• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nero

Breitling
Hej! Daniel heter jag.
Har alltid burit klocka med undantag för vissa perioder. klockintresset startade på riktigt i somras då jag av nu bortglömd anledning fick för mig att köpa en Casio G-shock Rangeman. Nedan är bilder på de klockor som är tillkomna efter klockintresset som startade för ca 2 månader sen, ganska bra för en student, haha! Den klockan jag suktar efter mest och som jag ser mig själv köpa inom ett år ungefär är Squale 1521 50 Atmos 026 Ocean. Gamla och nuvarande intressen inom prylar är vassa saker och ficklampor. Nedan ser vi, Casio G-shock Rangeman. Orient Black Ray Raven, Seiko SKX 007K2.
nya klockor.jpg
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Hej KS-vänner,

I stort sett ny på forumet, har hunnit gjort några inlägg i "Dagens"-tråden men inte mycket mer än så. Är sedan länge intresserad av klockor och dess funktion. Det mesta i livet handlar om tid, så varför inte mäta den med något vackert och ändamålsenligt? Min första klocka var av fabrikat Orient, vilken jag fick av mina föräldrar i samband med skolstart. Köpte min första automatiska klocka långt senare, som "present" till mig själv, efter att ha klarat av en mycket utmanande utbildning på ett bra sätt. Denna klocka, en Breitling Chronomat från 1994, har jag fortfarande kvar i min ägo och så också alla andra klockor jag har köpt sedan dess. Har en förkärlek för klockor med flyganknytning men ser också skönheten i andra utföranden. Priset och klockans märke har mindre betydelse, form och funktion är viktigare. Tycker att KS verkar vara ett utmärkt forum för att lära sig mer om detta intresse. Gillar utöver klockor även motorcyklar, havskajakpaddling, elgitarrer och fysisk träning.

Over and out...

startup.jpg
 

marer

Cartier
Hej!

Tänkte presentera mig här efter att ha hängt runt några dagar på detta otroligt trevliga forum. Marcus heter jag och kommer från Östersund men bor nu mera uppe i Luleå där jag pluggar tredje året civilingenjör teknisk design. Jag är 25 år och har sedan jag var liten varit otroligt fascinerad av rymden. När jag senare på äldre dar även blev intresserad av klockor blev valet av min första väldigt naturligt. Äger nu alltså en Speedmaster och hoppas kunna utöka min samling med tiden.

...Houston do you copy?
 
Ny sen igår. Förvånad över att inte namnet "Urkvinnan" var taget innan, men det kanske är lite ont om andra namnvitsande götteborrrgskor här. Samlingen syns nedan i kronologisk ordning från konfirmationsklockan längst till vänster till vårens semesterklocka längst till höger. Låneklocka någonstans i mitten. Gissa vilken... Puls- och impulsklockorna saknas på bild. Bär aldrig smycken, utan väljer hellre att bära en trivsam klocka.
image.jpg
Är det Rolex GMT Master II måntro?
 

Man

Rolex
Hej!
Juana heter jag och är ny medlem här. Jag är ny vad gäller forum, har aldrig tidigare varit medlem i någon så det tar nog lite tid att bli hemma i alla du funktioner. Utöver det så är jag även ny vad gäller klockor. Köpte min första i våras i samband med nyöppningen av Rolex shop-in-shop på Krons Ur. Ville köpa något fint till mig själv eftersom ingen annan verkade vilja göra det. :) Jag kan inget om klockor och ska försöka orientera mig i ämnet med hjälp av er, om ni har tålamod med en nybörjare som jag. :oops: Trivs bra med den jag har nu men hoppas på att finna andra fina pre-owned klockor i framtiden. Hoppas att vi hörs i trådarna!

Välkommen! Och den där klockan är riktigt riktigt snygg! Sitter perfekt.
 

gordongekko

Breitling
2-Faktor
Hej,

Mitt namn är Per och har läst på KS ett tag nu men har inte skrivit så mycket (annat än mina upplevelser med Uret.se). Väntar nu på att få min stål Daytona med vit urtavla, vilket länge har varit klockan som jag har suktat efter.
Har mycket att lära inom klockvärlden men älskar allt hantverk som visar på hög yrkesstolthet.
 

Virrevet

Omega
Halloj!! Victor, student från Stockholm. Klockintresset har vuxit mer och mer den senaste tiden och känner att klocksnack är ett perfekt forum för att utvidga kunskap och intresse. Ni levererar riktigt bra recensioner och bilder, som man givetvis kommer använda sig av när det är dags. Paketöppning är väl en av favoriterna av alla topics. Hoppas på att kunna lägga upp nått snyggt där inom en snar framtid. Bilar är något som dessutom ligger varmt om hjärtat.
Har inga superklockor, men sitter på en Tissot T461, och en Luminox Recon point man.
Drömklocka: Sub hulk, AP royal oak stål.
Drömbil: Aston Martin DBS, 993 4S (kan ändras från dag till dag).
 

Kolfen

Friends of KS
Hej Klockvänner!
Stefan Heter jag. har varit medlem ett halvår men som alla andra inte skrivit något trots att man blivit besatt av klockor och numer kollar in klocksnack varje dag :)
Har hunnit köpa en Omega SMP 2531.80 av ninen 79. Sjukt nöjd.
tjohopp!
 

M3a

Cartier
2-Faktor
Tjenare allihopa Alexander heter jag och är en nybliven klockentusiast. 22 år gamal och jobbar samtidgt som jag läser matematik. Gillar även snabba bilar och tycker att en snygg bil går hand i hand med en snygg klocka på armen. Har ingen speciell klock favorit då jag hittar nya favoriter varje dag :D Mitt senaste klock köp vart en Seiko SNZF17K1. Tydligen en given klocka att ha i samlingen så tryckte hem den fortare än ljuset.
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
Är väl kanske dags att presentera sig efter att varit en "smygare" på forumet i flera år. Martin Från GBG och älskar klockor, är tyvärr en riktig flippare, så de brukar sällan vara kvar mer än några månader....Den klocka jag saknat mest är En Rolex GMT Pepsi som jag sålde för 28k för några år sedan. Känns surt idag, när jag vill köpa tillbaks den. Är inte någon vidare fotograf, men nuvarande stall ser ni på bifogade kort från telefonen. Zentih, Chopard, Volvo Ocean Race-Bratte, Omega och en kvarts Longines, så att jag har en klocka som alltid går rätt :) Alla utom Breitlingen kommer säkerligen vara utbytta före årets slut.
Mix.jpg
 

KaptenHaddock

Breitling
God kväll alla konnässörer! Gör härmed mitt första inlägg här på forumet. Jag studerar just nu andra året på gymnasiet, och likt alla i min trångsynta generation har jag omfattande planer för min framtid i yrkeslivet. Vi får se hur det blir med den saken, och lägger istället fokus på varför jag registrerade mig på detta forum. I hela mitt liv har jag alltid haft en fäbless för materiella ting och dess hantverk, samt historia bakom dessa. Tråkigt nog, har jag aldrig haft möjligheten att äga ett ordentligt automatur men hoppas på att registreringen här kommer ge upphov till ett inköp inom en snar framtid.

Ser verkligen fram emot att bli en del av Klocksnacks gemenskap.
 
God kväll alla konnässörer! Gör härmed mitt första inlägg här på forumet. Jag studerar just nu andra året på gymnasiet, och likt alla i min trångsynta generation har jag omfattande planer för min framtid i yrkeslivet. Vi får se hur det blir med den saken, och lägger istället fokus på varför jag registrerade mig på detta forum. I hela mitt liv har jag alltid haft en fäbless för materiella ting och dess hantverk, samt historia bakom dessa. Tråkigt nog, har jag aldrig haft möjligheten att äga ett ordentligt automatur men hoppas på att registreringen här kommer ge upphov till ett inköp inom en snar framtid.

Ser verkligen fram emot att bli en del av Klocksnacks gemenskap.
Väl talat ;) välkommen
 
Hej!
Jonas från Kungsbacka här. Har varit en flitig forumsbesökare ett tag nu, därför definitivt dags att presentera sig.

Har de senaste åren inte använt klocka men nu ska det bli ändring. KS är där jag samlar på mig kunskap inför mitt kommande köp. Har dock inte bestämt mig än, men det lutar åt en Rolex Explorer, Submariner No-date eller Milgauss.
 

Matr0

Omega
Godmorgon alternativt Goddag/Godkväll beroende på er som läser.
Tänkte Presentera mig lite snabbt o lätt.
Magnus, 27år och på jakt efter första "riktiga" klockan. Har innan varit fast besluten om aty Rolex är den enda klockan/märket värt att äga i övre prissegmentet, men efter att ha läst en del här i forumet så har ni öppnat mina ögon. Så just nu hoppas jag snart på att låsa min första riktiga klockaffär, en Seamaster "Bond" automat. Lite för att mjukstarta. Hoppas vi hörs framöver
 

CalleW

Breitling
Hejsan! Carljohan heter jag, är 22 år gammal från borås. Då mitt klockintresse är hyfsat färskt tänkte jag att i och med mitt 2:a klock köp i livet även bli medlem här! Jag har hängt på sidan i ca 1 månad och lär mig otroligt mycket!
Som sagt så köpte jag mina andra klocka igår men tänkte att jag postar den i paketöppningstråden!
 

Matr0

Omega
Hej!
Jonas från Kungsbacka här. Har varit en flitig forumsbesökare ett tag nu, därför definitivt dags att presentera sig.

Har de senaste åren inte använt klocka men nu ska det bli ändring. KS är där jag samlar på mig kunskap inför mitt kommande köp. Har dock inte bestämt mig än, men det lutar åt en Rolex Explorer, Submariner No-date eller Milgauss.
Ligger en Milgauss uppe här
https://klocksnack.se/threads/rolex-milgauss-116400-vit-servad.45061/
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Hej alla

Hängt här en längre tid och blev medlem för ett tag sedan. Har insett att detta forum är SJUKT vanebildande, hänger här flera gånger om dagen så tack alla för alla intressanta trådar mellan himmel och jord. Har som många andra här svårt att behålla en klocka en längre tid:happyhappy:. I dagsläget har ja två Oris, en Longines diver, Breitling crosswind, guld o stål samt Wenger commando.

Tack än en gånga för alla bra trådar!:)
 

Hokvinge

Breitling
Hej,

Tänkte kort presentera mig.

Smugit här sedan i somras då jag tappade min Omega Seamaster (Quartz från 2004) och började söka efter en ersättare och hittade detta eminenta forum som trollband mig :)

Medelåders man som flyttat från Göteborg till Lysekil och alltid tyckt om klockor. Fastnat för Omega efter att ärvt en gammal 50-tals Omega av min farfar. Just nu letar jag som sagt ny klocka och ju mer jag söker desto mer inne på en ny Omega blir jag. Med största säkerhet blir det en Planet Ocean (ref. 232.32.42.21.01.005) inom de kommande veckorna.

Tack för alla insatta poster och goda råd jag fått ta del av.
 

huggorm

Breitling
Hej!

Som så många andra har jag en längre tid läst här utan att vara medlem och allt eftersom byggt upp ett intresse för klockor. Är i nedre delen av 30-årsåldern och har i perioder använt klockor i de lägre prisklasserna, dvs mest parfymklockor och annat löske. Nu börjar det dock bli dags att ta steget uppåt och har för närvarande siktet inställt på en Hamilton Jazzmaster Maestro. Förhoppningsvis blir det ett inköp närmsta månaderna och jag hoppas kunna få bjuda på en bra paketöppning då :)
 

Bilagor

  • 1_85.jpg
    1_85.jpg
    59.6 KB · Visningar: 46

Matr0

Omega
Hej KS-vänner,

I stort sett ny på forumet, har hunnit gjort några inlägg i "Dagens"-tråden men inte mycket mer än så. Är sedan länge intresserad av klockor och dess funktion. Det mesta i livet handlar om tid, så varför inte mäta den med något vackert och ändamålsenligt? Min första klocka var av fabrikat Orient, vilken jag fick av mina föräldrar i samband med skolstart. Köpte min första automatiska klocka långt senare, som "present" till mig själv, efter att ha klarat av en mycket utmanande utbildning på ett bra sätt. Denna klocka, en Breitling Chronomat från 1994, har jag fortfarande kvar i min ägo och så också alla andra klockor jag har köpt sedan dess. Har en förkärlek för klockor med flyganknytning men ser också skönheten i andra utföranden. Priset och klockans märke har mindre betydelse, form och funktion är viktigare. Tycker att KS verkar vara ett utmärkt forum för att lära sig mer om detta intresse. Gillar utöver klockor även motorcyklar, havskajakpaddling, elgitarrer och fysisk träning.

Over and out...

startup.jpg
Snygg
 

Thunberg

Omega
Kära klocknördkollegor,

Har likt en seriemördare strosat runt på detta forum i ett år utan att bli medlem.
Idag var det dags!
Har just nu Tissot och Omega i samlingen men har blivit kär i Sjöö Sandström UTC extreme.
Hoppas på många nya affärer här inne :):)
//

Thunberg
 

Bilagor

  • Omega.jpg
    Omega.jpg
    79 KB · Visningar: 40

Matr0

Omega
Godmorgon alternativt Goddag/Godkväll beroende på er som läser.
Tänkte Presentera mig lite snabbt o lätt.
Magnus, 27år och på jakt efter första "riktiga" klockan. Har innan varit fast besluten om aty Rolex är den enda klockan/märket värt att äga i övre prissegmentet, men efter att ha läst en del här i forumet så har ni öppnat mina ögon. Så just nu hoppas jag snart på att låsa min första riktiga klockaffär, en Seamaster "Bond" automat. Lite för att mjukstarta. Hoppas vi hörs framöver
Första dealen
image.jpg
 

neptun

Cartier
2-Faktor
Oj nu har jag varit medlem alldeles för länge utan att presentera mig.

Jag heter Peter och har i perioder varit här på forumet och läst och blivit inspirerad, lärt mig massor om klockor urverk m.m.

Jag gillar och fascineras av den precision och kvalitet som finns inbyggd i mekaniska urverk även om jag kan uppskatta ett quartzverk också.

Omega var det första märket jag kom i kontakt med när det gäller mekaniska klockor och har haft både Seamaster PO och Seamaster Bond, mitt senaste tillskott är en Sinn 757 som jag verkligen gillar med dess många spännande ingenjörslösningar. Nu ska jag surfa vidare i det här trevliga forumet :)
 
Topp