• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT snus vs klockbudget

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Satte OT i rubriken även om det har bäring mot klockor. Det är så att Beastie är snusare, idag satt jag i bilen med min nyinköpta dosa general och funderade. En dosa 48kr, en dosa om dagen 1440kr i månaden, 17280kr per år, det blir en schysst klocka det.....

Det plus att det inte är nyttigt jada jada jada så skall jag nu sluta snusa, i morgon börjar fighten mot nikotin monstret och resan mot en klocka för ca 17000kr.

Vi ses i abstinens dimman....
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Vilken idé!
Dessvärre tror jag inte jag orkar slåss mot nikotinet, men jag ska fundera på det. 17k är ganska mycket klockpengar.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag slutade för 521 dagar sedan och har enl appen sparat 21889 kronor... 42 kronor om dagen. Blir snabbt deg.

Ang hälsoaspekten kan jag bara säga att jag aldrig varit piggare. Och då har jag ändå en 4månader gammal son, samt att jag jobbar natt.

Lycka till!
 

fredtiger

Cartier
Satte OT i rubriken även om det har bäring mot klockor. Det är så att Beastie är snusare, idag satt jag i bilen med min nyinköpta dosa general och funderade. En dosa 48kr, en dosa om dagen 1440kr i månaden, 17280kr per år, det blir en schysst klocka det.....

Det plus att det inte är nyttigt jada jada jada så skall jag nu sluta snusa, i morgon börjar fighten mot nikotin monstret och resan mot en klocka för ca 17000kr.

Vi ses i abstinens dimman....
Faktum är att jag disponerar ett "snuskonto" dit 700kr per månad avsätts. Hittills har det finansierat ett Canon 70-200 objektiv, en Breitling Superocean samt en weekendresa. Detta på 4 år. Noterar dock att det är dags för en KPI justering av månadsbeloppet! :greedy:
 

Archie

Cartier
Satte OT i rubriken även om det har bäring mot klockor. Det är så att Beastie är snusare, idag satt jag i bilen med min nyinköpta dosa general och funderade. En dosa 48kr, en dosa om dagen 1440kr i månaden, 17280kr per år, det blir en schysst klocka det.....

Det plus att det inte är nyttigt jada jada jada så skall jag nu sluta snusa, i morgon börjar fighten mot nikotin monstret och resan mot en klocka för ca 17000kr.

Vi ses i abstinens dimman....


Är inne på det samma... fast cigg. har inte rökt sedan i söndags faktiskt. Men imorrn är det fredag å då är det ju svårt att hålla sig borta =/
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har inga laster alls mer än att jag kanske flippar lite mkt. Men sagt & gjort 50kr om dagen förs numera över till ett "keeper" konto. För är de ngt jag inte fixat ordentligt så är de en keeper jag köpt själv!

/Martin
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Fan jag har efter lite överslagsräkning kommit fram till att jag lätt snusat upp nästan en miljon kronor, inräknat att snuset var billigare förr. Så sitter man nu och ojar sig för klockor som kostar 20,30,40 tusen, det är ju ingenting jämfört med vad man gett till swedish match!
 

_z_

Omega
Sjukt bra. Någon dag ska man lyckas med samma sak. Är upp i nästan 1,5 dosa om dagen...
Tar för givet att du då snusar smurfblöjor? Om man som mig snusar lös så räcker den mer än dubbelt så länge, portionssnus är ju en katastrof ekonomiskt! En prismaster (snusspruta) på det och inläggningen görs med stil ;)

För övrigt så önskar jag trådskaparen lycka till för det bästa är ju att låta bli!

SGS3 via Tapatalk.
 

jabla

Sarlacc
Slutade tvärt snusa för många år sedan och det var faktisk lättare än jag trodde.
Har arbetskamrater som när de slutade använde bilsomproppar under läppen för att minska abstinensen :)
bilsom.jpg


Lycka till!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Lycka till, verkligen!! Jag har satt undan 700:- varje månad sedan februari, tog sista prillan någon gång i skiftet jan/feb.
 

maxmol

Panerai
Tar för givet att du då snusar smurfblöjor? Om man som mig snusar lös så räcker den mer än dubbelt så länge, portionssnus är ju en katastrof ekonomiskt! En prismaster (snusspruta) på det och inläggningen görs med stil ;)

För övrigt så önskar jag trådskaparen lycka till för det bästa är ju att låta bli!

SGS3 via Tapatalk.

Haha, jodå jag snusar smurfblöjor. Kanske skulle tjäna en del på att växa lite hår på... Men har en sambo som skulle döda mig.
 

Patrik J

Rolex
Jag gjorde samma uträkning häromdagen. Jag drar i mig cirkus två dosor om dagen (sinnessjukt men sant) och det är en bra bit över 30k om året. Har inte så många andra laster så jag lider inte av det ekonomiskt. Men det är ju ändå minst en schysst dinka som man spottar ut i toaletten. Kanske dax att sluta ändå...
 

demondave

Rolex
Snus och klockor är två heeeeelt olika budgetar. Snus och ALLT är olika budgetar ;)

Würth här säljer i alla fall snus med riktigt vettig prissättning (okej då, den var lite avsiktlig..)

Grymt imponerande att lyckas sluta, men tänker inte riskera att bli såpass patetisk i mina försök som vissa av dom som inte lyckas tenderar att bli. Alltså fortsätter jag, än är det faktiskt mycket njutning inblandat.
 

Isodor

Audemars
Snusarna kanske borde lägga till tandvårdsräkningen på det med tanke på att käften ser fördjävlig ut på dem som snusar? :D
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Som tur var snusar jag inte eller röker heller. Faktiskt en tanke som slog mig på en GTG - tyckte ni rökte upp för mkt klockpengar :D

Å andra sidan är väl de som köper spritt nya bilar ännu värre, värdefallet på en ny bil för 400,000 kr är ju inte roligt de första tre åren... Där försvinner ju en fin klocka av bara farten
 
Satte OT i rubriken även om det har bäring mot klockor. Det är så att Beastie är snusare, idag satt jag i bilen med min nyinköpta dosa general och funderade. En dosa 48kr, en dosa om dagen 1440kr i månaden, 17280kr per år, det blir en schysst klocka det.....

Det plus att det inte är nyttigt jada jada jada så skall jag nu sluta snusa, i morgon börjar fighten mot nikotin monstret och resan mot en klocka för ca 17000kr.

Vi ses i abstinens dimman....


Nej, nej!
Sluta snusa är inte nyttigt. Du blir bara:mad:
Gör som jag. Tillverka ditt eget snus! 7-10:-/ dosa. Blir minst lika bra som köpesnus.
 

fredtiger

Cartier
Jag slutade snusa för drygt 3år sen. Saknar snuset fortfarande... Mmmmmmmmm en till kaffet skulle sitta jävligt fint nu!

09145BFC-B5A5-46D3-8360-B3FD235F31E7-982-0000015AB081F151_zps54660831.jpg

Så kände jag mina första två försök som båda varade mer än 1 år, men eftersom jag saknade snus varje dag var det inte hållbart i längden. För drygt fyra år sedan i kassakön på ICA fick jag syn på en bok som jag spontanköpte (typ "sluta snusa och röka på 4 veckor" vill jag minnas den hette), gick hem läste den och slutade sedan. De senaste fyra åren har jag saknat snus vid maximalt 10 tillfällen (exkl. första månaden men inklusive diverse fyllerundor, gourmetmiddagar, golfrundor och surftrips). Så det finns hopp gäller bara att hitta nycklarna! :cigar:

Hade jag saknat snuset hade jag inte fixat det.

Slutligen, mina själ att sluta snusa har inget med klockor/klockbudget att göra. Kom bara till insikten att det vara patetiskt att vara beroende när jag kom på mig själv slänga mig i bilen kl. 23.12 för att köpa snus eller startade dagen innan frukost med att köra till närmsta bensinstation för att köpa snus... :rolleyes:

EDIT: Inser just att tiderna ovan är ungefär desamma som mina besök på KS...
 

Smulan

Rolex
Nej, nej!
Sluta snusa är inte nyttigt. Du blir bara:mad:
Gör som jag. Tillverka ditt eget snus! 7-10:-/ dosa. Blir minst lika bra som köpesnus.


Jag gör det sammma sedan ett havt år tillbaka. Det blir lika bra till under 10 spänn dosan :)

Eller som Bengt Sänth en gång så vackert skaldade:

Snuns och mus är mitt förtjus
Kaffe och pitt gumman mins...
 
Topp