• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

cOfa

Breitling
Hej allesammans, Christofer heter jag.

Just upptäckt detta eminenta forum. Vet inte hur jag lyckats missa detta.. Tillbringat många timmar på olika globala forum som ex WUS genom åren. Toppen att det finns så mycket kunskap och intresse här på hemmaplan!

Än så länge består min något spretiga klocksamling av: Orient Mako, Christopher Ward C3 och några G-shocks mm..


Är nu på jakt efter nåt nytt kul, har börjat spana in lite dyrare ur på sistone, det finns ju hur mycket läckert som helst därute..

Lär bli många timmar här framöver! :)
 

Hö_97

Omega
Hej efter att ha lurkat runt här ett tag så har jag äntligen bestämt mig för att presentera mig! Är en grabb på 17 år från Bromma som haft ett brinnande intresse för klockor i två år! Köpte min första riktiga klocka efter att ha arbetat under sommaren. Valet stod mellan en Sub 14060 eller en Hublot Classic Fusion Titanium 38 mm. Valde Hubben då jag är svag för designen och 38 mm passar mina smala handleder. Vet att många inte har mycket till övers för Hublot, men urverket (HUB 1112) som jag har för mig är ETA-baserat är inget som stör mig. Nästa projekt blir nog något med inhouse drömmen är antingen en JlC Reverso Grande Taille eller en Sub 14060!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    122.4 KB · Visningar: 180

Johan K

Friends of KS
Hej på er,

Efter att ha lurkat i skuggorna ett tag så kände jag mig tvungen att till slut skapa en användare för att kunna nappa på en trevlig liten nybörjarklocka i säljforumet.

Fick i min ungdom en Seiko 5 som gåva som under ett tag användes flitigt. När utseendet på klockan inte passade in och mobiltelefoner gjorde att man inte tvunget behövde en klocka på armen fick Seikon så lägga sig till ro i en låda i närmare 15 år, endast oavsiktligt laddad under skumpandet i diverse flyttlass.

När det började kännas lite tomt på armen (tänka sig, en vuxen karl utan armbandsur) och tankarna på en ny klocka rullade runt i bakhuvudet fick så Seikon äntligen se dagens ljus igen. Utseendet till trots satte jag den på armen och hör och häpna om den inte skuttade igång som om den aldrig lagt av. Imponerande!

Kanske är det just därför som min nyintroduktion till klockbärandet ädla konst kommer ledas av en Seiko sumo. Det återstår att se om jag kommer klara av att gå runt med denna som en normal Svensson eller om den kommer bli inkörsporten till tyngre droger så som Longines eller Bretling. Jag misstänker att det till slut blir lite mer fint i kanten och Omega/Rolex/Panerai/Gran Seiko och sedan får man bara hoppas och be att man inte överdoserar på JLC, AP eller Patek Philippe.
 

RobRoy

Panerai
2-Faktor
Hej!
Jag har ju också smugit omkring på forumet ett tag utan att presentera mig, och jag får väl skylla på att jag var för ivrig. Ber om ursäkt för det, hoppas ni har överseende.
Jag är 33 år, tvåbarnspappa, bor i Lund.Jag älskar klockor och mina barn! :D
HEJ ALLA!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hej!
Jag har ju också smugit omkring på forumet ett tag utan att presentera mig, och jag får väl skylla på att jag var för ivrig. Ber om ursäkt för det, hoppas ni har överseende.
Jag är 33 år, tvåbarnspappa, bor i Lund.Jag älskar klockor och mina barn! :D
HEJ ALLA!
Välkommen ytterligare en Lundabo, trevligt :)
 

hhammarstrand

Breitling
Hej,
Hugo heter jag. Bosatt i Göteborg och har en Rolex 16613 på armen. Har alltid varit lite fascinerad av klockor, men det riktiga intresset började när jag fick en Omega Seamaster med subsekund i studentpresent för ett drygt år sedan.
 

Redtooth

Breitling
Har också smugit runt här ett tag, tog mig i kragen och skapade mig ett konto.

Är 28 år, har en underbar liten tös på två, boende i Malmö.
Fått passion för klockor på "äldre" dagar.

Bär en Tissot på armen till vardags och söker efter en
Omega Speedmaster Pro 3570.50.00 alternativt Omega Speedmaster Date 3210.50.00


Nånstans runt 10 - 14K, borde vara gångbart? eller?
Jag tittade i köpes tråden men verkade inte som jag hade tillgång att posta där.
Är det något speciellt man måste göra för att få skriva där?
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Har också smugit runt här ett tag, tog mig i kragen och skapade mig ett konto.

Är 28 år, har en underbar liten tös på två, boende i Malmö.
Fått passion för klockor på "äldre" dagar.

Bär en Tissot på armen till vardags och söker efter en
Omega Speedmaster Pro 3570.50.00 alternativt Omega Speedmaster Date 3210.50.00


Nånstans runt 10 - 14K, borde vara gångbart? eller?
Jag tittade i köpes tråden men verkade inte som jag hade tillgång att posta där.
Är det något speciellt man måste göra för att få skriva där?

1 veckas medlemskap och 20 inlägg sen är det fritt fram att posta :)
 

Biffbert

Cartier
Hej KS!
Jesper här, 22 år gammal med hyfsat nyblivet klockintresse.
Har än så länge hunnit köpa på mig en Omega Seamaster 300M och min splitter nya Tag Heuer Aquaracer WAY2110.
Är ny även på forumet men har smugit runt medlemslöst ett tag, tackar för mycket trevliga trådar och bilder, stor hjälp vid klockköp!
 

momo_sweden

Breitling
Hej alla goa och glada!

Här har ni en skapligt erfaren räv som härjat ett tag på rolexforums, paneristi och diverse andra internationella klockforum men känner nu att det är på tiden att jag presenterar mig för mina likasinnade landsmän :) Den här underbara hobbyn har kostat mig alldeles för tidiga grå hårstrån och det är väl en tidfråga innan frugan packar väskorna, men inte fan är man bitter för det :)

Samlingen är numera spartansk men har tidigare bestått av Panerai PAM111, PAM390, PAM372 och Rolex GMT-Master 11675.
Numera äger jag enbart skönheten på nedan bilder, som även den inom kort ska upp till försäljning/byte..
(Bilderna visar samma Daytona i två olika skepnader)
 

Bilagor

  • IMG_5761.JPG
    IMG_5761.JPG
    242.3 KB · Visningar: 152
  • IMG_5817.JPG
    IMG_5817.JPG
    81.1 KB · Visningar: 148
Hej!

Likt många andra inlägg så har jag också läst runt en hel del i forumet innan jag skapade ett konto. Jag har alltid varit intresserad av klockor sedan min far pratade drömmande om en Breitling som är hans drömklocka. Jag har en del klockor som en Luminox navy seal som fältklocka och skaffade min första mekaniska Seiko SKX007 efter att läst runt på forumet.

Jag är riktigt sugen på min första "riktiga" klocka och har haft stor hjälp av diverse trådar i forumet. Däremot inser jag fort att alternativen bara växer ju mer tid jag spenderar här :(. Står just nu mellan en Rolex DJ eller IWC Portofino.

Mycket trevlig och intressant läsning, tack!
 
Hej!
Jag har under större del av mina 22 år gillat klockor som en snygg accessoar. Dom sista 1,5 åren har fördjupningen blivit mer och mer, vilket är underbart. Efter att till en början spenderat mycket onödiga pengar på diverse parfymklockor, så började mitt sökande efter klockan som ska hänga med mig genom livet! det blev till slut den klockan som jag föll för först. En datejust!

IMG_2962.jpg

Jag har även fått ärva lite sköna 60-70 tals klockor av min farfar (certina, omega, tissot). som tyvärr inte alls får någon handledstid längre. Dock drömmer jag redan om vilken klocka som ska inhandlas härnäst: Audemars piguet roayl oak.
Tycker även om att lira boll och mitt lag är Internazionale.
Ha de bra så länge!
 

Adam Ahlenius

Breitling
Hej, jag heter Adam och jag är en klockoman.
På jakt efter min första dykare. Efter den en Moonwatch sen får vi se...

Idag en Omega Seamaster subsecond 60talare som jag använder dagligen och några gamla Tärnan, Atlantic och Svalan. Gillar de där gamla 50/60/70 talarna.

Ser fram emot att snacka och lära mig mer!
A
 

Icaras

Rolex
Hej!
Jag har under större del av mina 22 år gillat klockor som en snygg accessoar. Dom sista 1,5 åren har fördjupningen blivit mer och mer, vilket är underbart. Efter att till en början spenderat mycket onödiga pengar på diverse parfymklockor, så började mitt sökande efter klockan som ska hänga med mig genom livet! det blev till slut den klockan som jag föll för först. En datejust!

IMG_2962.jpg

Jag har även fått ärva lite sköna 60-70 tals klockor av min farfar (certina, omega, tissot). som tyvärr inte alls får någon handledstid längre. Dock drömmer jag redan om vilken klocka som ska inhandlas härnäst: Audemars piguet roayl oak.
Tycker även om att lira boll och mitt lag är Internazionale.
Ha de bra så länge!
Kan vi få en bild på vintage-klockorna? :)

Välkommen hit!
 

Icaras

Rolex
Hej!
Jag har under större del av mina 22 år gillat klockor som en snygg accessoar. Dom sista 1,5 åren har fördjupningen blivit mer och mer, vilket är underbart. Efter att till en början spenderat mycket onödiga pengar på diverse parfymklockor, så började mitt sökande efter klockan som ska hänga med mig genom livet! det blev till slut den klockan som jag föll för först. En datejust!

IMG_2962.jpg

Jag har även fått ärva lite sköna 60-70 tals klockor av min farfar (certina, omega, tissot). som tyvärr inte alls får någon handledstid längre. Dock drömmer jag redan om vilken klocka som ska inhandlas härnäst: Audemars piguet roayl oak.
Tycker även om att lira boll och mitt lag är Internazionale.
Ha de bra så länge!
Kan vi få en bild på vintage-klockorna? :)

Välkommen hit!
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej Alla på klocksnack! Daniel Cruz var namet och jag är 27 år. Har varit intresserad av klockor i några år nu men intresset tog inte fart på allvar förens Pappa gav mig en Longines Hydroconquest i examenspresent för 2 år sen :) Dagens samling består utav den och några andra vintage ur.

image.jpg
 

casaol

Breitling
Hej!
Snubblade över detta kanonforum. Mattias heter jag och har under längre tid varit intresserad av klockar då jag aldrig har varit svag för guldkedjor eller annat och gillar mekaniken och hantverket. Fick överta pappas Cartier Santos, 1980, som 20 års present och har sedan kompleterat med en Rolex Date (34 mm, smala handleder;) 1997 samt en Omega Seamaster. Nästa klocka kanske blir en IWC GST Automatic Alarm för att jag gillar hela grejen med hantverket kring automatisk alarmklocka. Men den är lite för stor för min hand kanske...

hälsningar
mattias
 
Topp