• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Linde Werdelin tråden.

Simpatico

Rolex
Tycker den är väldigt läcker på så många sätt.
3 Timer Nord

LindeWerdelin_3TimerNord_4-2160x2315.jpg
 
Har under en period fått ökat sug efter en svag boett och har väl länge varit svag för lite ”rörigare” tavlor.
Hittade denna hos LW

LindeWerdelin_SpidoSpeed_CarbonGreen_3DMovement_1-2160x2315.jpg

Fin men är jag helt fel ut om jag säger att det är ett minst sagt tveksamt andrahandsvärde på LW?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Har under en period fått ökat sug efter en svag boett och har väl länge varit svag för lite ”rörigare” tavlor.
Hittade denna hos LW

LindeWerdelin_SpidoSpeed_CarbonGreen_3DMovement_1-2160x2315.jpg

Fin men är jag helt fel ut om jag säger att det är ett minst sagt tveksamt andrahandsvärde på LW?

Köper du beggat så är det inte så farligt. Hyfsat stabilt men såklart en mindre målgrupp än omega rolex osv. Nypris är ekonomiskt självmord antar jag 😂
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Sugen på ett färgglatr gummi till min L2 nu i sommar. Listpriset är groteskt...men what to do... Några förslag på vilken färg som hade passat? (Den har grön tavla)
9D31D451-CFB9-42AE-A3B4-65161C34F7C5.jpeg


Bifogar gammal bild där man ser lite av färgen
7B3D5F85-EBCB-4387-99FC-83E0F42A2EA7.jpeg
Orange, tveklöst. Och ja, list är galet. Ibland kan man hitta på ebay men det är sällan. Ball klocka btw!!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
På väg att slå till på en Spidolite 1.1 i titan (grå) då jag gillar att den är tunnare ön de nyare. Denna är från 2010 och har papperscert men har hittat en annan från 2011 med plastkort.

Jag har egentligen ingen anledning att tro ngt är fuffens. Det medföljer även kvitto från samma handlare.... Men har noll koll på LW... reko???

1232439-a1cad814ef3b2339c0b7616b7344162c.jpg


Här är den jag hittade på RF med plastkort. Den har också ngt usbminne...

Jag får den för 39k. Box och papper. Saknar verktyget för bandbyte dock. Ok?
Screenshot_20210603-145259_Chrome.jpg

Screenshot_20210603-145546_Chrome.jpg


Nästa fråga. Första generationen verkade ha släta gunmin vilket jag gillar bättre än de nyare med mönster. Kan inte hitta släta på LWs sida. Kan man få tag i sådana? Om så är faller, finns de också i flera färger som de nyare?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
På väg att slå till på en Spidolite 1.1 i titan (grå) då jag gillar att den är tunnare ön de nyare. Denna är från 2010 och har papperscert men har hittat en annan från 2011 med plastkort.

Jag har egentligen ingen anledning att tro ngt är fuffens. Det medföljer även kvitto från samma handlare.... Men har noll koll på LW... reko???

1232439-a1cad814ef3b2339c0b7616b7344162c.jpg


Här är den jag hittade på RF med plastkort. Den har också ngt usbminne...

Jag får den för 39k. Box och papper. Saknar verktyget för bandbyte dock. Ok?
Screenshot_20210603-145259_Chrome.jpg

Screenshot_20210603-145546_Chrome.jpg


Nästa fråga. Första generationen verkade ha släta gunmin vilket jag gillar bättre än de nyare med mönster. Kan inte hitta släta på LWs sida. Kan man få tag i sådana? Om så är faller, finns de också i flera färger som de nyare?
Släta gummin tillverkas inte längre. Vad gäller certen så ser de ok ut tycker jag men, lw har en whatsappservice där de svarar rätt fort så ställ frågorna där för mkt bättre svar än jag kan ge.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ngn som vill sälja ett orange eller annat kul gummi? (Ok med den nya sorten) Och gärna ett slätt svart... :)
 

Pancamo

Omega
2-Faktor
Är sugen på att testa en Linde Werdelin, ingen som har en biformeter till salu?
Skicka ett pm isf! :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tack!
Tycker den är svinball. Återkommer men nu lite färgad av att säljaren var en idiot.
"Very good condition"
När jag ifrågasätter: "you should have asked"

Idiot!
Hade ändå tänkt byta men känns såklart skittråkigt... :(
20210614_150452.jpg
20210614_135246.jpg


En trevligare bild för att bli gladare...
20210614_131526.jpg
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor
Tack!
Tycker den är svinball. Återkommer men nu lite färgad av att säljaren var en idiot.
"Very good condition"
När jag ifrågasätter: "you should have asked"

Idiot!
Hade ändå tänkt byta men känns såklart skittråkigt... :(
20210614_150452.jpg
20210614_135246.jpg


En trevligare bild för att bli gladare...
20210614_131526.jpg
Håller med: en riktig idiot!
Cool klocka i vilket fall!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Håller med: en riktig idiot!
Cool klocka i vilket fall!
Ja. Och insåg att han lurat mig på frakten också... tyckte den var dyr....

Men LW är iaf grymma! Köpte grått och orange gummi samt 4 skruvar och verktyg. De gav 10% då de tyckte säljaren var ett as... 🤍

Hade dock missat att 375gbp per strap var exklusive moms. Så blev en slant ändå... 😅
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja. Och insåg att han lurat mig på frakten också... tyckte den var dyr....

Men LW är iaf grymma! Köpte grått och orange gummi samt 4 skruvar och verktyg. De gav 10% då de tyckte säljaren var ett as... 🤍

Hade dock missat att 375gbp per strap var exklusive moms. Så blev en slant ändå... 😅
Inget kanvas som sitter på nu? Tycker det är tuffast.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tack!
Tycker den är svinball. Återkommer men nu lite färgad av att säljaren var en idiot.
"Very good condition"
När jag ifrågasätter: "you should have asked"

Idiot!
Hade ändå tänkt byta men känns såklart skittråkigt... :(
20210614_150452.jpg
20210614_135246.jpg


En trevligare bild för att bli gladare...
20210614_131526.jpg
Riktigt tuff!
Skriv även en rad om säljare in Chrono24-tråden eller var du nu köpte klockan. Jävla skojare denne är. "you should have asked"...
 
Topp