Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kom den inte här om året? Har de gjort en reissue av reissuen?
Nya reissues.
Den här gången 70-tals klassikern sk-divern.
Nästintill identisk med den gamla bortsett från nytt verk (givetvis).
Konstigt nog, för en "dykare", fortsatt 50m vattentäthet.
Strax under 42 mm.
Mineral.
Priset 239 - 269 euro hos seriouswatches.
(Tror för övrigt det är andra gången orient gör en reissue på modellen.)
Tror mer de uppgraderat re-issuen.Kom den inte här om året? Har de gjort en reissue av reissuen?
Typ triton, skulle behöva en diver till sommarenHur är orienta dykare? Prisvärda? Känns dom okey i kvalitet? Lume?
Har en Kamasu. Förutom spännet som inte är någon höjdare är jag väldigt nöjd. Ligger väl på +10s/dag vilket känns rimligt. Inte helt perfekt alignment dock men för 2000 spänn får man nog leva med sånt. Lumen är kanon.Hur är orienta dykare? Prisvärda? Känns dom okey i kvalitet? Lume?
Hur är orienta dykare? Prisvärda? Känns dom okey i kvalitet? Lume?
Har haft min ray 2 senaste året och tycker den känns bra för priset och har hyffsad lume.Hur är orienta dykare? Prisvärda? Känns dom okey i kvalitet? Lume?
20mm armband?Har haft min ray 2 senaste året och tycker den känns bra för priset och har hyffsad lume.
22mm, lite för stort egentligen men man kan inte få allt i denna värld.20mm armband?
Helt okej i sin prisklass. Jag har ägt ett par Mako och en Kano. Vad gäller Mako ska man kanske tänka på att:Hur är orienta dykare? Prisvärda? Känns dom okey i kvalitet? Lume?
Jag är nog främst ute efter triton om det är så men! Är väl kanske samma med denHelt okej i sin prisklass. Jag har ägt ett par Mako och en Kano. Vad gäller Mako ska man kanske tänka på att:
-Länken är inte superbra, spännet och de vikta ändlänkarna kan glappa.
-Kronan är ganska liten och "gömd" bakom kronskyddet, kan vara lite svåranvänd.
-Bezeln/vridringen kan vara aningen trög, inget stort problem men det finns klockor där det går smidigare att vrida på bezeln.
-Lumen är helt okej (finns bättre och sämre klockor i det avseendet).
Vad gäller Kano så har den enligt mig en betydligt bättre och greppvänligare krona och smidigare bezel. Nackdelen är storleken, 44 mm närmar sig den övre gränsen för mig, och torde vara för stort för många. Lumen är väldigt bra, bättre än på Makon.
Värt att notera att inga av dessa instegsmodeller är några "riktiga" (ISO-certifierade) dykare, ifall det är vad man är ute efter. Kanon saknar bla lume-prick på bezeln, vilken gör att somliga skulle kalla den för en "dive style'-klocka.
Helt ok efter 17 årHur är orienta dykare? Prisvärda? Känns dom okey i kvalitet? Lume?
Nya Triton är något större än Kamasun, men fortfarande 22mm band. Den har något lägre bandhorn och mer "insjunket" baklock så tycker den gör sig bättre på nato än Kamasun.Jag är nog främst ute efter triton om det är så men! Är väl kanske samma med den
Gillar den, vet dock inte hur praktisk den är om du faktiskt ska dyka med den då bezeln är lite trög och kronan är lite för liten.Är ute efter en diver till sommaren, va tycker ni som kan om ray 2? Viktigt stt lumen är bra på en diver tycker jag
Äsh är ute efter en dykare till sommaren och kan inte bestämma mig, orkante betala en förmögenhetGillar den, vet dock inte hur praktisk den är om du faktiskt ska dyka med den då bezeln är lite trög och kronan är lite för liten.
Lumen tycker jag är bra.
Då tycker jag att den är ett klockrent köp, den klär sig även bra på natoband och läder!Äsh är ute efter en dykare till sommaren och kan inte bestämma mig, orkante betala en förmögenhet
Integrerat gummi skulle vara nått!Då tycker jag att den är ett klockrent köp, den klär sig även bra på natoband och läder!
Seriouswatches har svart tavla i lager: https://www.seriouswatches.com/collections/orient/products/orient-ra-ac0m02b-bambino-38mmNån som vet om Bambino 38 mm går att få tag på nånstans?