finns i Götet (dock skåning från början) och är nog en av de yngre på forumet med mina 25 år.
Istället för en närmare presentation kör jag en bildkavalkad på några klockor jag har hunnit med de senaste åren. Har dock bara Tudor chronon kvar av de som visas. Ligger lite extra värde i den då Spencer66 ägde den innan mig (lär också vara svårt att sälja den med tanke på var han kan få för sig att bära sina klockor).

261.jpg

DSC_0757.jpg

251.jpg

1-1.jpg

250.jpg

240.jpg

260.jpg

230.jpg

190.jpg

200.jpg

180.jpg

170.jpg
70.jpg

141.jpg

71.jpg

IMG402.jpg

50.jpg

60.jpg

29.jpg

160.jpg

40.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
naggge skrev:
Kör en liten presentation. Vissa känner nog igen mig, nickade Olof på ett tidigare forum som många nog har hängt på.
Finns i Götet (dock skåning från början) och är nog en av de yngre på forumet med mina 25 år.
Istället för en närmare presentation kör jag en bildkavalkad på några klockor jag har hunnit med de senaste åren. Har dock bara Tudor chronon kvar av de som visas. Ligger lite extra värde i den då Spencer66 ägde den innan mig (lär också vara svårt att sälja den med tanke på var han kan få för sig att bära sina klockor).

Halloj!

Tänkte bara, du har haft en jäkla bra uppradning med b.l.a två st Tudor vad jag kan se men ingen Rolle, hur kommer det sig? =)
 

naggge

Panerai
Jag vet inte riktigt, troligtvis för jag blir matad med bilder och info om rolex konstant. Kommer dock säkerligen äga en. Frågan är bara när och vad det blir
 

Ministern

Founder
2-Faktor
naggge skrev:
Kör en liten presentation. Vissa känner nog igen mig, nickade Olof på ett tidigare forum som många nog har hängt på.
Finns i Götet (dock skåning från början) och är nog en av de yngre på forumet med mina 25 år.
Istället för en närmare presentation kör jag en bildkavalkad på några klockor jag har hunnit med de senaste åren. Har dock bara Tudor chronon kvar av de som visas. Ligger lite extra värde i den då Spencer66 ägde den innan mig (lär också vara svårt att sälja den med tanke på var han kan få för sig att bära sina klockor).

261.jpg

DSC_0757.jpg

251.jpg

1-1.jpg

250.jpg

240.jpg

260.jpg

230.jpg

190.jpg

200.jpg

180.jpg

170.jpg
70.jpg

141.jpg

71.jpg

IMG402.jpg

50.jpg

60.jpg

29.jpg

160.jpg

40.jpg



GRYM Samling som runnit genom dina händer!
Välkommen:)

Kan meddela att det aldrig förekommit några klockor utan länk i sådana situationer;)
 

Felkan

Breitling
Hej på Er!

Felix heter jag och är relativt (eller helt ny) i klockvärlden... Dock så har det här med klockor faschinerat mig på sista tiden och jag står inför och köpa min första "riktiga" klocka :) Försöker läsa, lära och leta varje dag i denna djungel av fantastiska klockor. Har sedan 20:års åldern drömt om att en dag kunna titta ner på armen och se den där rolexen som man kämpat för, men också att det ska vara en symbol för just något man åstadkommit och det börjar väl bli dags nu tycker jag :) Nu vet jag inte om det blir en Rolex, men inom kort ska det bli en av något slag alla fall! Jag ska definitivt hänga här på klocksnack.se och ta del av information, recensioner, kunskap och era erfarenheter så kanske mitt val blir mycket enklare. Det är ju inte helt lätt!

För övrigt en mycket bra sida som kan lära en rookie som mig en hel del ;)

Vi hörs!

/ Felix
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
ernstfelix skrev:
Hej på Er!

Felix heter jag och är relativt (eller helt ny) i klockvärlden... Dock så har det här med klockor faschinerat mig på sista tiden och jag står inför och köpa min första "riktiga" klocka :) Försöker läsa, lära och leta varje dag i denna djungel av fantastiska klockor. Har sedan 20:års åldern drömt om att en dag kunna titta ner på armen och se den där rolexen som man kämpat för, men också att det ska vara en symbol för just något man åstadkommit och det börjar väl bli dags nu tycker jag :) Nu vet jag inte om det blir en Rolex, men inom kort ska det bli en av något slag alla fall! Jag ska definitivt hänga här på klocksnack.se och ta del av information, recensioner, kunskap och era erfarenheter så kanske mitt val blir mycket enklare. Det är ju inte helt lätt!

För övrigt en mycket bra sida som kan lära en rookie som mig en hel del ;)

Vi hörs!

/ Felix

Trevligt!
Köpte min Submariner (som jag fortfarande har kvar) för lite mer än ett år sedan. Kan fortfarande komma på mig själv ibland med att le lite för mig själv då jag sneglar på den. Det är då jag inser att jag enbart köpte den för egen skull, och inte för vad andra ska tycka och tänka.
Hoppas att du snart får en Rolex på handleden. :)
 

_jonte

Patek
Jonas från GBG, hängt ett par år på TTT. Dock mest passivt läsande med en post då och då.

Ett gäng klockor har passerat. Just nu endast tre som används:
Vintage Omega DeVille i guld på stål och fiiin linnetavla
Seiko Alpinist (den gröna) på länk
Retro Casio digitalare
Och en gammal G-shock föresten, fast den behöver nytt batteri
 

Ministern

Founder
2-Faktor
ernstfelix skrev:
Hej på Er!

Felix heter jag och är relativt (eller helt ny) i klockvärlden... Dock så har det här med klockor faschinerat mig på sista tiden och jag står inför och köpa min första "riktiga" klocka :) Försöker läsa, lära och leta varje dag i denna djungel av fantastiska klockor. Har sedan 20:års åldern drömt om att en dag kunna titta ner på armen och se den där rolexen som man kämpat för, men också att det ska vara en symbol för just något man åstadkommit och det börjar väl bli dags nu tycker jag :) Nu vet jag inte om det blir en Rolex, men inom kort ska det bli en av något slag alla fall! Jag ska definitivt hänga här på klocksnack.se och ta del av information, recensioner, kunskap och era erfarenheter så kanske mitt val blir mycket enklare. Det är ju inte helt lätt!

För övrigt en mycket bra sida som kan lära en rookie som mig en hel del ;)

Vi hörs!

/ Felix



Välkommen Felix! Jag köpte min första Rolex 2007 efter ha drömt om det många år och köpt substitut som Omega SMP.
Efter det har runt 25 Rolex runnit igenom mina fingrar och ligger konstant på runt 12-13. Jag har fortfarande kvar min första, en GMT 116710 och kommer aldrig sälja den.. Mystiken och känslan för en som inte brinner är svår att förklara. Men sedan min första Rolex landade på min handled så får i stort inget annat handledstid. Känns bara som slöseri av tid. Titt som tätt landar annat som Omega, Tag, Oris, Breitling etc men det är bara ett märke jag alltid kommer vara troget!
Tror känslan lite är som när man hejar på ett fotbollslag. Det är inte hårda fakta som gör att man brinner..
 

Greven

Audemars
Hej,

Klocknörd av stora mått som med glädje upptäckt Klocksnack! Bra initiativ!

Samling under uppbyggnad i dagsläget rätt blygsam jämfört med några andra i detta forum som kommit en bra bit längre. Till vardags använder jag en Rolex Submariner, till kostym bär jag vintage Omega antingen i stål eller helguld. Har även ärvt ett fickur från min farfar som på 20-30-talet var rallare i Chicagoområdet. Märket är Studebaker och jag otroligt nog kvar original "Insurance Policy" som är utskrivet av Studebaker Watch Company of Canada, Limited. Så det ser ut som att uret är köpt i Bellevue, Ontario, så min farfar måste ha varit i Kanada för att köpa sig ett fickur.

Jag har googlat och försökt hitta information om fickuret och dess ursprung men är det någon i detta forum som vet något om Studebaker Watch Company så tar jag gärna mot information! Skall senare lägga ut bilder på uret.

Ser fram emot att utbyta mer tankar och idéer här på forumet och förhoppningsvis kommer jag investera i fler klockor som jag hoppas hitta på Klocksnack!

Greven
 

BME

Cartier
Hallå där!

Heter Magnus, bor strax söder om Stockholm och jobbar enligt visitkortet som Sales Engineer(fin omskrivning av säljare :D )
Är relativt ny i "finklockssvängen" men har alltid haft ett stort intresse av klockor.
Fastnade redan när jag var ca 10 år och såg en film där en av karaktärerna efter att klätt sig i dagens outfit även har en låda fylld med galanta ur för att välja ett matchande till dagens outfit. Sen dess har drömmen vart att ha en sådan låda en dag...
Har hängt en del på TTT senaste halvåret efter att blivit tipsad av en bekant. Efter några dagar där så insåg jag snabbt att jag är nu helt besatt och kikar ständigt på nya potentiella inköp samt beundrar andras ur.
Så det är väl en naturlig utveckling att dubbla dosen klocksurfande (har inte vågat mig på diverse utländska forum än av rädsla att dagarna inte kommer räcka till) och bli medlem här också!

Har för tillfället en Tag Heuer Aquaracer (första lite dyrare klockan som var ett totalt spontaninköp för ca ett år sedan), Oris Aviator Big Crown Small Second Pointer Date samt en SKX007 och en SKX009.

Ett par bilder (ursäkta kvaliteten) från Niagarafallen samt upp i Empire State Building.
df977abd.jpg

9563097d.jpg


Tack o bock för mig för nu...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
BME skrev:
Hallå där!

Heter Magnus, bor strax söder om Stockholm och jobbar enligt visitkortet som Sales Engineer(fin omskrivning av säljare :D )
Är relativt ny i "finklockssvängen" men har alltid haft ett stort intresse av klockor.
Fastnade redan när jag var ca 10 år och såg en film där en av karaktärerna efter att klätt sig i dagens outfit även har en låda fylld med galanta ur för att välja ett matchande till dagens outfit. Sen dess har drömmen vart att ha en sådan låda en dag...
Har hängt en del på TTT senaste halvåret efter att blivit tipsad av en bekant. Efter några dagar där så insåg jag snabbt att jag är nu helt besatt och kikar ständigt på nya potentiella inköp samt beundrar andras ur.
Så det är väl en naturlig utveckling att dubbla dosen klocksurfande (har inte vågat mig på diverse utländska forum än av rädsla att dagarna inte kommer räcka till) och bli medlem här också!

Har för tillfället en Tag Heuer Aquaracer (första lite dyrare klockan som var ett totalt spontaninköp för ca ett år sedan), Oris Aviator Big Crown Small Second Pointer Date samt en SKX007 och en SKX009.

Ett par bilder (ursäkta kvaliteten) från Niagarafallen samt upp i Empire State Building.
df977abd.jpg

9563097d.jpg


Tack o bock för mig för nu...

Välkommen!
Trevliga klockor. Ägde själv en Oris Divers SS Date. Den fick ryka för en Sinn U1 ...som jag inte heller har kvar.
Måste nog ta och skaffa båda igen.
 

CDR Toby

Breitling
41-årig Stockholmare som hängt i TTTs skuggor under nick LtCdr i flera års tid. Klockor har alltid intresserat mig, hittade för inte allt för länge sedan klockbroschyrer från tidigt 80-tal som var sönderbläddrade. På senare år har intresset tilltagit ytterligare även om jag inte haft möjlighet att skaffa allt jag önskat... Jag har en dragning till UTC- och 24-timmarsklockor och utöver de två jag har ser jag ett behov att komma över en Breitling Cosmonaute för att stilla begäret / Torbjörn

856_6.jpg


SST06_5.jpg
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Hallå!

Micke heter jag, 23 år, bor nästan i stockholm. Vissa kanske känner igen mig från TTT och gtgs. Började hänga på TTT i lumpen, hjälpte till att slå ihjäl många timmar i vakten, postandet började dock på allvar förra året(har jag för mig). Gillar framförallt Rolex men i lådan är det Omega som dominerar av någon jävla anledning. Tyvärr ser det mörkt ut med nyinvesteringar för tillfället då lägenhetsköp och motorcykel står före i kön, sen kanske nån resa, något coolt gevär, fan listan är alldeles för lång. Men det är ju trevligt att umgås iallafall!
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Tja.
32 åring stockholmare som jobbar som mekanik konstruktör på ett företag i Tumba. Har varit klockintresserad i ett par år nu. Började med några lågprisklockor (Festina och Jaques Leminas) som kändes fel som slutade med att jag gav bort de inom familjen. Köpte istället en Suunto Elementus Ventus som jag fortfarande gillar. Min andra klocka blev en Tag Heuer Carrera Monaco GP Limited Edition. Gillar racing och kör en sporthoj av modell Suzuki GSXR 1000 K9 till vardags, TagHeuer har ju sin historia inom racing, så det kändes rätt att köpa den. Nästa blir nog den legendariska Omega Speedmaster Pro...

Här är mina två klockor..

87d5ac8a.jpg

c0142204.jpg

18395c2d.jpg

ce14f5bb.jpg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Kul med fler hojåkare!

Har själv kört CB600FA och CBR600RR men köpte i våras en HD Street Bob (vid blott 26 års ålder) då jag har lite problem med självbevarelsedriften. :roll:

Vet inte riktigt hur genomtänkt det var då jag nu har en hoj som går rätt bra rakt fram men som varken kan svänga eller bromsa. :evil:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Drar väl också en snabb presentation då.
Bor i GBG och har älskat klockor ett bra tag. Då mina intressen har en förmåga att skena iväg, försöker jag dock hålla det på en hyfsat billig nivå. Har för övrigt tränat stående kampsporter sedan 1998 och sedan 2008 är det thaiboxning och vanlig boxning som gäller. Arbetar heltid och pluggar halvtid. Plugget är ÄNTLIGEN klart efter jul, men jag misstänker att jag kommer börja plugga något annat relativt snart.

Har ett relativt stort gäng sneakers...
Nikescarface.jpg


Ett gäng klockor, vilka jag inte orkat fota alla, men jag har en stor svaghet för Seiko's. Gillar även att modda klockor och tillverka klockarmband. När det gäller att plocka isär grejer, brukar jag gå efter principen; testa allt, det kan inte mer än gå åt helvete.
Seikox3-6.jpg


Har även fått för mig att börja "tillverka" knivar. Denna blev klar förra veckan....
DSC_0041_102web.jpg


Snart är det dags att lägga på täcket och natta en annan passion för vintern :(
DSC_0004_055.jpg


Ja, ni fattar själva. -Det spårar lätt ur som sagt. :mrgreen:
Min sambo frågade mig för övrigt precis vad jag älskar mest. Mina jävla klockor, eller henne (en ledande fråga misstänker jag).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske inte de sexigaste brallorna, men de fyllde sin funktion med att matcha mina scarface-AF1or i alla fall. Det var vid något slags festligt tillfälle tror jag. : /
Har under 99% av alla dagar helsvart på mig sedan några år tillbaka (undantaget sneakers). Once you go black... :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
yonsson skrev:
Drar väl också en snabb presentation då.
Bor i GBG och har älskat klockor ett bra tag. Då mina intressen har en förmåga att skena iväg, försöker jag dock hålla det på en hyfsat billig nivå. Har för övrigt tränat stående kampsporter sedan 1998 och sedan 2008 är det thaiboxning och vanlig boxning som gäller. Arbetar heltid och pluggar halvtid. Plugget är ÄNTLIGEN klart efter jul, men jag misstänker att jag kommer börja plugga något annat relativt snart.

Har ett relativt stort gäng sneakers...
Nikescarface.jpg


Ett gäng klockor, vilka jag inte orkat fota alla, men jag har en stor svaghet för Seiko's. Gillar även att modda klockor och tillverka klockarmband. När det gäller att plocka isär grejer, brukar jag gå efter principen; testa allt, det kan inte mer än gå åt helvete.
Seikox3-6.jpg


Har även fått för mig att börja "tillverka" knivar. Denna blev klar förra veckan....
DSC_0041_102web.jpg


Snart är det dags att lägga på täcket och natta en annan passion för vintern :(
DSC_0004_055.jpg


Ja, ni fattar själva. -Det spårar lätt ur som sagt. :mrgreen:
Min sambo frågade mig för övrigt precis vad jag älskar mest. Mina jävla klockor, eller henne (en ledande fråga misstänker jag).


FAN vad kul med en till Thruxtonåkare :D

DSC00609.png
 

Gustav.S

Omega
Tjena!

Har funnits på TTT ett tag, men kanske inte gjort så mycket väsen av mig ;) . Bor på Gärdet i sthlm och jobbar som Projektledare i anläggningsbranschen.

Jag är mycket klock/bilintresserad och är hyffsat ombytlig av mig :) .

Har en dvärgschnauzer som heter Penny och som är 6 månader gammal:
bild.jpg


Ett urval av tidigare klockor:
IMG_1213.jpg

(Nuvarande)

6CC12835-3365-4635-BFB6-F941900AC5B2-1384-000002267A89AE44.jpg

(Sjukt vacker klocka, men kan konstatera att jag inte kan ha en EVO, de är för stora - såld till Tommy via TTT)

IMG_0992Medium.jpg

(Såld - ångrar det lite i efterhand även om den var för stor för mig - tyvärr.)

bild1024.jpg

(Riktigt fin GMT, men tröttnade och ville ha lite mer bling :). - Köpt via TTT, såld via TTT till Andheg i GBG)

1-1.jpg

(Inte riktigt min stil - tyckte den kändes lite gammal :))

IMG_0155.jpg

(Trevlig klocka, dock lite för stor och tung för mig - Såld)

DSC_2286.jpg

(Min första Rolex och första fina klockan. Älskade denna men var tvungen att sälja den då min E55 AMG i princip drev mig i personlig konkurs, haha :))

De två senaste bilarna jag ägt:

IMG_1192.jpg

(Bmw 320i STCC M-sport -04 - Fin väghållning, men lite väl oekonomisk med tanke på de klart begränsade fartresurserna - Såld)

3.jpg

(Mercedes E55 AMG V8 Kompressor-03 - Grym bil men höll på att driva mig i personlig konkurs :shock: - Såld)

Mvh
Gustav.S
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte bara passa på att välkomna alla nya medlemmar till Klocksnack!

Hela den här tråden är fylld med härliga klockor och riktigt trevligt folk! Att det kommer fler och fler medlemmar som dessutom är aktiva på forumet är det bästa kvittot vi kan få på att klocksnack behövdes.

Välkomna och riktigt kul att ni joinat in och vill vara med! Och tveka inte att kontakta mig, Spencer, Daviden eller Hans om ni har synpunkter, frågor etc. Precis som ni är vi entusiaster och forumet blir vad vi tillsammans gör det till! :)

Rock on!
 
Topp