• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega OS 2014 LE

acce1999

Patek
2-Faktor
Äh, flockbeteende att dissa? Lyssna på Aurum. Jag tycker den är ok. Tillräckligt mycket egenart för att inte framstå som den Patek, som Franck M plagierat... Och som det ser ut, limiterad till 100 ex, inte 10007...

A
 
  • Like
Reactions: par

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Oavsett om jag visste att utseendet har gamla anor så kan inte historien tvätta bort det stygga i denna klocka. Det var fult då och det är fult nu, ren pragmatism.
 

Johan M

Cartier
Den typen av ur tilltalar mig inte men jag tycker att den ser bra ut om man jämför med liknande klockor. Och baksidan är bättre än versionen de gjorde till London-OS där logotypen ser ut som om Lisa Simpson suger av Bart.

Constellation Sedna är snygg också och hade blivit en storsäljare om den funnits i stål och haft en slät glasring.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag tycker inte den är ful eller fel i designen för att vara en hommage av 100 år gammal klocka. Dock kanske något otippad limiterad edition i dessa samanhang. Svårt att se att denna kommer att bli en storsäljare, men då finns det ju bara 100 st också. Detta kan ju vara en design som faller rika ryssar i smaken?
Baksidan är väl inget fel på heller, Omega kan väl inte rå för att Sochi har en "ful" logga som inte passar in på en klassisk klocka med vintage-utseende?
 

Hardy

Thug
snyggare än jävligt många andra omegastyggelser. den där, linnekostym samt stråhatt. då är man ju hemma!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Den faller inte mig i smaken, men om den nu har rysk historia bakom sig så kan jag tänka mig att ett antal ryska miljonärer vill öppna lädret. Efterfrågan bör ju vara högre än 100 stycken och den kommer göra någon ryss väldigt glad!

Jag tycker inte att den är hemsk bara för att den inte passar min smak, jag skulle säga att den är okej. Smaken är som baken :)
 
Topp