• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du rent hypotetiskt har 60 000kr

Spindel

KS vulkanolog på Island
Folk säger för övrigt BP FF, går inte den på 80 000-90 000k kr eller har jag bara tittat där den är överprissatt?
 

svesam

Rolex
Självklart köper du en Navitimer 01 :)

image.jpg

(Lånad bild)
 
  • Like
Reactions: Oli

sweedee

Cartier
Givetvis så står Rolex väldigt högt om jag köper något för 60 så klart:) Nu fick jag ju inte det.





Det är ofta dessa udda förslag i samma typ av trådar men jag ser aldrig de som föreslår köpa dem.

Det kan väl vara så att vissa inte har 60.000 liggandes för att köpa en klocka, men som svarar på frågan som ställs dvs. "om" ?
 
Vore ett sjukt svårt val minst sagt men jag är väldigt svag för JLC Ultrathin Moon så den skulle nog ligga bra till. Men även en Reverso GT eller en vittavlad Ingy med guldindex...hmm ja valen är okristligt många och svåra!!!!
 

Rearden

Cartier
Eller snarare att när man väl står där med pengarna går på mer mainstream:)

Med mitt val av en väldigt udda fågel och dina kommentarer om de mer ovanliga valen så misstänker jag att det till stor del handlar om att när man väl har 60' att lägga på en klocka första gången så vill man ha något säkert, men nu var frågeställningen om man hade 60' liggandes skrapandes och skulle köpa sig en klocka. Jag skulle säga att det är två olika typer av val.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Då pengarna inte får läggas på begagnat eller rolex så skulle det bli någon av de här två skönheterna. Annars skulle pengarna få ligga. Lånade bilder såklart.
image.jpg
image.jpg
 

wadstroem

Cartier
23110422201001.png


eller

Reverso-jlc-2508412-zoom.jpg


Aqua Terran (Day-date) listar runt 60 000, någon tusenlapp upp. Reverson når inte riktigt upp till 60 000, men nästan iallafall, hehe.
 

Ryttaren

Rolex
En duktig bump. Men kan se att jag kommenterade @yonssons Deep Sea för nästan precis ett år sen. Faktum är att jag än idag skulle kunna sätta 60k på en begagnad Deep Sea Chronograph!
 

Rookien

Panerai
Skulle köpt en Omega AT Skyfall 38,5, som jag ångrar jag sålt, om det fanns 60 lök som skräpade och Rolex inte fick köpas.
 
Topp