• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster GMT 50th anniversary - köptips och servicepris?

CbbLe

Omega
Hej

Är det någon som vet vad priset på en full service skulle bli på en "Omega Seamaster GMT 50th anniversary edition" dvs referens: 2234.50.00?
Urverket är "Omega caliber 1128".
Jag har ingen själv å kan inte ta med själva klockan till urmakare och fråga :happyhappy: men funderar på att köpa den på bilden. Den är dock oservad så vill veta vad totala kostnaden kommer bli för mig. Ska tappa cirka 10-15 sekunder per dag men är i övrigt i bra skick.

Vad tror ni om denna? Är det något som fattas som "ska" fås med?
upload_2016-5-6_10-2-29.png

upload_2016-5-6_10-3-48.png

upload_2016-5-6_10-4-12.png
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Dom är riktigt trevliga dom där Omega, var själv i köptankar på en sådan, skulle batala, men av någon anledning gick köpet inte igenom trots att pengarna fanns på kontot, detta var i Mexico för 10 år sedan kanske. Sen vet jag inte varför jag inte har handlat på mig en sådan, kan vara pga att priset jag fick i Mexico var så grymt bra då, listpriset i Sverige på den tiden var 19.900k och jag skulle betala strax under 11k.

Beträffande dina frågor så skulle jag säga att allt finns med som du behöver, en service kommer nog att landa på 5-6k om inga verkdelar behöver bytas etc. Får du den till ett bra pris så skall du helt klart slå till.
 

CbbLe

Omega
Dom är riktigt trevliga dom där Omega, var själv i köptankar på en sådan, skulle batala, men av någon anledning gick köpet inte igenom trots att pengarna fanns på kontot, detta var i Mexico för 10 år sedan kanske. Sen vet jag inte varför jag inte har handlat på mig en sådan, kan vara pga att priset jag fick i Mexico var så grymt bra då, listpriset i Sverige på den tiden var 19.900k och jag skulle betala strax under 11k.

Beträffande dina frågor så skulle jag säga att allt finns med som du behöver, en service kommer nog att landa på 5-6k om inga verkdelar behöver bytas etc. Får du den till ett bra pris så skall du helt klart slå till.

Tack för hjälpen!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ser väldigt fin ut, och med den senare länken som i min mening passar klockan fantastiskt. Speciellt bra skick på vridringen!
 
Topp