• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
0_14d176_e1eaff05_orig.jpg

Släpps i januari.

img_content02_01.png


img_kv02.jpg


http://www.seiko-watch.co.jp/selection/giugiaro2016/

main.png

Product specs
  • spec_icon_quartz.svg
  • spec_icon_10waterproof.svg
  • spec_icon_antimagnetic.svg
Limited 1,000
Driving method Battery-powered quartz
Caliber No 7T12
Case Material Stainless steel case
Glass material Curve glass
accuracy Accuracy: ± 15 seconds per month difference
waterproof For everyday life waterproof (10 atm)
Battery life About 5 years
Antimagnetic Yes
size Vertical 44.2mm x horizontal 43mm x thickness 11.4mm
Other features
  • Case back serial number
  • 24 hour hand with
  • Stopwatch function (1/5 seconds measuring 60-minute)
  • Calendar (date) function with
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Noterar att GS säljer ibland en del limited via butiken Wako.
I år bland annat SBGA143, i 30 ex.
Är det ens möjligt för oss bönder att få tag på dessa ibland intessanta versioner eller måste jag gifta mig med butiksägarens dotter?
IMG_5405.JPG
Det är inte bara den butiken som får LE-modeller. Vissa butiker kan man ju handla från via distans, andra på plats. Med tanke på hur trubbiga SEIKO är så antar jag att du behöver åka till Wakostore för att få just deras LE-modeller.
 

månljus

Panerai
Udda. Man undrar ju varför de helt plötsligt släpper LE-PADIs när den första inte var limiterad. Den kanske blev lite för poppis. :)
Faktiskt. Men håller med om att det är lite roligare att dom är limiterade. Även om jag själv nog inte kommer lägga vantarna på någon av dom. Frågan är om dom andra Padisarna som länkats tidigare också är det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Faktiskt. Men håller med om att det är lite roligare att dom är limiterade. Även om jag själv nog inte kommer lägga vantarna på någon av dom. Frågan är om dom andra Padisarna som länkats tidigare också är det.
Nu ser jag ju att det står LIMITED EDITION stort som satan på första bilderna som ligger uppe. :D

Men det är väl bara denna kvar då:
IMG_7503.JPG

Har ingen aning om den är LE eller inte.
 
Topp