• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Code

AKA Vincent B
En till bild på själva klockan (Ej prototypen).. :D
Screenshot_20200620_151421.jpg
 

Code

AKA Vincent B
Hoppas du förstår att det är exakt samma klocka fast med urverk i. Finns ingen övrig skillnad. Börjar bli läge att sluta sprida felaktigheter.
Vad pratar du om? Och varför låter du så sjukt otrevlig för? Och det är skillnad på prototypen och riktiga.. Lite annorlunda finish mm..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Typ tavlan, boetten, länken.. Dom sa det på Klockmaster iallafall.. Den riktiga kommer vara lite annorlunda.. Samma när Sla017 prototypen kom och sen den riktiga. Man kände skillnad..
Du utgår ju från andrahandsinformation hela tiden och sprider missinformation, det blir påfrestande i längden, särskilt när du upprepar samma fel flera gånger.

Har du klämt på prototyper förutom under Globen-eventet? Det stämmer inte. Enda skillnaden på SLA017 prototypen och den som kom senare var att de hade bytt fasning på glaset, det stod även med i Opturas infoblad. Det är absolut inte bättre finish på slutprodukten än på prototyperna förutom att det kan vara damm och linjeringarna på prototyper, samt att de (oftast) saknar urverk och inte är i ädelmetaller.

För att uttrycka mig tydligt. Det är INGEN skillnad på tavla, boett och länk mellan prototyp och slutgiltig produkt.
 

Code

AKA Vincent B
Du utgår ju från andrahandsinformation hela tiden och sprider missinformation, det blir påfrestande i längden, särskilt när du upprepar samma fel flera gånger.

Har du klämt på prototyper förutom under Globen-eventet? Det stämmer inte. Enda skillnaden på SLA017 prototypen och den som kom senare var att de hade bytt fasning på glaset, det stod även med i Opturas infoblad. Det är absolut inte bättre finish på slutprodukten än på prototyperna förutom att det kan vara damm och linjeringarna på prototyper, samt att de (oftast) saknar urverk och inte är i ädelmetaller.

För att uttrycka mig tydligt. Det är INGEN skillnad på tavla, boett och länk mellan prototyp och slutgiltig produkt.
Ädelmetaller gör ju stor skillnad... Aja whatever ska inte lägga ut mer bilder, ele skriva mer... Föressten vad är det för FÖRSTA information du tydligen ska ha? Är du granne med Seiko? Inte för att låta så men ibland verkar det som om du vet allt bäst och är nån slags "gudagåva till Seiko"... :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ädelmetaller gör ju stor skillnad... Aja whatever ska inte lägga ut mer bilder, ele skriva mer... Föressten vad är det för FÖRSTA information du tydligen ska ha? Är du granne med Seiko? Inte för att låta så men ibland verkar det som om du vet allt bäst och är nån slags "gudagåva till Seiko"... :D
Ingen har sagt till dig att sluta posta men om man gissar hej vilt så blir man emotsagd, det är så livet fungerar.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Ingen har sagt till dig att sluta posta men om man gissar hej vilt så blir man emotsagd, det är så livet fungerar.
Jag vill inte lägga mig i detta på något sätt men jag måste hålla med @Vincentb att jag i bland förundras över den information du sittet på. Vad kommer dina uppgifter i från och hur kan du ha så mkt förhandsinformation?:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vill inte lägga mig i detta på något sätt men jag måste hålla med @Vincentb att jag i bland förundras över den information du sittet på. Vad kommer dina uppgifter i från och hur kan du ha så mkt förhandsinformation?:)
Tror jag skrivit minst tre gånger i denna tråd att jag fått bekräftat från Seiko att det inte är ett keramiskt inlägg, ändå tas det upp igen och igen. Förstår inte vad som är svårt att förstå, att jag har kontakt med Seiko eller att de kan sina egna produkter.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Tror jag skrivit minst tre gånger i denna tråd att jag fått bekräftat från Seiko att det inte är ett keramiskt inlägg, ändå tas det upp igen och igen. Förstår inte vad som är svårt att förstå, att jag har kontakt med Seiko eller att de kan sina egna produkter.
Jag måste erkänna att jag inte läst igenom alla dessa 164 sidor och känner till allt som diskuterats, men det är väl toppen att Seiko släpper den informationen så att vi slipper hållas med funderingar. Självklart är det viktigt att skilja på verifierade uppgifter och spekulationer. Jag var mest nyfiken på hur du kan veta så mycket, ofta är ju företag lite kryptiska kring sina produkter innan de stäpps på marknad.:)
 

Code

AKA Vincent B
Tror jag skrivit minst tre gånger i denna tråd att jag fått bekräftat från Seiko att det inte är ett keramiskt inlägg, ändå tas det upp igen och igen. Förstår inte vad som är svårt att förstå, att jag har kontakt med Seiko eller att de kan sina egna produkter.
Har du ständig kontakt med "Seiko" eller har du mailat dom 1 gång och frågat? Och är det Optura du har kontakt med? Inte Optura som tillverkar klockorna..Du säger att det inte är keramisk ring, hur vet du ang andra detaljer då? Och vad är det för material då? Enbart aluminium är det inte..
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Ett inlägg i debatten ovan - oavsett hur det förhåller sig i sak så anser jag att det är viktigt att hålla en god ton mot varandra här på forumet. Att vara tyken mot en som spekulerar i en tråd är bara otrevligt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du ständig kontakt med "Seiko" eller har du mailat dom 1 gång och frågat? Och är det Optura du har kontakt med? Inte Optura som tillverkar klockorna..Du säger att det inte är keramisk ring, hur vet du ang andra detaljer då? Och vad är det för material då? Enbart aluminium är det inte..
E0827A5B-4FDD-4DA9-AF08-400E0DC0BE0B.jpeg BED8D0A5-962A-468A-80CA-0041D36AC8F3.png
Seiko skrev jag. Nu återgår vi till topic, det räcker med trams nu om något som var utrett för flera månader sedan.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Kollade in tysk handlares hemsida och de anger leveranstid för SPB143 till 1-2 veckor medan SPB147 anges tillgänglig fr o m 30 juni, SPB 151 fr o m 1 juli o s v... Det får mig att tro att SPB143 blir den modell som distribueras först. I s f grattis till er som har den på ingång... :)
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Påminner om AntiVax.
”Läkarna & vetenskapen ljuger/hittar på saker.... jag har läst hela 10 minuter och jag vet bäst”

För er nyanlända.
Yonsson & Molle kan jäkligt mycket.
Varit flera gånger inbjudna till Japan och fabrikerna, pratat och intervjuat de högsta urmakarna, chefer, designers mm
Sitter på grymt mycket kunskap med många kontakter inom Seiko och även Optura.
Dessa gossar får julkort och inbjudningar ifrån högsta cheferna ifrån Seiko!

De är de närmaste vi kan komma till professorer inom Seiko och ni kan lita på när de säger emot er.
Lägg ner, svälj sanningen och gå vidare.
Va glada istället att vi får en inblick och kunskap i den slutna japanska världen nästan först i världen :)
 
Senast ändrad:

-RI-

Patek
2-Faktor
Påminner om AntiVax.
”Läkarna & vetenskapen ljuger/hittar på saker.... jag har läst hela 10 minuter och jag vet bäst”

För er nyanlända.
Yonsson & Molle kan jäkligt mycket.
Varit flera gånger inbjudna till Japan och fabrikerna, pratat och intervjuat de högsta urmakaren, chefer, designers mm
Sitter på grymt mycket kunskap med många kontakter inom Seiko och även Optura.
Dessa gossar får julkort och inbjudningar ifrån högsta cheferna ifrån Seiko!

De är de närmaste vi kan komma till professorer inom Seiko och ni kan lita på när de säger emot er.
Lägg ner, svälj sanningen och gå vidare.
Va glada istället att vi får en inblick och kunskap i den slutna japanska världen nästan först i världen :)
Jag tror du hittar på! Bild på julkort tack! :pompus:
 

Code

AKA Vincent B
Vincent Mulder, mannen som trotsar regeringen och vars enda jobb är att få fram sanningen om 149an!
vincent.jpg
Hahahaha... :D:D

Påminner om AntiVax.
”Läkarna & vetenskapen ljuger/hittar på saker.... jag har läst hela 10 minuter och jag vet bäst”

För er nyanlända.
Yonsson & Molle kan jäkligt mycket.
Varit flera gånger inbjudna till Japan och fabrikerna, pratat och intervjuat de högsta urmakaren, chefer, designers mm
Sitter på grymt mycket kunskap med många kontakter inom Seiko och även Optura.
Dessa gossar får julkort och inbjudningar ifrån högsta cheferna ifrån Seiko!

De är de närmaste vi kan komma till professorer inom Seiko och ni kan lita på när de säger emot er.
Lägg ner, svälj sanningen och gå vidare.
Va glada istället att vi får en inblick och kunskap i den slutna japanska världen nästan först i världen :)
They are god sent...:D

Påminner om AntiVax.
”Läkarna & vetenskapen ljuger/hittar på saker.... jag har läst hela 10 minuter och jag vet bäst”

För er nyanlända.
Yonsson & Molle kan jäkligt mycket.
Varit flera gånger inbjudna till Japan och fabrikerna, pratat och intervjuat de högsta urmakaren, chefer, designers mm
Sitter på grymt mycket kunskap med många kontakter inom Seiko och även Optura.
Dessa gossar får julkort och inbjudningar ifrån högsta cheferna ifrån Seiko!

De är de närmaste vi kan komma till professorer inom Seiko och ni kan lita på när de säger emot er.
Lägg ner, svälj sanningen och gå vidare.
Va glada istället att vi får en inblick och kunskap i den slutna japanska världen nästan först i världen :)
Nu ska jag vara den "elaka" medlemmen.. Vilka kunskaper sitter dom på som vi andra inte vet? (som även har 10-15års kunskap inom klockor). Bara för man varit i fabriken betyder det inte att man VET mer. Var han i fabriken förra veckan och höll i just Seiko spb149j1? Och diskuterade om ringen, alla andra detaljer runt klockan?!? Höll han i den verkliga klockan?...Han påstår pratat med Seiko och verkar VETA JUST ALLT om Seiko spb149j1 innan den ens släppt. Han har ju inte ens själv hållt i den..Säger inte att ringen på Seiko spb149j1 är keramisk (vilket jag trodde innan), men bara sättet han framför sig på. Som om han är "gudsgåva" till Seiko..
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp