• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

@lex

Breitling
Hej,

Alexander heter jag och just idag idag är jag lite gladare eftersom jag köpt min första Rolex!
Har burit en Omega Seamaster i några men hela tiden surfat Rolex och idag fick jag tummen ur och slog till på en ny Rolex Submariner 114060,känner mig som ett litet barn på julafton!

Lite lyckligare är jag allt,känner mig redan mer komplett fast jag ännu inte burit klockan på armen...;)

Den kommer att bli min vardagsklocka som används i ur och skur,så med tiden kommer det väl tyvärr bli lite repor men det är kanske det som är charmen med att köpa nytt att man själv får "forma" klockan..

Laddar upp några bilder på gammel dinkan och nya skönheten!

Ha en God Jul nu allesammans!
 

erlpes

Omega
Robert heter jag. Gled in på forumet för några veckor sedan när jag porrsurfade Rolex och Blancpain. Gick med för några dagar sedan. Köpte min första "riktiga" klocka för drygt tre år sedan - en IWC Portofino kronograf. Sedan dess har intresset för klockor i allmänhet liksom habegäret efter fler bara växt och växt. Det naturliga steget var att söka sig till forumet - på jakt efter en pärla eller två. Just nu har jag habegär efter en 36 mm Rolex Explorer 1.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Jonas, ny här och i klockornas värld.

Vet inte hur det gick till men för ett halvår sen blev jag intresserad av en ny klocka. Har haft en Tag Heur Aquaracer i 10 år och inte direkt funderat på en ny klocka. Kan vara att jag la märke till min chefs Seamaster. Började kolla runt lite, hittade forumet WUS. Hittade där en Laco som jag fastnade för, köpte den. Sen i ganska rask takt blev det en HMT och en Vostok, inga dyra inköp men väldigt trevliga och annorlunda.

För två veckor sedan slog jag till på en Speedmaster. Alldeles för dyr men satan vad snygg den är. Känner att jag inte riktigt vet när jag ska ha dom andra klockorna eller om jag ska köpa fler i framtiden men man inser samtidigt att man är fast, det kommer bli fler även om det just nu kanske inte känns så.

Kommer nog mest läsa här, ett inlägg då och då. Kul att vara här och med tanke på årstiden önskar jag alla en god jul, hoppas ni får lite tickande presenter av tomten! ;)
 
Hej!

Jag heter Henrik och har varit intresserad av klockor sedan jag ärvde en Certina ds-2 efter min farfar så märket ligger mig varmt om hjärtat. Det ska bli trevligt att diskutera klockor med andra intresserade.Till vardags bär jag en Certina ds podium samt en Omega seamaster 1420 square. Nästa klockinköp blir en dykare av nåt slag (En Orient Ray/mako känns det som) .

//Tack för mig
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Hej!

Jag heter Henrik och har varit intresserad av klockor sedan jag ärvde en Certina ds-2 efter min farfar så märket ligger mig varmt om hjärtat. Det ska bli trevligt att diskutera klockor med andra intresserade.Till vardags bär jag en Certina ds podium samt en Omega seamaster 1420 square. Nästa klockinköp blir en dykare av nåt slag (En Orient Ray/mako känns det som) .

//Tack för mig
Välkommen, kör gärna en bild i dagens klocka på någon av dina klockr, lycka till med dykaren!
 

Korsvold

Omega
God förmiddag!

Fattig student med ett nyligen funnet klockintresse. Har efter en tids lurkande beslutat mig för att bli medlem här på Klocksnack, trots den påtagliga risken att jag kommer bränna studiemedlet på någon häftig 70-tals kronograf. Sitter i dagsläget på första automataren, en Seiko SNZF21K1 Sea Urchin, i väntan på resurser.

Ser fram emot många trevliga timmars diskuterande och dreglande tillsammans med er!
 
Senast ändrad:

Spiken

Breitling
God afton Forumvänner,

Dags att ta bladet från munnen och presentera sig efter månader av lurking.
Fredrik heter jag och driver tillsammans med en vän ett byggföretag, har haft ett klockintresse länge nu ( vilket jag nog ärvt av min far) men har av någon outgrundlig anledning aldrig slagit till på en "riktig" klocka, förrän nu. Går så att säga i väntans tider nu...
Skall under vecka 11 gå urmakarskolans prova-på kurs som jag ser fram emot.

För övrigt får man tacka för ett alldeles eminent forum med en trevlig atmosfär.
 

CLT

Rolex
Hej! Dags att presentera sig, är inte helt ny här. Har smygläst i närmare ett år utan att registrera mig. Nu var det dags.

Jag hittade intresset för klockor då min morfar alltid bär fina armbandsur. Och från den dagen 2008 då jag köpte min första riktiga klocka i samlingen har intresset för klockor bara ökat.

Det som finns i min winder idag, och på handleden för den delen är:

Omega Seamaster Planet Ocean Kronograf 2910.51.82
Tag Heuer Carrera Day Date Calibre 16
Breitling Profession Emergancy Mission A73322
Hublot King Power F1 2013 Zirconium

En samling jag är väldigt stolt över, och hoppas på att jag ska kunna hitta nya ur att tillföra i samlingen.

Tack för mig!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Hej! Dags att presentera sig, är inte helt ny här. Har smygläst i närmare ett år utan att registrera mig. Nu var det dags.

Jag hittade intresset för klockor då min morfar alltid bär fina armbandsur. Och från den dagen 2008 då jag köpte min första riktiga klocka i samlingen har intresset för klockor bara ökat.

Det som finns i min winder idag, och på handleden för den delen är:

Omega Seamaster Planet Ocean Kronograf 2910.51.82
Tag Heuer Carrera Day Date Calibre 16
Breitling Profession Emergancy Mission A73322
Hublot King Power F1 2013 Zirconium

En samling jag är väldigt stolt över, och hoppas på att jag ska kunna hitta nya ur att tillföra i samlingen.

Tack för mig!


Tjena!!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Hej! Dags att presentera sig, är inte helt ny här. Har smygläst i närmare ett år utan att registrera mig. Nu var det dags.

Jag hittade intresset för klockor då min morfar alltid bär fina armbandsur. Och från den dagen 2008 då jag köpte min första riktiga klocka i samlingen har intresset för klockor bara ökat.

Det som finns i min winder idag, och på handleden för den delen är:

Omega Seamaster Planet Ocean Kronograf 2910.51.82
Tag Heuer Carrera Day Date Calibre 16
Breitling Profession Emergancy Mission A73322
Hublot King Power F1 2013 Zirconium

En samling jag är väldigt stolt över, och hoppas på att jag ska kunna hitta nya ur att tillföra i samlingen.

Tack för mig!


Bilder på din Hublot tack, gärna handledsskott med.
De är riktiga monster de där Kind Power :)
 

CLT

Rolex
Bilder på din Hublot tack, gärna handledsskott med.
De är riktiga monster de där Kind Power :)
Självklart!
8Nk9eax.jpg
 

RYN

Omega
Hejsan!

Ett år klarade jag att hålla mig borta från surfande på klockforum och annonser men nu har jag trillat dit igen och dessutom registrerat mig här.
Detta resulterade i att jag idag klev in hos urmakaren och köpte en en julklapp till mig själv i form av en Omega Seamaster Aqua Terra Day-date. Jag fick den inslagen och tänkte faktiskt hålla mig ett par dagar innan den packas upp. Barnsligt...?
Sedan tidigare finns bl a en Speedmaster från -93 i samlingen. Definitivt en keeper.
 
Hej,

En kort presentation... En del känner mig redan från TTT, har varit i klockträsket (dvs haft ett onormalt förhållande till armbandsur) sedan -08 ungefär.
Masterkiller har varit på mig litegrann då vi springer på varandra om att jag borde posta, så nu gör jag ett försök att bli i alla fall lite mer aktiv :)
Är en allätare så bland mina klockor finns alltifrån dress till sport, nytt och gammalt.
Har en viss förkärlek för JLC, men har dock bara två klockor från denna tillverkare (något att ändra på kanske...)
Jag ser mig egentligen inte som samlare, men med den här hobbyn blir det ofrånkomligen så att man samlar på sig en del. Men när jag skaffar mig något finns sällan någon plan bakom, det är attraktionen, begäret, "måste ha-känslan" jag går på.
Avslutar med en bild på senaste tillskottet, ingen uddafågel direkt men i alla fall...


10542866903_bc387beb7f_o.jpg
 

plattfot

Rolex
Hej,

En kort presentation... En del känner mig redan från TTT, har varit i klockträsket (dvs haft ett onormalt förhållande till armbandsur) sedan -08 ungefär.
Masterkiller har varit på mig litegrann då vi springer på varandra om att jag borde posta, så nu gör jag ett försök att bli i alla fall lite mer aktiv :)
Är en allätare så bland mina klockor finns alltifrån dress till sport, nytt och gammalt.
Har en viss förkärlek för JLC, men har dock bara två klockor från denna tillverkare (något att ändra på kanske...)
Jag ser mig egentligen inte som samlare, men med den här hobbyn blir det ofrånkomligen så att man samlar på sig en del. Men när jag skaffar mig något finns sällan någon plan bakom, det är attraktionen, begäret, "måste ha-känslan" jag går på.
Avslutar med en bild på senaste tillskottet, ingen uddafågel direkt men i alla fall...


10542866903_bc387beb7f_o.jpg


Äntligen Mr - Välkommen!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hej,

En kort presentation... En del känner mig redan från TTT, har varit i klockträsket (dvs haft ett onormalt förhållande till armbandsur) sedan -08 ungefär.
Masterkiller har varit på mig litegrann då vi springer på varandra om att jag borde posta, så nu gör jag ett försök att bli i alla fall lite mer aktiv :)
Är en allätare så bland mina klockor finns alltifrån dress till sport, nytt och gammalt.
Har en viss förkärlek för JLC, men har dock bara två klockor från denna tillverkare (något att ändra på kanske...)
Jag ser mig egentligen inte som samlare, men med den här hobbyn blir det ofrånkomligen så att man samlar på sig en del. Men när jag skaffar mig något finns sällan någon plan bakom, det är attraktionen, begäret, "måste ha-känslan" jag går på.
Avslutar med en bild på senaste tillskottet, ingen uddafågel direkt men i alla fall...


10542866903_bc387beb7f_o.jpg


Se på fan, stort Välkommen!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Hej,

En kort presentation... En del känner mig redan från TTT, har varit i klockträsket (dvs haft ett onormalt förhållande till armbandsur) sedan -08 ungefär.
Masterkiller har varit på mig litegrann då vi springer på varandra om att jag borde posta, så nu gör jag ett försök att bli i alla fall lite mer aktiv :)
Är en allätare så bland mina klockor finns alltifrån dress till sport, nytt och gammalt.
Har en viss förkärlek för JLC, men har dock bara två klockor från denna tillverkare (något att ändra på kanske...)
Jag ser mig egentligen inte som samlare, men med den här hobbyn blir det ofrånkomligen så att man samlar på sig en del. Men när jag skaffar mig något finns sällan någon plan bakom, det är attraktionen, begäret, "måste ha-känslan" jag går på.
Avslutar med en bild på senaste tillskottet, ingen uddafågel direkt men i alla fall...


Äntligen! Välkommen! :D
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Lite osäker om jag presenterat mig här. Varit medlem ett tag, men har i ärlighetens namn hängt på TTT mest.
Har varit intresserad av klockor sen jag var 20 skulle jag säga. Mitt största problem just nu är att jag snabbt blir förälskad, men aldrig blir jag riktigt riktigt nöjd. Därför tycks jag flippa mer än att ha klockorna. Jaja, så lär det väl förbli till dess man har råd med en AP RO i guld. Med andra ord kan det ta ganska lång tid, haha. Bjuder på en bild på en härlig klocka jag hade i min ägo för något år sen. Nu ska jag gråta en skvätt.
 
Senast ändrad:

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Äntligen var det dags för mig med....
Har hängt här sedan några månader nu och har märkt att det finns för många sköna lirare här för att jag skall kunna hålla mig borta ;)

Är 23, blev klar med plugget i somras och jobbar nu för fullt. Älskar bilar, klockor och onödiga prylar som förgyller livet.

Har ett litet gäng klockor vilka jag har för avsikt skaffa nya kompetenta kollegor till inom en snar framtid. Har idag:
- Seiko Premier Perpetual Calendar Chronograph på stål
- Seiko Premier Kinetic Perpetual Calendar på croco läder
- Vintage Omega Mekaniskt
- Vintage Omega Seamaster Automat

De två vintage Omegorna är arvegods jag fått nyligen. Vet inget om dessa än, men tänkte slänga ut ett par bilder här för att höra med proffsen :)


Tack för mig,
 

Icaras

Rolex
Äntligen var det dags för mig med....
Har hängt här sedan några månader nu och har märkt att det finns för många sköna lirare här för att jag skall kunna hålla mig borta ;)

De två vintage Omegorna är arvegods jag fått nyligen. Vet inget om dessa än, men tänkte slänga ut ett par bilder här för att höra med proffsen :)

Tack för mig,
Välkommen! Ska bli kul att få se bilder på klockorna! :)
 
Topp