• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från oss på Sjöö Sandström - Royal Steel, 36mm

Scipio

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg faktiskt! Bra storlek och kul med avsmalnande länk och mer fyrkantig datumtavla. Sen gillade jag även den vita/mop, kanske mer t.o.m. Om jag förstod det rätt så är också loggan som tidigare fanns på sidan på länken nedflyttad till spännet. Det är också riktigt bra för då är den visuellt mer behaglig. Ett kanonsläpp tror jag! Det som ytterligare skulle tillföra modellen mycket vore ett rejält antal tavlor i en massa roliga färger som man kan byta mellan men det kan vänta.
 

Rulle

Audemars
Bara jag som är lite besviken på att där inte ser ut att vara någon halvlänk (och så klart mikrojusteringar...) ?!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Okej! Ni på @Sjöö Sandström hade rätt i det ni sa när jag frågade er om ny RS 37a på mini-basel.
Du kommer nog inte bli besviken var budskapet ni gav mig med ett leende.
Seriöst klockan klickar i alla de boxar som jag radade upp, känns ju som att ni byggde klockan efter min kravspec!
Jag älskar den!!!

Har varit sugen på en Explorer 1 (36a), eller en Tudor BB36, eller en Omega AT38.
Er nya Royal steel 36 går rakt in i detta "äventyrssegment". Vilken fullträff!
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Riktigt bra som sagt. En perfekt all-round klocka. #2 sitter som en smäck på min handled sedan lunch. Tack @ERIKSON URHANDEL :)
20161221_135055-01.jpeg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Mycket bra! Ger ett sjukligt ha-begär.
Blir nog en tripp några mil söderut till närmsta AD efter jul och nyår.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spännande. Vilka modifieringar har gjorts?

Ser fram mot att lära mer. Minns med nöje introduktionen första gången.

Vi håller på att styra upp ett gtg hos @Sjöö Sandström med fokus på tekniken och urmakeri. Lite sådär ultranördigt som vi gillar. :)

Hoppas att vi kan få till det i början av nästa år. Mer info kommer! :)
 
Topp