• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 336 52.0%
  • Hesalit

    Röster: 310 48.0%

  • Totala väljare
    646

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Jag spår att Omega nästa år släpper en mindre SMP. Kanske inte en mini men iaf midsize.
IMG_2273.jpeg
Vore grymt! Här är en bild på min mid-size (ca 36mm)
4329F410-0C2D-4AE9-99B1-FC1E4EAD73B1.jpeg
 

Jiggly

Breitling
2-Faktor
Bättre att satsa på begagnat med dessa modeller tycker jag. Då sparar du mycket och det är ju stor omsättning av fina exemplar.
Jo mycket riktigt, köper själv mest begagnat, svårt att tacka nej till bättre priser. Dock finns det ju en diskussion att ha angående nyköp då man får garanti osv.
 
  • Like
Reactions: aeh

Hhampuz

Breitling
Någon här som äger en Black Black Seamaster och kan dela med sig av lite ögongodis? Väldigt sugen, ska in till Omega någon dag för att se om man kan pilla lite på den.

God jul KS!
 

Boothroyd

Omega
Jag har fått den här stackaren. Är det värt att fixa den? Verkar ticka på bra.
IMG_5470.jpeg
Är inte jätteinsatt i modellen, men generellt så skulle jag säga att om det bara är glaset som behöver bytas ut så tycker jag absolut att den är värd att rädda!

Sen som gammal verkstadsarbetare så googlade jag på en ungefärlig prisbild på denne, och från vad jag hittade så har jag väldigt svårt att se att kostnaden för nytt glas/plexi skulle ens komma i närheten av halva värdet på klockan, så gå till en urmakare och få ett kostnadsförslag och kör på!
 

SpaceRoland

Breitling
Var beredd på ~10 lax om den skickas till Omega, så kolla med någon oberoende om du inte känner för att lägga dom pengarna.
Tack, det är väl ungefär vad klockan kan tänkas vara värd så det tycker jag är lite väl mycket. Men om den fortsätter gå bra kan det ju räcka med att bara byta glas och band till att börja med. Om någon duktig forumprofil läser det här och kan tänka sig att gå igenom klockan får ni gärna skicka PM.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Inflikar med ett litet mellandagsrea-tips: Uret.se har bra priser på Omega just nu, 20-25% på bland annat SMP,PO,AT och Speedmaster.

Med det sagt har jag själv aldrig köpt ifrån Uret.se så gör en egen bedömning om det är värt att handla därifrån istället för hos AD
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,

En fråga som kanske inte är så viktig egentligen men ändå - om man tittar på Planet Ocean 39,5 står det angivet som en damklocka på Omegas hemsida. Det gäller samtliga i den dimensionen utom den nya (summer blue) som står angiven som "gents". Jag har nog aldrig betraktat PO 39,5 som en dammodell för det första, men så blev den också en herrmodell i sina nya färger...

Vet någon vad som ligger bakom detta med gents/ladies vad gäller Omega?
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Hej,

En fråga som kanske inte är så viktig egentligen men ändå - om man tittar på Planet Ocean 39,5 står det angivet som en damklocka på Omegas hemsida. Det gäller samtliga i den dimensionen utom den nya (summer blue) som står angiven som "gents". Jag har nog aldrig betraktat PO 39,5 som en dammodell för det första, men så blev den också en herrmodell i sina nya färger...

Vet någon vad som ligger bakom detta med gents/ladies vad gäller Omega?
Halloj! känner igen den diskussionen.
Jag tror inte det är något som skiljer förutom storleken/proportionerna. Så egentligen är det mig veterligen bara en rätt förlegad könsklassificering från den tiden alla skulle ha 47 mm Panerai…
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Surfade för övrigt in på Omegas hemsida för första gången på länge.

Cheezuz! 78 lax för en seamaster diver, 100k för en månklocka.
Jag tror det var typ 2016 som en diver låg på dryga 30, och månklockan sub 40k.

Har dem varumärkesstyrkan för att bära dem priserna i längden?
 
  • Like
Reactions: J-P
Topp