• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tack så mycket! Jo, den är riktigt fin! :)


Jo, jag håller med. Tycker särskilt om Gant Cameron.

Bild på min GANT-klocka:
0





----

Fick förresten äntligen min Omega, som varit på reparation, nedan följer några bilder:

0

0

0

Kan inte se några bilder.
 

Peter D

Breitling
Tjena flickor och pojkar!

Peter, heter jag. En lokförarfilur som om jag inte haft fyra kids att utfodra, skulle lägga alldeles för mycket pengar på armbandsur. Älskar automater! Bor i sörmlandsskogarna, men arbetar mest i storstadsjungeln.

Tut tut och godnatt. :)
 

Bender

Cartier
Hej,
Ny på forumet så en kort presentation är väl på sin plats.
Thomas heter jag bor i Stockholm och har väl alltid mer eller mindre gillat klockor men efter att jag hamna här på KS av en slump så har nu intresset vaknat till liv på ett helt annat sett. Hittade hit då jag googla på MKII klocka men valet föll på en Sinn emz3 som jag hittade på ett annat svenskt forum.
Intresserad av "beatet"," keeper", "Flipper" man får prova sig fram så man vet vad som är vad!
Men dags att köpa en här på KS också om den inte redan blivit såld medan jag skriver en presentation Saknar helt kunskaper men lär hela tiden "Tack för många bra inlägg på och ett trevligt forum"
Väl mött,
Thomas
 
Hej,
Ny på forumet så en kort presentation är väl på sin plats.
Thomas heter jag bor i Stockholm och har väl alltid mer eller mindre gillat klockor men efter att jag hamna här på KS av en slump så har nu intresset vaknat till liv på ett helt annat sett. Hittade hit då jag googla på MKII klocka men valet föll på en Sinn emz3 som jag hittade på ett annat svenskt forum.
Intresserad av "beatet"," keeper", "Flipper" man får prova sig fram så man vet vad som är vad!
Men dags att köpa en här på KS också om den inte redan blivit såld medan jag skriver en presentation Saknar helt kunskaper men lär hela tiden "Tack för många bra inlägg på och ett trevligt forum"
Väl mött,
Thomas

Bender som i Futurama? ^^
 

Paul_Wall

Breitling
Hej!

En inbiten uppsalait och därtill student vill härmed presentera sig (ber om ursäkt för tredje person). Jag har sedan ett par månader fått ett intresse för klockor och sedermera också kikat in här. Efter att ha sett en MWC-kopia på en CWC g10 så insåg jag att man kunde ju ha annat än metall/gummi/läder runt handleden och då började det bli lite intressant med klockor igen. Jag har aldrig trivts med smycken och inte heller med klockor, mest då på grund av armbanden. Hur som helst inhandlades MWCn med ett natoband. Jag stormtrivdes tills jag läste om MWCs skamfilade rykte. Jag gillar verkligen storleken och utseendet men har lite svårare att förlika mig med MWCs renommésnyltning. Förutom vid mitt försök att ta en divemaster har jag inte burit klocka sedan jag gjorde lumpen för ca 10 år sedan. På AMF1 var det ett par digitala 99 kronors från klockhuset Clas Ohlsson som dög prima där och då.

Brädan hittade jag genom att googla "precista" "CWC" "MWC". Efter ett en tid här lärde jag mig om Seikos skx007 och skx013. Tror även att jag håller på att bli lite besatt av den orange skx011. Jag gillar CWCs dykare dels för att de har ett starkt militärarv vilket jag sammankopplar med funktion, stryktålighet och pålitlighet, dels för att de är mindre än dagens mer moderna dykare vilket passar mig bra. Jag har även charmats av Seikos dykare framför allt den mindre skx013, men även av skx011an som upptar alldeles för mycket tankekraft just nu. Gillar day/date och även om det kanske inte hör hemma på en klassisk dykare så har jag märkt att jag faktiskt älskar att ha en klocka på handleden då det är smidigare än att gräva fram mobilen hela tiden och dessutom är jag punktligare med klocka. Form, funktion, arv, pris, prioriteras i den ordningen.

Det är alltså en beater, storlek mindre, mellan 0-3000 som jag är ute efter. Just nu är det en CWC-dykare på bukten som jag vill ha. Går den inte upp alldeles för mycket köper jag nog skx011 också.

En klockbild är väl passande. Även om klockan inte bärs utan viss ambivalens förtjänar den att förevigas eftersom den väckte mitt klockintresse till liv.
https://klocksnack.se/KineticUploader/up.html#

Hepp!
 

RonJeremy

Cartier
Tja!
Har hängt här på forumet ett tag och slutligen tagit mitt förnuft till fånga!
Jag heter Adam, för tillfället studerande. Känner att allt för mycket tid kommer att ägnas på detta forum. Har inte än riktigt hajjat hur man går till väga för att posta bilder, men äger en Breitling SuperOcean Professional, en Seiko snzf17 och en DJ. Ska försöka punga upp bilder när jag förstått mig på detta!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Tja!
Har hängt här på forumet ett tag och slutligen tagit mitt förnuft till fånga!
Jag heter Adam, för tillfället studerande. Känner att allt för mycket tid kommer att ägnas på detta forum. Har inte än riktigt hajjat hur man går till väga för att posta bilder, men äger en Breitling SuperOcean Professional, en Seiko snzf17 och en DJ. Ska försöka punga upp bilder när jag förstått mig på detta!

Hej!

Bra trio!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tja!
Har hängt här på forumet ett tag och slutligen tagit mitt förnuft till fånga!
Jag heter Adam, för tillfället studerande. Känner att allt för mycket tid kommer att ägnas på detta forum. Har inte än riktigt hajjat hur man går till väga för att posta bilder, men äger en Breitling SuperOcean Professional, en Seiko snzf17 och en DJ. Ska försöka punga upp bilder när jag förstått mig på detta!

Välkommen! Ditt nick aside...you had us at punga upp! :D
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Hej!

Jag heter Sebastian och är bosatt i Sveriges regnigaste stad, Borås. Jag var medlem på flashback där jag hittade detta forumet och har sedan dess fastnat här där jag sitter och smygläser allt ni skriver. Riktigt bra läsning och väldigt trevliga receptioner.
Själv sitter jag på en Breitling MOT14 och en Tissot PRC200. Trots mina undernärda handleder så tycker jag Breitling är ett trevligt urverk och sitter som en smäck!

Tack för ordet!

Hej Basse och välkommen till forumet! Jag är säker på att du kommer att trivas. Vi är ju 2000 pers här som gillar klockor, dock inte förfalskningar. Därför ställer jag frågan: Är din Bratte fejk?

- Om "Nej, för fan!"; posta gärna fler bilder i diskussionsdelen. Vi är många som gillar modellen och dess anknytning till Bentley :)

- Om "Jag vet faktiskt inte"; posta gärna detaljerade bilder i diskussionsdelen. Det finns många här som är bra på att avgöra om den är fejk (inklusive en del som tror att de är bra ;) ).

- Om "Ja, jag misstänker det för den köptes för en femhunka i Thailand"; roa oss med att lägga upp en fakebashingtråd i diskussionsdelen där du, på något effektfullt sätt, förstör falsariet :D

Än en gång, Välkommen!
 

NaLLe

Breitling
Hallå, nu har jag efter ett par månaders läsning bestämt mig för att joina den här communityn. Verkar vara ett gäng sköna människor med ett trevligt intresse.

Min klockhistoria började med en Certina, vit urtavla och borstad stållänk, 39mm, som jag fick när jag tog studenten. En klocka som jag burit fram tills för ett år sedan då den försvann i säkerhetskontrollen på flygplatsen. Först då började jag titta på ersättningar och mitt klockintresse tog fart på allvar. Jag tittade på IWCs pilotmodeller för att jag gillade enkelheten, men kom snart fram till att klockorna var för stora för min handled. Som så många andra vände jag mig mot Rolex där jag hittade något som passade mig bra; understatement men samtidigt lyxig kvalitet. Jag pratar om Explorer serien. Nu lämnar jag sällan hemmet utan en av mina Explorer på handleden. Jag har en 16570 och en 216570 med svart resp vit urtavla.

Hoppas jag kan lära mig nytt och få inspiration till nya köp genom mitt medlemskap här.
 
D

Deleted member 961

Guest
Pontus, f. 80. Lockades hit av min gamla pluggpolare leben. I början av mitt klockberoende, springer mestadels runt med min Omega Seamaster PO. Får se hur det utvecklas.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Basse

Breitling
Hej Basse och välkommen till forumet! Jag är säker på att du kommer att trivas. Vi är ju 2000 pers här som gillar klockor, dock inte förfalskningar. Därför ställer jag frågan: Är din Bratte fejk?

- Om "Jag vet faktiskt inte"; posta gärna detaljerade bilder i diskussionsdelen. Det finns många här som är bra på att avgöra om den är fejk (inklusive en del som tror att de är bra ;) ).

- Om "Ja, jag misstänker det för den köptes för en femhunka i Thailand"; roa oss med att lägga upp en fakebashingtråd i diskussionsdelen där du, på något effektfullt sätt, förstör falsariet :D

Bratten var min fars. Jag letade upp den på nätet och det skall tydligen vara modellen "MOT14". Men om den är fejk vet jag inget om. Min far är ur tiden nu men några boxar eller cert finns ju självklart inte heller. Jag ska lägga upp bilder så snart jag kan!
Tack för ärligheten och det troligaste scenario är ju att killar med anorexi handleder köper 48mm klockor i thailand så jag förstår era misstankar.
 

Kocken

Omega
Hej,

Dags att presentera mig. Började leta på nätet efter klockinfo när jag skulle köpa min första egna klocka på 30 år. Haft turen att få en TH i samband med tävlingsvinst och sedan en Sjöö-Sandström som "julbonus" av en mkt klockintressead chef. Nu skulle jag gifta mig och ville ge bort en Omega, som alltid varit drömmärket till min "blivande" fru. Samtidigt ville jag ha en själv, så det var av rent affärsmässiga själ jag kollade priser osv. Fick mkt bra hjälp och köpte klockorna av AD i Sverige till ett pris jag gillade... I samband med detta kom mitt latenta klockintresse fram så nu får jag passa mig... Kul detta men dyrt... Har blivit några andra klockor under året, mest vintage, både bättre och mögligare men kul det med. Farfars Ur på söder rekommenderas... Ja, står vi spisen till vardags, där är det klockförbud så arbetsklocka finns inte. Finns nära huvudstaden, 41 år och har förutom en relativt förstående fru även en son. Läser mer här än skriver, fantastiskt många kunniga människor och jag lär mig av er hela tiden, tack!
 

Momo

Breitling
Hej alla glada klockfolk!

Jag kallas för Momo och bor i stockholm. Äger idag en Breitling chronomat longitude och vart rekomenderad denna sida av en vän till mig :)
 

Momo

Breitling
Hej alla klockisar! Jag är ny här och blev rekomenderad denna sida av en vän :)
Jag är 25 år och bor i stockholm.
Äger idag en Breitling chronomat longitude
och letar förfullt efter sn skyland avenger med svart eller grå urtavla eller en chrono avenger i titan! så vet du nån som vill bli av med någon av dessa modeller, hojta till :)

Mvh Momo
 

coal

Omega
2-Faktor
Hej hopp!

Har som många andra tjuvläst nästintill alla inlägg och suktat mig själv dagarna i ända för att själv äga en likadan pjäs som man skådar här... Sjukt va härligt det är att se människor som brinner så mycket för något och delar med sig av sin kunskap!

Jag har tidigare rullat med en svennestolthet Sjöö Sandström Chronolink men har efter ett tags velande nu dragit arslet ur vagnen och kommer inom kort kunna med stolthet köra en skön unboxing likt det ni andra har gjort.

Känslan när jag idag köpte min första "riktiga" klocka är magiskt. Har suttit och skrattat sen lunch och jag bjuder som sagt på en paketöppning när det är dags.

Förhoppningsvis var det här startskottet på en kommande samling ur!

Får passa på att önska er alla en skön lill-lördag!

A
 

hollow123

Rolex
Hello!

Kille född -91 och bor i underbara Göteborg! Hittade hit från flashback och har redan hunnit spendera en del jobbtimmar samt ytterligare timmar hemma här!

Äger idag en Omega Seamaster 2254.50, Seiko skx009, Certina DS first samt en ärvd quartz-kostymare från Raymond Weil.
Nu sparas dock pengarna på hög till en GMT master 2 16710 ref 16710 :happyhappy:
Ska väll försöka kasta upp bilder någon dag också!

Nu får jag önska en trevlig helg och tack för mig!
 
Topp