• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet och Ångestladdat paketöppningsscenario

Marckus

Panerai
Detta är ingen traditionell paketöppning utan mer en historia om resan tills paketet nådde mig och min handled. Behöver skriva av mig..

---

Några mail skrivs och besvaras. Jag ska äntligen betala en klocka jag haft ögonen på en längre tid och detta skulle bli slutet på en krokig och lång resa. Affären gjordes med atlanten som avgränsare och klockan skulle skickas från västbelägna san diego i landet där borta, till ett grått och förväntansfullt Stockholm. Betalningen genomförs och väntan på ett kollinr inleds. Av någon anledning kikar jag in i dennes påstådda ebaybutik som skulle fungera som referens… -Inte en enda vara längre! – Vad i helvette! Men men…Lite magsår har ingen dött av…

Jag tar det kallt några dagar och får ett kollinr som jag frenetiskt uppdaterar mot usps söktjänst tills det har lämnat amerikansk mark. Efter lite efterforskningar inser jag att svenska posten ska ta över efter tullhanteringen varför mina lite för välfrekventa kollisök fortsätter. Rätt vad det var syns paketet på postens sida och allt ser bra ut, förutom en detalj. En detalj som gav klumpar i halsen, fotsvett och kraftig antydan till magsår. ’’Sierra Leone’’… Det står att paketet har skickats från Sierra Leone, dessutom flera dagar innan jag betalade denna San Diego-bosatte Mr Mendez. -Vad fan posten, vad gör ni med mig?! Ja ja, det finns värre saker…

På måndagmorgonen, nyvaken och ögongrusig knappar jag helt sonika in kollinumret i postens söktjänst och får upp text som både gör mig förväntansfull och ångestladdad. Postens företagscenter! –Dit ska jag! Kläder, kaffe, tandborstning och ett hurtigt löpryck till bussen! Men väl framme möts jag av ett antiklimax utan dess like…

’’Ditt paket ska inte hämtas ut här. Du är fel ute, ledsen.’’. Men jag gav mig inte så lätt utan gav henne mina uppgifter och fullständigt kollinr. Några minuter senare kommer hon ut med ett leende på läpparna och ett paket med mitt namn på. ’’Bilen hade inte kört ut det än, så nu hade du tur! Ja jäklar, vilken tur jag hade…Tullfritt var det till min förvåning, inte en spänn betalade jag. ’’Måste ha varit för att paketet blivit felmärkt med något Sierra Leone-relaterat., det är rimligt.’, tänkte jag. Ivrig som jag var öppnade jag paketet på plats så jag äntligen kunde bli lugn och sansad efter en vecka av ångest. Går raskt och bestämt till närmaste sittplats och sliter nu våldsamt och kivkckt upp den välförseglade påsen och jag vet inte vad jag ska vänta mig. Nu är pulsen hög och adrenalinet är igång…Sliter i påsen, drar i tejpen, stoppar in handen i påsen och tar snabbt ut innehållet. Tittar, känner och sjunker genom marken med de tyngsta fötterna, största halsklumpen och obehagligaste magkänslan man kan ha. Jag hade fått ett par illblåa badbyxor i storlek 36 med en jävla massa foldrar om strandklubbar utomlands. Vilken jävla sopa jag är, stenlurad så in i bomben av ett scam-proffs i San diego med en målvakt i Sierra Leone som skickar badbyxor och foldrar mot överpris till idioter som mig som inte läser det finstilta. –Så tänkte jag! Helvettes Satan!

Några vidriga minuter går tills jag går mot luckan för att be om råd, men upptäcker då att det är fel lägenhetsnummer på påsen! Jag ringer snabbt min granne, som blir oerhört glad över att han slipper gå till posten för att hämta ut sina lustiga shorts och tycker inte att det var märkligt att jag fick hans paket… Våra namn är nämligen identiska och vi bor ett lägenhetsnummer ifrån, dvs dörren bredvid varandra. –Jag är not inte lurad trots allt! Det var postbiträdet som missade att kontrollera kollinumret när hon gav mig paketet.

Söker på paketet senare under dagen när jag väl är på jobbet och ser att det nu ligger ett paket på Ica och väntar. Ett paket med rätt kollinr! Går hem lite tidigare, tar mig till Ica, betalar tullavgiften och öppnar paketet… Här låg den! Äntligen! Jag är inte lurad! En Ploprof från 1972 med flightmasterlänk och typ2 tavla. Vilken känsla! Att påstå att det gick troll i paketet är en underdrift, och varför det fortfarande står att det skickats från sierra leone på svenska postens hemsida när jag har usps tracking info som beskriver resan från san diego till LAX vet jag inte, det gjorde inte heller postbiträdet. Å andra sidan gav hon mig ett par badbyxor, så vad visste hon om post egentligen…

image.jpg
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis till en av de stora ikonerna inom dyk klockor! :)

Kul historia angående paketet också... Skönt att det slutade väl!

Mvh
Micke
 

meo_swe

Audemars
När ångesten är total! Fy helvete. Kände nästan maggropen sjunka ihop när jag läste. Men gott att det löste sig! :D
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Fyfan. Vilken trip!
Men till den där fetingen behöver du ett par badbrallor. Finns bra i Sierra leone har jag hört. :)
 

Camo00

Patek
Helvete vilken jobbig resa!! Tur att Du inte fick hjärtinfarkt... :nailbiting:

Stort grattis till veckans mest efterlängtade ur!!!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Grattis till klockan, en präktig bäst.

Tur att det slutade lyckligt så att vi andra med paket ute i världen inte behöver vara så oroliga!
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Oj vilken ångest jag hade haft när jag såg badbrallorna.. Skönt att historien hade ett mycket lyckligt slut - grattis!
 
Topp